EMagyarország Centrum eMOP 2.0. eLehetőség eHozzáférés eEsélyegyenlőség www.emagyarorszag.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Advertisements

25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Közigazgatási reform és távmunka
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Integrált közösségi és szolgáltató terek Koncepció, megvalósulás, kilátások Beke Márton FVM-VKSZI, HROD Közösségi Társadalomfejlesztési Központ.
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Közigazgatási technológia
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
Digitális szolidaritási háló – a szerves megoldás Gáspár Mátyás
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az állami szerepvállalás alapelvei és terepei a hazai infokommunikáció terjesztésében Sere Péter.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
kiemelt projekt bemutatkozása
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Teleházas Konferencia május 16.
A jövő teleháza Teleházas szolgáltatások. Belső környezet - Teleházas történet 1995-től napjainkig - Teleházak jelenlegi száma - Teleházas kultúra és.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
OFA Hálózat évi tevékenységei
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Integrált közösségi szolgáltató terek
2005. Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt PTA TÁMOGATÁSI PROGRAM IHM költségvetéséből Neumann Táborok.
2004. November 11.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
eMagyarország Program
A nemzeti hálózat ma 1887 működő végpont 1430 kiképzett eTanácsadó 19 megyei központ.
A Nemzeti Civil Alapprogram szerepe a civil szektor fejlesztésében
Jövőnk e-Magyarországa az Információs Társadalom
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Nyitórendezvény Edelény, „Digitális írástudással a munkaerő-piaci aktivitás elősegítéséért”
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Foglalkoztatási Információs Pontok
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
„Együtt a digitális írástudásért!” az eTanácsadók Hálózatával március 31. – április 2. NIIF Intézet.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv szociális vonatkozásai Korózs Lajos Politikai Államtitkár Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
A jövő teleháza és az IKSZT A Magyar Teleház Szövetség és a teleházas szolgáltatások.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
Előadás másolata:

eMagyarország Centrum eMOP 2.0. eLehetőség eHozzáférés eEsélyegyenlőség

eMagyarország Centrum – IHM 2006 december: GKM döntés – nem lehet veszni hagyni a megteremtett értéket – IHM 2006 december: GKM döntés – nem lehet veszni hagyni a megteremtett értéket eMagyarország 2.0 Program 2007: 2007: A program felülvizsgálata – eMOP 2.0 model kialakítása A program sikeres folytathatósága az új feltételi és működési rendszerben bebizonyosodott. eMOP 2.0 Modell Kulcselemei: közösségi szolgáltató terekben kell, hogy működjenek • humán-infrastruktúra hálózat kialakítása – országos lefedettséggel • szolgáltatások támogatása az infrastruktúra támogatás helyett  Internet hozzáférési hely (PIAP)  KÖZÖSSÉGI HOZZÁFÉRÉSI TÉR

eMagyarország Centrum ben Országos hálózat – elsősorban hátrányos helyzetű területeken, Kistelepülések és elmaradott térségekben - a digitális szakadék csökkentéséért! A versenyképesség biztosításáért - a digitális szakadék csökkentéséért! AZ információ és tudás MINDENKINEK egyenlően jár

eMagyarország Centrum Nyilvános vs Közösségi Hely NYILVÁNOS INTERNET HOZZÁFÉRÉSI Pont (PIAP) KÖZÖSSÉGI HOZZÁFÉRÉSI TÉR Misszió Üzelti értékekHelyi társadalom/közésség segítése Feladat: PC és Internet használate-Szolgáltatások közvetítése Célcsoport Elsősorban már a digitális írástudók Elsősorban a digitálisan írástudatlanok Tevékenység IKT hozzáférés biztosításaElsődlegesen a hozzáértés elősegítése (tanácsadás.oktatás, segítségnyújtás) Motíváció Nem ad plussz motívációt, csak meglévő igényeket elégít ki Figyelemfelhívás, az igények felkeltése

eMagyarország Centrum CÉLOK – a 2007-es költségvetési évre 2008 március 31-ig •Központi menedzsment, szakmai koordináció •A stabilizálása, •hálózati működés alapjainak megteremtése •Integrált programmá válás - többfunkciós közösségi szolgáltató terekben való működés irányába történő elmozdulás •eTanácsadói humán-infrastruktúra rendszer megalapozása: hármas funkciójú szolgáltatási rendszer elindítása - pilotok •A szolgáltatás monitoringjának elindítása

eMagyarország Centrum HOGYAN? Képzett munkatársak – eTanácsadók segítenek: megmutatják, megtanítják  •felvilágosító, tudatosító tevékenység •személyes támogatás az e- szolgáltatások igénybevételéhez, •leszakadt népességi csoportok alap digitális kompetencia képzése

