Délutáni foglalkozások a könyvtárban Lehetséges formák, alkalmazható módszerek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Készítette: Bártfai Lászlóné
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Internetoktatás a József Attila Városi Könyvtárban (Élmények, tapasztalatok)
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Gyermekvilág régen és ma
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Pedagógus értékelési rendszer
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
Tervezési folyamat.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái

PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Délutáni foglalkozások a könyvtárban Lehetséges formák, alkalmazható módszerek

A szakköri munka Az innovatív gondolkodás színtere A tanulók egyéni képességeinek fejlesztése Az érdeklődés felkeltése Fontos jellemzők: kötetlenség megújulás változatosság tervezés

Pedagógiai alapvetés Nincs rossz gyerek, csak programtalan… Délután nagyon sok tanuló felügyelet nélkül tölti az időt A család tagjai elfoglaltak, nincs idő a gyerekre

Tények Kevés a gyerekeket nagyobb számban szervező közösség. Az egyesületi sportolás költséges. Sok a helyét kereső, csellengő ifjú.

Kutatások igazolják Az elszemélytelenedés hatásai: nincs felelősség, a valóságos értékek elvesznek, depresszió, agresszió, környezetrongálás

Elmagányosodás A gyerekek nem tanulnak meg csapatban dolgozni, problémát megoldani, alkalmazkodni, célokat kitűzni, végig küzdeni magukat egy feladaton, megismerni önmagukat,

Megoldás Megtartó kisközösség formálása a könyvtárban „ Hiába fürösztöd önmagadban, csak másban moshatod meg arcodat... " (József Attila)

Lehetőség, kötelesség? Alkalmas hely! Személyközpontú megközelítések Differenciált oktatás előnyei Nincs osztályzat Kompetencia alapú tudást közvetíthet

Területei Tehetséggondozás Felzárkóztatás Pályaorientáció Személyiségfejlesztés Olvasói, kutatói attitűd kialakítása A könyvtárhoz kötődés kialakulása Teljesítőképes tájékozódni tudás fejlesztése

Könyvtárban tartott szakkörök Anyanyelvápolók köre Filmklub Diákújságírók klubja Színjátszókör Iskolarádiósok klubja DÖK Szavalókör Tanulásmódszertan Sajátossága: a könyvtár csak a helyet biztosítja, vagy a szervezésben vesz részt (Információs központ!) A könyvtáros vagy egy szaktanár köré szerveződik

Könyvtári ismeretekre épít Kiskönyvtárosok köre Kutatókör Könyvtár-informatika tanfolyam Búvárkodók

Szervezési kérdések A témát csak körvonalazzuk A gyerekek érezzék magukénak Legyen munkatervünk Fontos a jó propaganda A színvonal egyenletessége

Igazodjon az iskolai programokhoz Fontos a jó időpont Ne legyen túlterhelő A tevékenykedtetés kevésbé fáraszt Jelenjen meg az iskolai honlapon Igazodjon a pedagógiai programhoz Legyen értékes színfoltja az iskolai életnek A közvetített ismeretek egész életre szóló üzenetei Esetleg legyen hiányt pótló

Szervezés, előkészítés Tematikus terv Felelősök (agilis titkár) A szakkör meghirdetése (személyes ráhatás) Költségek, eszközök IdőTémaSzerv. módEszközökCél

Értékelés Az elért eredmény ismertetése Kiállítás, bemutató Nyílt nap Produktumok Iskola újság Honlap stb.

Szervezzünk vagy ne? IGEN Ha fontos közlendőnk van Ha látjuk a szükséget Kell a reklám Átlagon felüli adottságaink késztetnek és azzal hatni kívánunk NEM Elmaradások vannak a könyvtári feldolgozó munkában Ha kevés a lelkesedésünk Nincs mondanivalónk

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Jó munkát, töretlen lelkesedést kívánok!