Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kutatás és írás © kurtán sándor 2011.
Advertisements

Számok összehasonlítása mentális számegyenes nélkül
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
4. Előadás: A mohó algoritmus
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Hernádi László TUDÁS, SEBESSÉG, GYŐZELEM. A pilóta és a titkos „összetevők”
Kutatási terv.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
A pedagógiai kutatás módszertana Babeş-Bolyai Tudományegyetem Tanító- és óvóképző szak.
Online Katalógus aleph.nyf.hu.
Hivatkozás könyvfejezetre
Kerékpáros stratégiák Pécsett
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Információ feldolgozása
INFORMATIKA KÖNYVTÁRHASZNÁLATI TÉMAKÖR II.
Statisztika Érettségi feladatok
A tudományos munka néhány szerzői jogi vonatkozása
Készítette: Magyar Orsolya
Tudományos dolgozatírás
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel:
Testre szabott Microsoft szoftver-licenc meghatározása online szakértői rendszerrel Készítette: Kurucz Eszter
Konzulens: Dr. Pitlik László
Szatmárnémeti magyar nyelvű felsőoktatásának kialakulása és perspektívái Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program keretében.
GAZDASÁGI ETNOCENTRIZMUS ÉS ETNIKAI FOGYASZTÁS ERDÉLYBEN Deák Attila-Róbert Kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetem Szociológia és Szociális Munkás Képző.
Iskolai életutak az alacsony végzettségűek körében
Átalakulás – Az európai zöld pártok és struktúrájuk viszonya a klasszikus bázisdemokratikus elvekhez Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Budapest,
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Adósságdinamika és fenntarthatóság
A szakdolgozat egésze Envisioning the Thesis as a Whole Mavrák Katalin
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
A pedagógiai kutatás módszertana
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Vezetés és kommunikáció
A SZAKDOLGOZAT.
Ebsco adatbázisok Koltay Klára 2006/ félév.
Kutatási terv A kutatási téma megjelölése - a kutatás alapvető kérdésfeltevései A kutatás témájával kapcsolatos elméleti összefoglalás A kutatás hipotézisei.
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII. Országos Tanácskozása Gödöllő, július Helyismereti fejlesztés - online elérés a dunakeszi.
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
Etika és deontológia a pedagógusi szakmában
Hol keressünk tudományos munkákat kutatásunkhoz?.
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
A Számvitel Didaktikája
ELŐADÁS, REFERÁTUM KÉSZÍTÉSE
A SERDÜLŐK SIKERESSÉG FELFOGÁSA A siker mint társadalmi érvényesülési cél az információs társadalom korában Dr. Szabó Éva.
Informatika 7. Készítette: Kmecs Viktória Harmath Zsolt.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság kiadványai
A szakirodalom gyűjtése Bibliográfiai adatok pontos rögzítése
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Integrált Irányítási Rendszer
Orvosi kifejezések a köznyelvben Izsó Szilvia FOK III/
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.Lux Judit október 16.
PsycINFO és az APA Style Csajbók Edit Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár február 15. Klinikai Szakpszichológus képzés Könyvtári.
PsycINFO és az APA Style
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
folytatott bibliográfia elemzéséről
A HIVATKOZÁS SZABÁLYAI ÉS MÓDSZEREI
Scopus Vasas Lívia, PhD 2017.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
A beadandó dolgozat és a prezentáció tartalmi és formai követelményei
Hivatkozások a szakdolgozatokban
Idézés, hivatkozás, irodalomkutatás
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Előadás másolata:

Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban Babeş-Bolyai Tudományegyetem Tanító- és óvóképző szak, Székelyudvarhely

A kutatómunka fázisai

Leíró és magyarázó jellegű kutatás

A dolgozat felépítése Előoldalak Bevezetés Módszertani (gyakorlati) rész Mintavétel és a kutatás terepe Kutatási stratégiák, módszerek, eljárások Kutatási eszközök A kutatás (vizsgálat) körülményei Az eredmények bemutatása és értelmezése Következtetések Következtetések a hipotézisek mentén Összegzés Bibliográfia Mellékletek Előoldalak Címlapok (külső, belső, román, magyar) Tartalomjegyzék Bevezetés Elméleti rész (címmel ellátva, ami további alcímekre bomlik) Elméleti megalapozás A kutatási probléma megfogalmazása Fogalmak meghatározása (konceptualizáció) Szakirodalmi áttekintés Hipotézisrendszer

Hogyan alkossunk hipotézist? Vizsgálható és ellenőrizhető. Megalapozott, indokolt és nem „légből kapott”. A feltételezett változók között összefüggés van. A hipotézis olyan állítás, amely tisztán és precízen van megfogalmazva. Egy világos problémára fókuszál. Pontosan, de kellően általánosan fogalmazzuk meg a hipotézist.

APA standardok Egy szerző esetén a hivatkozás a szerző és évszám megadásával történik. Például: (White, 2004), vagy White (2004) azt állítja, hogy... Két szerző esetén „és” szóval kötjük össze a neveket. Például: (White és Black, 1998) Ha 3-5 szerző van, akkor első alkalommal minden vezetéknevet kiírunk, a második hivatkozástól már csak az első vezetéknév és a „mtsai” vagy „et al.” kifejezést használjuk. Például: (White, Black, Brown és Pink, 2009) először és utána (White és mtsai, 2009). Ha egy szerzőtől egyszerre több munkára is hivatkozunk, akkor a zárójelen belül az évszámokat kronologikusan tüntetjük fel. Például: (White, 1999, 2004, 2005). Klasszikus műveknél, ha lehet, akkor feltüntetjük az eredeti megjelenés évszámát. Például: (White, 1898/2006). Ha év nélkül megjelent műre hivatkozunk, akkor a mű mellé ezt megjegyezzük, magyarul „é.n.”, angolul „n.d.” jelöléssel. Ha szó szerint idézünk, akkor feltüntetjük a pontos oldalszámot is, átfogóbb utalás esetén a fejezetszámot is fel kell tüntetni. Például: (White, 2010, 236; White, 2010, 4. fej.) Ha további irodalomra teszünk utalást, akkor a „lásd” vagy „v.ö.” (vesd össze), angolul pedig a „see” kifejezéseket használjuk.

APA standardok Folyóirat. White, A.B., Black, C. (2008): Emotional self-regulation behavior during separation procedure in 22-month-old children. Journal of Child Psychology, 54, 234-245. Könyv. Fehér E. (2007): Az iskolai siker titkai. Schola Kiadó, Kolozsvár Szerkesztett könyv. Barna Gy., Zöld F. (2005): Az inklúzió lehetőségei az alternatív iskolákban. In Fehér E., Fekete H. (szerk. /angolul ed. vagy eds.): Az alternatív oktatás időszerű problémái. Schola Kiadó, Kolozsvár, 278-314. Online források. White, A.B. (2009): Semantic integration of visual information during educational process. TheEdulex. http://www.utopia.com/talentum/lpb/theedulex/essay/ (2010.09.25.)