Kőnig Tibor Microsoft Magyarország.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Manapság a számítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép- képernyő vagy monitor. A monitort egy kábel köti.
Advertisements

Interaktív táblák Bevezetés.
A számítógép műszaki, fizikai része
Az operációs rendszer Egy olyan szoftver, ami a számítógépeink használatához nélkülözhetetlen. Főbb feladatai: programok betöltése, futtatása perifériák.
Hardver ismeretek: Hordozható számítógépek.
DINO LITE DIGITÁLIS MIKROSZKÓP.
I. Informatikai alapismeretek Dabas, november 18.
Piacképes programozói tudás a középiskolában
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
Készítette: Alko-soft Bt A Braille eszközök általános jellemzői.
Fontos fogalmak az informatikában.
Mobil robotok Készítette: Pethő Balázs. Mobil robotok Maga a robot szó 1921-ben C AREL C APEK Rossum Univerzális Robotjai című színdarabjában fordul elő.
Felhasználó barátság eszközei
Small Liga Mozgás vezérlő rendszere
Bemutatkozás Gergely Antal Gergő BME-VIK Mérnök informatikus szak
Weben publikált térképek a földrajzi kutatásokban Ádám Eszter Geográfus MSc hallgató.
Nagy Gábor MF01-M2.
Az operációs rendszer.
BE KI Perifériák Számítógép.
A Neumann-elvű számítógép jellemzői:
LabView használata PTE PMMK MIT Nagyváradi Anett
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Dokumentumkezelés. A 2007-es Microsoft Office rendszer dokumentumkezelési szolgáltatásai Kőnig Tibor szakmai vezető Microsoft Magyarország
Microsoft Visual Web Developer Express Webfejlesztés Gubicza József.
Az operációs rendszer.
Vizuális és web programozás II.
Egy Nao robot szimulálása a Choregraphe programmal.
Készítette: Kovács Andrea Nao szimulációs futball játék fejlesztése Bevezetés a Nao világába.
Module 1: A Microsoft Windows XP Professional telepítése
A mikrovezérlők világa
V 1.0 ÓE-NIK, Programozás I. A Microsoft Visual Studio 2010 használata.
Filozófia és Tudománytörténet Tanszék Mi a filozófia?
Áramkörök tervezése. Specifikáció Projekt célja: Áramkörök tervezése és modellezése Elemek tárolása: XML adatbázisban Tervező felület: Microsoft Visual.
Agy-számítógép interfész Önálló laboratórium Konzulens: Mészáros Tamás Készítette: Bartók Ferenc 2012 tavaszi félév.
Intelligens Felderítő Robotok
Programozási nyelvek.
Visual Basic 2008 Express Edition
Műszer vezérlő - kezelő program GPI-745A teszterhez.
Fontos információk.
Processzor, alaplap, memória
A szoftver, szoftvertípusok
Hol tart ma a programozás?
Supervizor By Potter’s team SWENG 1Szarka Gábor & Tóth Gergely Béla.
Kísérletezés virtuális méréstechnika segítségével 2010 március
Az NVU webszerkesztő program
RAD Studio XE5: menük felépítése
Ismerkedjünk tovább a számítógéppel
Programozás, programtervezés
Önálló labor beszámoló Rádiós hőmérséklet távadatgyűjtés mikrokontrollerrel Szlivka Benjamin Konzulens: Dr. Iváncsy Szabolcs.
A számítógép felépítése
A számítógép felépítése
Mechatronikus szemmel nézve Bozsik Márton - NIUAJF
.NET FRAMEWORK Röviden Krizsán Zoltán 1.0. Tulajdonságok I Rövidebb fejlesztés 20 támogatott nyelv (nyílt specifikáció) 20 támogatott nyelv (nyílt specifikáció)
ASIMO Fejlesztésének története Felépítése, specifikációi
PIC mikrokontroller.
PR2 GULYÁS MÁRTON BÁLINT – IIYO5I. Bevezetés  A Willow Garage projektje, a stanfordi fejlesztésű PR1 gép spinoffja  Körülbelül akkora mint egy ember(1,3.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Miből áll egy robot agya?. Fogalmak A robot egy elektromechanikai szerkezet, amely előzetes programozás alapján képes különböző feladatok végrehajtására.
Digitális tábla az oktatásban Class Mate PC és a digitális tábla alkalmazása az iskolai tanórán.
NXT és EV3 összehasonlítása
Sz&p prof.
Programozási nyelvek csoportosítása.
Az operációs rendszer.
Adatstruktúrák Algoritmusok Objektumok
Hardver ismeretek: Hordozható számítógépek.
Neumann János Informatikai Kar
A programozható mikrokontroller
Mi a filozófia?.
Képszerkesztés magas fokon
Játszunk telefonon Készítette: Homlok Dávid
Előadás másolata:

