Digitalizáció: Szép új világ? Gábos Zsuzsa Szonda Ipsos
Ellátottság
Digitális televíziózás a világ országaiban (háztartások %) Forrás: World Television Markets, IDATE, Szonda Ipsos
Hol tart a digitális fejlődés itthon és külföldön? (ellátottság %) Forrás: IPSOS
Technology trends - UK Source: IPSOS MORI Tech Tracker & BaseEngage Oct 06
Az eszközellátottság alakulása Magyarországon (15+, %) (85%) (70%) (62%) (58%) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária : Nemzeti Médiaanalízis
Niche Technologies Source: IPSOS MORI BaseEngage Offline Omnibus Aug-Sep 2006/ Szonda-GfK: IAR
KONVERGENCIA What is happening . . . Mi is történik . . . 37% have Digital TV 85% have Mobile phone mobil van: 67% digitális tv van: 8% 37% have All three Mindkettő van:34% 62% can access the web internet van: 38% HU UK Source: IPSOS MORI BaseEngage Offline Omnibus Aug-Sep 2006 / Szonda-GfK: NMA / Szonda Ipsos
Interaktív TV
Interaktív TV szolgáltatások ismertsége és használata - UK Forrás: IPSOS MORI - VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006
Vásárlás a tv-n keresztül: attitűd - UK biztonságosabb vásárolni tv-n, mint interneten bankkártya használatnál jobban bízik tv-ben, mint internetben Source: IPSOS MORI : VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006
Lehetséges iTV szolgáltatások - UK Repülőjegy/utazás - 45% CDs / Books / Videos / DVDs - 43% Ajándék - 39% Nem elektromos háztartási felszerelés - 37% Játékok - 37% Elektronikus termékek – 37% Élelmiszer – 35% Gyorséttermi rendelés – 35% Divat/sport ruházat – 32% Pénzügyi termékek – 27% Mit vennének az iTV-n keresztül?: Source: IPSOS MORI : VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006
A programmal való kapcsolat preferált módja - UK % Base: All with Sky digital or digital cable Red Button has strongest links with programmes Source: DART January 2005
A hirdetésre való reagálás preferált módja - UK % Base: All with Sky digital or digital cable Interakció: a website meglátogatása még mindig magas arányú! Source: DART January 2005
(index a 2000-es értékhez képest) A legolvasottabb három közéleti-politikai napilap olvasottságának alakulása (index a 2000-es értékhez képest) UK: The Daily Telegraph, The Times, The Guardian FRA: Le Monde, Le Figaro, Le Parisien GER: Süddeutsche Zeitung, Frankfurter AZ, Handelsblatt ITA: La Repubblica, Corriere della Sera, La Stampa ESP: El Pais, El Mundo, El Periodico Forrás: IPSOS
A legolvasottabb közéleti hetilapok olvasottságának alakulása (index a 2000-es értékhez képest) UK: TES, The Economists, New Scientist FRA: Le Nouvel Observateur, L'Express, Le Figaro Magazine GER: Spiegel, Stern, Focus ITA: Panorama, L’Espresso Forrás: IPSOS
Kiből lesz itt tartalomfogyasztó?
Digitális világ: új játékszabályok - Lineáris és nem lineáris médiatípusok Lineáris: TV, rádió a digitalizációval létrejön a nem lineáris fogyasztás lehetősége jó vételi minőség, on-demand, interaktivitás lehetősége Nem lineáris: Sajtó: ‘on-demand’, (on-line verzióval: interaktivitás, szinergiahatás, egymásra épülő különböző ‘platformok’) Internet: ‘on-demand’, interaktivitás A közönség új típusú szegmentálódása: aktív és passzív Aktív tartalomfogyasztásra a nem lineáris médiatípusok alkalmasak Médiafogyasztás helyett tartalomfogyasztás
Digitális világ: új játékszabályok Aktív tartalomfogyasztók-passzív médiafogyasztók: Az aktív tartalomfogyasztót más módon lehet elérni reklámüzenetekkel – új üzleti modell szükséges A „tartalom” felértékelődése – „tartalomgyárak” Ha nincs aktív tartalomfogyasztó közönség, hiába van lehetőség a digitális technika lehetőségeinek kiaknázására Megfordítva: ahol az aktív tartalomfogyasztó van, ott van az új (piaci) potenciál a digitális világban – mindenki az aktív tartalomfogyasztóra pályázik – KIK EZEK?
Kikből lesznek itt majd aktív tartalomfogyasztók? Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
Kikből lesznek itt majd aktív tartalomfogyasztók? Innovatívak 1,3M fő Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
Az innovatívak célcsoportjának jellemzői Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
Az innovatívak célcsoportjának jellemzői Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
Vásárlás havonta üzletláncokban (index) ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Product Media Index
Interneten történő vásárlás az innovációs csoportokban Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
Az innovatívak médiafogyasztása (index) ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
Az innovatívak médiafogyasztása (index) Nem lineáris médiumok! ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
Tematikus tévénézés az innovációk iránti fogékonyság szegmenseiben (index) Tartalomkeresés! ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
Az átlagosan olvasott lapok száma az innovációk iránti fogékonyság szegmenseiben Tartalomkeresés! Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
Mire használja az internetet, aki legalább 10 lapot olvas? (%) Tartalomkeresés! Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Internet Audience Research
RTL műsorok – a tudatos választás alapján nézők aránya (%) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis – Szonda Ipsos: Tv napló fúzió
RTL műsorok – a magas bevonódással nézők aránya (%) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis – Szonda Ipsos: Tv napló fúzió
Forrás: Szonda Ipsos: A televíziózás minősége – 2006. december A tv-nézés időtartama földi és digitális platformon (19-22 órás idősáv %) Forrás: Szonda Ipsos: A televíziózás minősége – 2006. december
A tv-nézés minősége földi/digitális platformokon Forrás: Szonda Ipsos: A televíziózás minősége – 2006. december
Digitalizáció: Szép új világ! Gábos Zsuzsa Szonda Ipsos