eMagyarország Centrum Feladatcsoportok Központi menedzsment, koordináció, szakmai irányítás eMOP2.0/2007 pályázat a működő pontok stabilizálása: a felszereltség modernizálása valamint a humáninfrastruktúra kialakításának megkezdésére támogatás biztosítása. az eMOP hálózatot kiszolgáló IT rendszerek működtetése (adatbázis, monitoring, portál) eTanácsadói rendszer kiépítésének megkezdése – oktatás, szakmai segítségnyújtás, networking Az eMOP-ok szolgáltatási lehetőségeinek vizsgálatára - pilot projektek indítása Figyelemfelhívás, PR Tárcaközi harmonizáció a témában

eMagyarország Centrum

@Pontok intézményi megoszlása

eMagyarország Centrum Mért eredmények átlagos nyitvatartás / intézet

eMagyarország Centrum Mért eredmények látogatók átlagos száma/intézet

eMagyarország Centrum Mért eredmények eTanácsadói jelenlét / intézet

eMagyarország Centrum Mért eredmények lakossági oktatás végzése / intézet

eMagyarország Centrum eTanácsadói Pilot eredmények forgalmi adatok 50 eTanácsadóval működő vs 50 állandó személyzet nélkül

eMagyarország Centrum eTanácsadói Pilot eredmények átlagos működési idő 50 eTanácsadóval működő vs 50 állandó személyzet nélkül

eMagyarország Centrum eTanácsadói Pilot eredmények átlagos látogatói létszám 50 eTanácsadóval működő vs 50 állandó személyzet nélkül

eMagyarország Centrum eKözig Pilot eredmények működési idő

eMagyarország Centrum eKözig Pilot eredmények adatforgalom

eMagyarország Centrum eKözig Pilot eredmények látogatottsága

eMagyarország Centrum Következtetések – eMOP 2007 •A mért eredményeket be kell építeni a következő pályázati feltételrendszerbe •A szakmai szempontok előtérbe helyezése biztosítja a program hatékony működését, a források célorientált felhasználását •A rászorultsági szempontok csak a szakmai megfelelés után számítsanak •Biztosítani kell, hogy az önkormányzatok ne szoríthassák ki a szakmailag jobban megfelelő intézményeket.

eMagyarország Centrum Következtetések – eMOP 2007 Célfeladatok re 1.Az e-Közigazgatás használatának hatékony segítése, elterjesztése 2.A Digitális írástudatlanság felszámolásában jelentős feladatvállalás: 1.Az elzárkózó lakosság motiválása 2.Egyéni oktatás – segítségnyújtás 3.Lakossági digitális kompetencia képzések

eMagyarország Centrum Pályázat Fő elemek  Összesen 1.4 milliárd támogatási forrás  Differenciált támogatási szintek – szakmai feltételek valamint rászorultság szerint  Átlagolt megállapított fenntatási költség: évi 2M Ft  60% - 50% - 30% támogatottság  Szolgáltatással kapcsolatos költségek számolhatók el – szolgáltatási szint biztosítása  heti minimum óraszámú nyitvatartása meghatározva – igazoltan helyi igényekhez igazodva, amennyiben eltér az előírttól  Kötelező eTanácsadói szolgáltatás – min. óraszámmal segítségnyújtás  Lakossági alap digitális írástudás oktatása  Figyelemfelhívó tevékenység

eMagyarország Centrum Pályázat 2008 – támogatási feltételek 2. Szakmai tényezők Eddigi releváns szakmai tevékenység Monitoring adatok Humánerő rendelkezésre állás Szakmai akcióterv: a támogatás elnyerése esetére készített szolgáltatási terv Közháló végpontként való működés IKSZT-ben való elhelyezkedés

eMagyarország Centrum Pályázat 2008 – elszámolható költségek Az eMop szolgáltatásokkal kapcsolatos költségek számolhatók el  Működési, fenntartási költségek  Internet költségek  Szolgáltatás bővítéshez, fenntarthatósághoz szükséges beruházások (IKT eszközök, szoftver, hardver)  eTanácsadói szolgáltatás díjazása (bér vagy szerződéses jutalékos költségtérítés)

eMagyarország Centrum Sikerek - Hasznok Társadalmi  Digitális írástudás növekedése  Hátrányos helyzetűek (területek és csoportok) bevonása  Vidéki lakosság életminőség javulása Politikai  eMO 1.0 „újrahasznosítása” – társadalmi elismertség  civil oldali kooperáció  aktív országos „network” kiépülése  Pozitív sajtó Nemzetgazdasági  e-ügyintézés elterjedése - költségmegtérülései  versenyképesség növekedés  piacélénkülés, vállalkozási szinergiák

eMagyarország Centrum Stabil költségvetési keretek Tárcaközi együttműködés  munkacsoport hatékony működése  Integrációs modell megvalósulása  Program és intézményi feladat harmonizáció Jogi háttér megvalósulása  DIAT  az „Információs Társadalmi Közszolgálat” kormány- előterjesztés Kormányzati kommunikációs támogatás Feltételrendszer

eMagyarország Centrum Köszönöm a figyelmet!