Kőnig Tibor Microsoft Magyarország

 Robotok  A Lego MINDSTORMS NXT programozói szemmel  Programozás kódolás nélkül: a Microsoft Visual Programming Language  Néhány működő robot (azaz a programjaik) elkészítése  Ötletbörze

A robotika három törvénye 1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben, vagy tétlenül tűrnie, hogy emberi lény bármilyen kárt szenvedjen. 2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak, kivéve, ha ezek az utasítások az első törvény előírásaiba ütköznének. 3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni, amennyiben ez nem ütközik az első és második törvény előírásaiba. (A robotika kézikönyve, 56. kiadás, 2058)

 A Lego MINDSTORMS NXT összetevői  központi egység („NXT Brick”), rajta kijelző, nyomógombok (1)  nyomásérzékelő (2), hangerősség- (3), fényesség- (4) és távolságmérő (5)  3 szervomotor (6)  Technic alkatrészek  egyszerű vizuális szoftverfejlesztői környezet  Más gyártók külön megvásárolható termékei  iránytű, szín- és gyorsulásmérő, infravörös érzékelő és labda (HiTechnic, MindSensors)HiTechnicMindSensors  további futtató- és fejlesztőkörnyezetek (nagyrészt ingyenesek)

 Az NXT Brick főbb adatai:  32 bites CPU  64 kB memória  USB 2.0  Bluetooth  100 x 64 pixeles képernyő (4 szürkeárnyalat)  Ez az a „számítógép”, amelyet programozhatunk…  … vagy mégsem?

Az NXT háromféle üzemmódban használható: ÜzemmódProgramozásFuttatásElőnyökHátrányok ÖnállóPC vagy NXTNXT (a program letöltése után) az NXT önállóan, PC nélkül működik a programok mérete korlátozott TávvezéreltPC vagy PDA, SmartPhone PC (parancsok küldése az NXT-nek) tetszőleges méretű és bonyolultságú program készíthető az NXT nem önállóan működik, a futtatáshoz kell a PC is SzimuláltPCPC (nincs is NXT, csak egy szimulált környezet) mint fent, plusz tetszőleges szimulált környezet kialakítható csak egy szimuláció… Robotics Studio

 Egyszerű, vizuális programozást tesz lehetővé vidd-és-dobd egérműveletek segítségével  alakzatok elhelyezése egy diagramon  alakzatok összekötése, tulajdonságaik megadása  alkalmazás = diagram  Általános célú programozási nyelv, amely a Microsoft Robotics Studio része  … többek között használható robotok programozására is

Beépített tevékenységek Saját tevékenységek Szolgáltatások Diagram (= alkalmazás) A kijelölt szolgáltatás tulajdonságai A fejlesztési projekt elemei

 A VPL alapszolgáltatásai  a programnyelv utasításai és beépített eljárásai  Adatkezelés  adat, változó, lista  Vezérlés  elágazás, egyesítés  Egyebek  számítások, megjegyzések

 Meglévő összetevők „csomagolásával” előállított új, összetett tevékenységek  beépített és saját tevékenységek  szolgáltatások  Paraméterek  bemenő és kimenő  értesítések

 A VPL képességeit kiegészítő funkciók  külső eljárástárak  Hardvereszközök, szoftveres szolgáltatások, szimulációs környezetek  Konfigurációs űrlapok a szolgáltatások beállításához

