Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, 2013. november 13. Pintér Róbert.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Napfényen a „rejtőzködő szavazók” Mérők klubja április 24.
MUISZ tagok helyzete és várakozása 2011 Piackutatás eredmény Online kérdőíves felmérés és panaszkezelés egyszerűen! Üdvözli Önt a QERDES.COM!
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Mobilalkalmazások a gyógyszeripari marketingben Hazai tapasztalatok
okostelefon alkalmazások a turizmusban
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Szervezetfejlesztési Program
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
"Free phone" Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
ILA The App That Pays in so Many Ways Web bemutató.
E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Róbert Károly krt ▪ Telefon: (1) ▪ Fax: (1)
Nav N Go Vállalati áttekintés Bevezetés  A Nav N Go Kft ben alakult meg azzal a céllal, hogy forradalmi és innovatív megoldásokat kínáljon.
A MEK szolgáltatásai a mobil világ számára
„Smart Apps Bigtime” Szalkai László Ozeki Informatikai Kft.
mLearning megoldások Moodle környezetben
Az evolúció régen és most
A mobiltelefon egészséges
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Beszámoló az elmúlt 1 év Munkájáról.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Szervezetfejlesztési Program
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
Copyright © 2012, SAS Institute Inc. All rights reserved. STATISZTIKA ÉS VIZUALIZÁCIÓ - ÚJ LEHETŐSÉGEK A STATISZTIKAI ADATOK MEGJELENÍTÉSÉRE ÉS FELTÁRÁSÁRA.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
Gazdaság KKV felmérés szponzorációs ajánlat augusztus 2.
Kotulyák Tamás, Get Energy Magyarország Kft.
A Dublin-i Future Internet Assembly üzenetei Sallai Gyula, Vilmos András Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapest, június 4.
ELEMÉR
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
EISZ Fórum Október 14.. Szakmai háttér 1. Nyomtatott + elektronikus előfizetés (p+e) 2. elektronikus tartalmak előfizetése (e-only) 3. elektronikus.
Refaktoring projekt az InfoPólus klaszterben GOP Nagy Csaba - Refactoring 2011 Kft.
Miért kell ösztönözni a fogyasztókat, kereskedőket?
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
Térképes Alkalmazásfejlesztés Firefox OS rendszeren.
Budapesti liturgiai felmérés 2012 Válaszadók száma: 26 fő.
Jövő Internet fejlesztések és alkalmazások
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETFEJLESZTÉSI REFORMJA ÁROP-1.A LAKOSSÁGI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS.
Okostelefon (smartphone) Gyakran PC-szerű funkcionalitást nyújtó mobiltelefon. Teljes értékű operációs rendszere szabványosított interface-eket és platformot.
TAPASZTALATOK, ÖTLETEK, JAVASLATOK A FELMÉRÉSKÉSZÍTÉS FOLYAMATÁHOZ AZ EVASYS-T FORGALMAZÓ SZEMSZÖGÉBŐL HORVÁTH ZOLTÁN VSL KFT. TÁMOP C-11/1/KONV
ASZTALI GÉPEK KONTRA TABLETEK Melyiket válasszam? Készítette: Kiss László IALMGR)
18 éves tankötelezettség A probléma és a kutatás rövid bemutatása Mártonfi György Budapest január 27.
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Tárgy: e-mobil applikációk Mentor: Dr. Zlatko Čović Hallgató: Vadlja Róbert 2015, Szabadka Firefox Open OS.
Felsőoktatás és a közösségi hálózatok
Hajós Katalin Budapest, június 5.
PwC Informatikai kockázatkezelés a gyakorlatban Hétpecsét Információbiztonsági Fórum március 22. Előadó: Viola Gábor, CISA.
A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP B.2-13/
Felhőalapú adattárolás Hogy tárolhatunk adatokat „felhő” szolgáltatás segítségével?
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft.
Látásvizsgáló készülék
HWSW mobilfizetési konferencia
Boldogság a Sziget Fesztiválon
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
Előadás másolata:

Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert

2 I. A mobiltelefon kihívás a kutatási módszereknek

Mobil kutatás a Hype-ciklusban Jön a mobil a kutatásba… (ma már közelebb a Túlzott várakozásokhoz – a csúcs előtt vagy után?) Forrás: Vovici blog, 2011

4 Nyitni kell az okostelefonos válaszadók felé • Egyre többen vesznek részt kérdőíves kutatásokban okostelefonnal, integrálni kell őket • évesek nehezen vonhatók be online paneles kutatásba, de sokan rendelkeznek okostelefonnal • Okostelefon számos mérőműszert tartalmaz, ami extra lehetőségeket jelent • Új módszertanok honosíthatók meg, a régiek megújulva ültethetők át mobilra

5 Mobil: nem új módszer, hanem horizontális kihívás • Nem egyetlen módszer, hanem szinte minden módszert érint(het) • Legsúlyosabban az online kérdőíves kutatásra hatnak a kihívások (ez a legelterjedtebb módszer a világon): – Kérdőív dizájn és képernyőméret egyedi – Kérdőív hossza szenzitívebb – Érinti az adatok megbízhatóságát és a mérési hibát – Válaszadási (befejezési) arány rosszabb – Kitöltési idő hosszabb azonos kérdőívnél – Kérdőív kitöltési helyzete hatással lehet a válaszadóra – … • Megoldás: online / mobil hibrid panel

6 III. VeVa: online / mobil hibrid megoldás

7 VeVa: magyar online / mobil kutatási rendszer • Online és mobil kutatási megoldások ötvözése • Terv 50 ezer fős online panel • Okostelefon alkalmazás iOS, Android és Windows Phone platformon • Fejlesztés alatt (várható indulás 2014 Q2) GOP projekt

8 VeVa: új, mobilos módszertanok Kérdezőbiztos nélkül, de aktív válaszadói részvétellel: • önkitöltős kérdőív: alkalmazás vagy mobil web alapú • mobil etnográfia: nem tradicionális etnográfia • mobil napló: bárhová magaddal viheted, miközben az eszköz figyelmeztet a rendszeres kitöltésre • helymeghatározáson alapuló kutatás (LBR), geofencing • egyéb, mobilon történt esemény triggerelte kutatás (nem külön módszertan, de fontos), pl. QR-kód beolvasása, gyorsulásmérő, GPS, telefon órája – vagy szinte bármi

9 5+1 USP, amire a mobil jobb 1. Moment of truth vizsgálatok 2. Helymeghatározás alapú kutatás 3. Mobil etnográfia 4. Gyors, rövid kutatások 5. Okostelefonos júzerek felmérése +1 applikáció teszt

10 IV. Tanulságok

11 Bizonyítási kényszerben • A mobil kutatás most keresi a helyét a többi módszertan mellett • A nagy hype ellenére nem alkalmas mindenre • De akkor mire lehet jó – jobb, mint a korábbi módszertanok? (5+1 USP) • Sok elmélet – kevés tapasztalat • Még bizonyítani kell a módszernek és azoknak, akik használják azt • Idehaza is készül az első ilyen megoldás: VeVa.hu

©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! Köszönöm a figyelmet! 12 Pintér Róbert, mobil kutatásvezető eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. skype: probesz