Ik412.81 típusú trolibusz éves vizsga tesztkérdések A kérdésekre 3 válasz, vagy az eldöntendő kérdéseknél 2 lehetőség (igaz vagy hamis) áll rendelkezésre. A helyesnek ítélt válasz betűjelén kattintással léphetünk tovább. Hibás válasz esetén a program ezt kijelzi, ekkor az adott kérdésre térhetünk vissza. Az egy kérdésre adott próbálkozások száma nincs korlátozva. A gyakorlás elkezdéséhez kattintson a TOVÁBB gombra!
1. Milyen széles az Ik412-es típusú trolibusz? 2500 mm 2550 mm 2600 mm
2. Mikor működtethető a térdeplés funkció az Ik412-es típusú trolibusznál? nyitott ajtókkal, rögzítő fék használata nélkül zárt ajtókkal, rögzítő fék használata nélkül zárt ajtókkal, rögzítő fék használatával
3. Melyik a helyes bekapcsolási sorrend az Ik412-es típusú trolibusz üzemkésszé tételekor? kulcsos kapcsoló, telepfőkapcsoló nyomógomb, főkapcsoló, irányváltó kapcsoló telepfőkapcsoló nyomógomb, kulcsos kapcsoló, főkapcsoló, irányváltó kapcsoló kulcsos kapcsoló, telepfőkapcsoló nyomógomb, irányváltó kapcsoló, főkapcsoló
4. Milyen méretű abroncsokkal szerelt az Ik412-es típusú trolibusz jármű? 12x22,5 275/80x22,5 275/70x22,5
5. Hol találhatók az Ik412-es típusú trolibusz légtartályai? A jármű végében a hátfal mögött. A fenékvázra vannak szerelve. Az utastérben, a felső oldalburkolatok mögött.
6. Mekkora a légrendszer üzemi nyomása az Ik412-es típusú trolibusznál? 8 bar 10 bar 12 bar
7. Mennyi szénkefe található az Ik412-es típusú trolibusz hajtómotorjában? Kefetartónként 2-2 db, a négy kefetartóban összesen 8 db. Csúszógyűrűnként 1-1 db, összesen 3 db. Nincs a motorban szénkefe.
8. Milyen rendszerű az Ik412-es típusú trolibusz utastájékoztató berendezése? Fok-Gyem Vultron - Buse Buse
9. Milyen kapcsoló elemekből épül fel a főinverter az Ik412-es típusú trolibusznál? GTO FET IGBT
10. Mikor kell használni az Ik412-es típusú trolibusz rögzítőfékét? Minden megállóban, megállás után, mert a járművön nincs megállóhelyi fék. Minden esetben, amikor a járművezető kiszáll a vezetőfülkéből. Tárolótéren lehúzott áramszedők esetén, mert minden más esetben a parkfék megfelelően rögzíti a járművet.
11. Milyen rendszerű kompresszor van az Ik412-es típusú trolibusz járműben? Dugattyús kompresszor Rotációs kompresszor Csavarkompresszor
12. Hogyan kell a hagyományos működtetésű váltót elállítani az Ik412-es típusú trolibusznál? Menetárammal. A váltó állító kapcsoló „VÁLT” állásba billentésével, a menetpedál működtetése sem szükséges. Menetárammal, vagy akár fékárammal is.
13. Kell-e használni a „NEM VÁLT” kapcsolót szigetelt kereszteződésen való áthaladáskor az Ik412-es típusú trolibusznál? Igen, minden esetben. Igen, de csak akkor, ha tudjuk, hogy fékezni akarunk. Nem.
14. Hol és hogyan jelzi a járművezető részére a tiltással járó meghibásodásokat az Ik412-es típusú trolibusz? A központi műszer középső részén piros kontrollámpa folyamatosan világít, a kijelzőn a hiba leolvasható. A központi műszer középső részén piros kontrollámpa villog, a kijelzőn a hiba leolvasható. A kijelzőn megjelenik a fennálló hibaüzenet.
15. Milyen rendszerűek a fékek a különböző tengelyeken az IK-412-es típusú trolibusznál? Elöl tárcsa, hátul dob fék. Elöl és hátul egyaránt dobfék. Elől és hátul egyaránt tárcsafék.
16. Mi történik a vészkikapcsoló használatakor az Ik412-es típusú trolibusznál? A főkontaktot kiejt. A főkontaktor kiejt, az ajtók kinyílnak, a vészvillogó bekapcsol, a telepfőkapcsoló elejt. A főkontaktor kiejt, a vészvillogó bekapcsol, a telepfőkapcsoló kiejt.
