Közoktatási koncepció „Budapest– modell”. Fővárosi Közoktatási koncepció Széll Kálmán Terv Magyar Munka Terv Új Széchenyi Terv Köznevelési törvény Fehér.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Henter Ágnes Sárvár, március 30.
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
ASP – önkormányzati alkalmazások Európai Uniós forrásból
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TISZK-ek Miért kellettek, és miért kellenek? Múlt, jelen, jövő Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Marcali, május 18.
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
„New Hungary” Rural Development Programme „A nemzetközi gazdasági válság hatásainak a vidéki térségekben történő kommunikációja” című Komárom-Esztergom.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
A Nógrád TISZK irányítási rendszere
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
A szakképzés helyzete Magyarországon
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető október 28.
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Kamara – a gazdaság hangja a szakképzésben Berettyó – Körös TISZK Nyitórendezvény Mészárosné Szabó Anna szakképzési osztályvezető BMKIK.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Előadás másolata:

Közoktatási koncepció „Budapest– modell”

Fővárosi Közoktatási koncepció Széll Kálmán Terv Magyar Munka Terv Új Széchenyi Terv Köznevelési törvény Fehér Könyv Zöld Könyv Gazdasági Program Koncepciót meghatározó alapelvek:

D EMOGRÁFIAI ELŐREJELZÉS A FŐVÁROSI INTÉZMÉNYHÁLÓZAT VÁRHATÓ LÉTSZÁMÁNAK TERVEZÉSE 9. évfolyamra beiskolázott tanulók száma Koncepciót befolyásoló környezet:

Átlagos osztálylétszám vizsgálata 4

5

6

8

A t é nyleges ( ) é s v á rhat ó an beiskol á zand ó 9. é vfolyamosok sz á ma a Főv á rosi Ö nkorm á nyzat k ö zoktat á si int é zm é nyh á l ó zat á ban

Változás –változtatás szükségszerű

Milyen célokat tűztünk ki magunk elé? Fővárosi modell kialakítása •Fókusz a tanulókon -> lemorzsolódás csökkentése; •Szakmakínálat rendberakása; •Igazi munkaerőpiaci kapcsolatok kialakítása és erősítése; •Gazdálkodás racionalizálása; •Fenntartói irányítás megerősítése; •Egységes működés, szabályozás; •Rendszer szemlélet

Az átszervezés eddigi eredményei: Gazdasági Szervezetek (GSZ) önállóan gazdálkodó intézmény15 GSZ státusz szűnt meg (82 személyt) képzett csapat - átadás- átvétel = átvilágítás átláthatóság - ágazati szintű gondolkodás arányosság - jogszerű működés függőségi viszony nélkül - partneri kapcsolat együttműk. Megállapodás Koordinációs Irodák - Nem kötelező feladatoknak csak részben gyermek-és ifj.v koordinátor maradt meg a támogatásaszabadidő szervező pszichológus - Eu pályázatok fenntartási kötelezettségepályázatmenedzsment pályázat támogató-figyelő - Mentor tanár, gyakorló helyekegyüttműk. egyetemekkel Lehetőségek: Pályaorientáció, beiskolázás, pedagógus helyettesítő rendszer,jogi segítségnyújtás, kamarai, a környéken működő kis-középvállalkozások támogató helyszíne (pályázatsegítő, információs központok, eszközbérlések, gyakorló képzőhelyek), szakképzésre történő meghatározása Központi Képzőhelyek Juttatások, Besorolások, Vagyon 1,6 milliárd Ft megtakarítás iskola bezárás nélkül

A Budapest-modell elemei: Intézmé- nyesített TISZK- ek Gazdasági szervezetek Duális szakképzés Koordinációs irodák