Közoktatási koncepció „Budapest– modell”
Fővárosi Közoktatási koncepció Széll Kálmán Terv Magyar Munka Terv Új Széchenyi Terv Köznevelési törvény Fehér Könyv Zöld Könyv Gazdasági Program Koncepciót meghatározó alapelvek:
D EMOGRÁFIAI ELŐREJELZÉS A FŐVÁROSI INTÉZMÉNYHÁLÓZAT VÁRHATÓ LÉTSZÁMÁNAK TERVEZÉSE 9. évfolyamra beiskolázott tanulók száma Koncepciót befolyásoló környezet:
Átlagos osztálylétszám vizsgálata 4
5
6
8
A t é nyleges ( ) é s v á rhat ó an beiskol á zand ó 9. é vfolyamosok sz á ma a Főv á rosi Ö nkorm á nyzat k ö zoktat á si int é zm é nyh á l ó zat á ban
Változás –változtatás szükségszerű
Milyen célokat tűztünk ki magunk elé? Fővárosi modell kialakítása •Fókusz a tanulókon -> lemorzsolódás csökkentése; •Szakmakínálat rendberakása; •Igazi munkaerőpiaci kapcsolatok kialakítása és erősítése; •Gazdálkodás racionalizálása; •Fenntartói irányítás megerősítése; •Egységes működés, szabályozás; •Rendszer szemlélet
Az átszervezés eddigi eredményei: Gazdasági Szervezetek (GSZ) önállóan gazdálkodó intézmény15 GSZ státusz szűnt meg (82 személyt) képzett csapat - átadás- átvétel = átvilágítás átláthatóság - ágazati szintű gondolkodás arányosság - jogszerű működés függőségi viszony nélkül - partneri kapcsolat együttműk. Megállapodás Koordinációs Irodák - Nem kötelező feladatoknak csak részben gyermek-és ifj.v koordinátor maradt meg a támogatásaszabadidő szervező pszichológus - Eu pályázatok fenntartási kötelezettségepályázatmenedzsment pályázat támogató-figyelő - Mentor tanár, gyakorló helyekegyüttműk. egyetemekkel Lehetőségek: Pályaorientáció, beiskolázás, pedagógus helyettesítő rendszer,jogi segítségnyújtás, kamarai, a környéken működő kis-középvállalkozások támogató helyszíne (pályázatsegítő, információs központok, eszközbérlések, gyakorló képzőhelyek), szakképzésre történő meghatározása Központi Képzőhelyek Juttatások, Besorolások, Vagyon 1,6 milliárd Ft megtakarítás iskola bezárás nélkül
A Budapest-modell elemei: Intézmé- nyesített TISZK- ek Gazdasági szervezetek Duális szakképzés Koordinációs irodák