17. Mi jelzi a járművezető részére a korlátozott üzemmódot az Ik412-es típusú trolibusznál? A központi műszer középső részén a „STOP” feliratú lámpa villog. A központi műszer középső részén a „STOP” feliratú lámpa folyamatosan világít. A műszerfal jobb felső sorában piros kontrollámpa világít.
18. A hangjelző készülék milyen esetekben ad hangjelzést az Ik412-es típusú trolibusz vezetőjének? Hálózati feszültség hiány, ajtó vésznyitás jelzése Hálózati feszültség hiány, ajtó vésznyitás, VÁLT és NEM VÁLT jelzés, első leszállási igény, szigetelés állapot leromlás jelzések. VÁLT és NEM VÁLT jelzés, első leszállási igény, szigetelés állapot leromlás jelzések.
19. Az Ik412-es típusú trolibusz forgalomba adásához szükséges tartozék az áramszedő lehúzó rúd. Igaz Hamis
20. Az Ik412-es típusú trolibusz rendelkezik központi zsírzó készülékkel. Igaz Hamis
21. Az Ik412-es típusú trolibusz első ajtó első szárnyának nyitása csak behúzott rögzítőfék esetén lehetséges. Igaz Hamis
22. Az Ik412-es típusú trolibusz ajtószárnyak beépítése villamos szempontból szigetelt. Igaz Hamis
23. Az Ik412-es típusú trolibusszal egyenetlen úttesten, a kocsiszekrény kiemelt állapotában, teljes sebességgel, folyamatosan lehet közlekedni. Igaz Hamis
24. Az Ik412-es típusú trolibusznál ajtónyitás engedélyezés esetén, amennyiben nem volt a megállóban ajtónyitás, elindulás után a következő megálláskor az engedélyezés használat nélkül az ajtók az utasok által nyithatók. Igaz Hamis
25. Az Ik412-es típusú trolibuszon a kormánykerék megmozdítása esetén elindul a 24 V-os kiegészítő kormányhidraulika szivattyú is Igaz Hamis
26. Az Ik412-es típusú trolibusz utastérvilágítás kapcsolóját nem kell használni, mert sötétedéskor az utastérvilágítás automatikusan bekapcsol. Igaz Hamis
27. Az Ik412-es típusú trolibusz utastájékoztató berendezése rendelkezik olyan funkcióval, mely segítségével a fogyatékosok felszállásának segítésére felhívja az utasok figyelmét. Igaz Hamis
28. Az Ik412-es típusú trolibusz kormányoszlopának dőlésszögét menet közben is lehet állítani. Igaz Hamis
29. Az Ik412-es típusú trolibusz külső világítás kapcsolóját még korlátozott látási viszonyok között sem kell használni, mert a jármű külső világítása az irányváltó kapcsoló előre állásában a menetpedál lenyomásakor automatikusan, teljes körűen bekapcsol. Igaz Hamis
30. Az Ik412-es típusú trolibusznál a jegykezelő készülékek az utastájékoztató berendezés kikapcsolt állapotában is üzemképesek. Igaz Hamis
31. Az Ik412-es típusú trolibusznál a kijelzőn a trolibusz elektromos energia fogyasztási adatai leolvashatóak. Igaz Hamis
32. Az Ik412-es típusú trolibuszt a tárolótéren lehúzott áramszedőkkel, kikapcsolt telepfőkapcsolóval és becsukott ajtókkal kell leállítani. Igaz Hamis
33. Az Ik412-es típusú trolibusz szigetelési állapotának leromlása esetén az első fokozatú jelzés megjelenésekor a jármű csak korlátozottan menetképes. Igaz Hamis
34. Az Ik412-es típusú trolibusz szigetelési hiba jelzés esetén korlátozottan menetképes. Igaz Hamis
35. Az Ik412-es típusú trolibusz járművezérlő elektronikájának tápfeszültsége az összes kapcsoló kikapcsolásakor csak akkor szűnik meg, ha a trolibusz álló helyzetben van. Igaz Hamis
36. Az Ik412-es típusú trolibusz első bekapcsolásánál az elindulás feltétele, hogy először a fékpedált kell megnyomni. Igaz Hamis
37. Az Ik412-es típusú trolibusznál a megállóhelyi fék működésének feltétele, hogy a jármű álló helyzetben legyen. Igaz Hamis
38. Az Ik412-es típusú trolibusznál az ABS működésbe lépése esetén a villamosfék teljesen megszűnik. Igaz Hamis
39. Az Ik412-es típusú trolibusznál a térdeplő funkció az ajtók bezárásakor megszűnik. Igaz Hamis
40. Az Ik412-es típusú trolibusz járművel szigetelt vezeték alatt fékezni tilos. Igaz Hamis
TESZT VÉGE Sikeres vizsgát! A viszontlátásra!
HIBÁS VÁLASZ!