Programok végrehajtásának követése, beállítások módosítása böngészőből Alkalmazások indítása a fejlesztő- környezetből és a parancssorból

 A „való világ” fizikai törvényeinek megfelelő szimulációs környezet  AGEIA, hardver- vagy szoftver- támogatással  A (robot-) alkalmazás a tényleges robot megépítése nélkül tesztelhető

 Beépített és saját tevékenységek  Beépített szolgáltatások  Alkalmazások megépítése, futtatása

 Minden Lego-gyártmányú és több külső összetevő elérhető szolgáltatás formájában  központi egység („brick”), motorok, érzékelők  speciális szolgáltatások ▪ telep, hajtás, adatkezelés  HiTechnic és MindStorms érzékelők ▪ gyorsulásmérő, iránytű  Az NXT-szolgáltatások és a Robotics Studio egyéb tevékenységei, szolgáltatásai egyszerűen integrálhatók

 Központi egység  SerialPort: a Bluetooth-kapcsolat beállításakor kapott COM port száma  Motor  MotorPort: a port, amelyhez a motor csatlakozik (MotorA/B/C, AnyMotorPort)  Érzékelők  SensorPort: a port, amelyhez az érzékelő csatlakozik (Sensor1/2/3/4, AnySensorPort)  IsOn: a fényességmérő lámpáját kapcsolja be/ki  Hajtás  két motorból álló együttes  DistanceBetweenWheels: a két kerék távolsága méterben  WheelDiameter: a kerék átmérője méterben (0.055)

 Távirányított robot készítése  Akadályok felderítésére, kikerülésére, megsemmisítésére (yesss!  ) és adatok gyűjtésére képes robot készítése

 Munka  „haletető”: teherszállítás, indítás gombbal, hanggal, időzítve és/vagy súlyérzékeléssel  „tojásválogató”: futószalagon/csúszdán érkező fehér és színes pingponglabdák szortírozása  „szobafelmérő”: helyiség teljes bejárása, akadály-, fény- és hangtérkép készítése, tárolása fájlban/listában/adatbázisban  „fényszabályozó”: villanykapcsoló fel- és lekapcsolása a helyiségben lévő fénytől függően

 Munka (folytatás)  „autóparkoló”: hangparancsra beállás két akadály közötti üres helyre  „radar”: érzékelők körbeforgatása, a kapott távolság-, fényesség- és hangerőértékek megjelenítése  „manipulátor”: az egyik szervomotor kézi mozgatásának utánzása a másikkal  „fénytávírász”: zseblámpával adott morzejelek fogadása, értelmezése, leírása

 Akrobatika  „tornász”: felugrik (és talpra esik  ), bukfencezik, gurul, kézen/fejenáll  „lépcsőmászó”: esetleg vihet is valamit  Művészet  „billentyűs”: játékszintetizátor fölött mozgó „kéz”  „ütős”: ugyanez xilofonnal és ütőkkel  „dobos”: két „dobverő” (pergő és cin), egy „pedál” (lábdob) plusz játékdob, triangulum, stb.

 Játék  „amőba”: X és O helyett pl. színes korongokat leolvasó szem és mozgató kéz (az alakfelismerés nem egyszerű)  „Kempelen Farkas”: egyszerű sakkjátékos (kéz), mögötte tetszőlegesen bonyolult, a játék állását fejben tartó program  „büntetődobó”: a labdát a mért távolságtól függően más-más erővel eldobó játékos

 A letöltések kezdőlapja  hu/robotics/aa731520(en-us).aspx hu/robotics/aa731520(en-us).aspx  Szükséges letöltések  Microsoft Robotics Studio (1.5) Refresh ▪ benne további önálló telepítők (AGEIA Physics, DirectX SDK, Microsoft.NET 3.0, Visual C++ Runtime, Visual Studioba integrált Súgó) – javasolt ezek telepítése is!  További hasznos letöltések  Sumo Competition for Microsoft Robotics Studio (1.5)  Soccer Simulation for Microsoft Robotics Studio (1.5)