Számok összehasonlítása mentális számegyenes nélkül

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
5. hét: Solow-modell Csortos Orsolya
Advertisements

Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
Az előadás célja: ALAPISMERETEK elsajátítása n Az informatika az információ elérésével, tárolásával, feldolgozásával és továbbításával foglalkozó tudomány.
TWS ALAP. TWS Ticker beírása.
Hozzászólás Lovász Anna és Szabó-Morvai Ágnes: „Does childcare matter for maternal labor supply?” előadásához Elek Péter ELTE Közgazdaságtudományi Tanszék.
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
AZ EMBERI LÉT RENDSZERE KUTATÁSI PROGRAM-VÁLTOZAT Készítette: Seres György 2005.
Matematika a filozófiában
Miért érdemes sok kultúrában kutatni a Williams szindrómát?
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
Statisztika I. VI. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Matematika és Tánc Felkészítő tanár: Komáromi Annamária
Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
Fizika Bevezető 6. osztály.
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar
A mentális számegyenes túloldala: a negatív számok
Számítógépes algebrai problémák a geodéziában
HTML űrlapok kezelése és feldolgozása PHP segítségével
EMLÉKEZÉS.
A főnév-főnévi összetételek feldolgozásának dekompozíciós és integrációs folyamatai Ladányi Enikő Kognitív tanulmányok MA II. évfolyam.
A DNS Szekvenálás 2008 Géntechnikák labor.
Bayes hálók október 20. Farkas Richárd
Lineáris és nemlineáris regressziók, logisztikus regresszió
POSZTEREK KÉSZÍTÉSE.
Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
Nemdeterminisztikus és determinisztikus automaták didaktikai összehasonlítása Maróti György.
Vizuális és web programozás II.
Készítette: VÁLI Tamás, MTA TTK MFA, H-1525 Budapest, Pf. 49.
Információ típusok.
Aranymetszés.
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Change blindness Változás -vakság.
A mágneses indukcióvonalak és a fluxus
Statisztika a szociológiában
Színhasználat Készítette: Bene Attila
McCloskey számfeldolgozási modellje
Adatbevitel az adattáblába. Egyéni számformátumok Az egyéni számformátumok olyan speciális karaktersorozatok, amelyek egy mező tartalmának megjelenítését.
Statisztika.
Statisztikai módszerek áttekintése módszerválasztási tanácsok Makara Gábor.
Vizuális illúziók V. Biológiai mozgás - Tömörítés Gerván Patrícia BME Kognitív Tudományi Tanszék.
A substantia nigra vizuálisan aktív sejtjeinek receptív mező analízise Berényi Antal, Nagy Attila, Benedek György, SZTE ÁOK Élettani Intézet, spike-szeparátor.
Binomiális eloszlás.
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 7 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
11. tétel Adatbázis táblái közti kapcsolatok optimalizálása
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar Jogelméleti és Jogszociológiai Tanszék.
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
Tudatosság, kogníció, érzelmek
Készítette: Turócziné Kiscsatári Nóra
Objektumvezérelt rendszerek tervezése 9.óra – Builder, Observer © Nagy Csaba.
Legfontosabb erő-fajták
A tehetetlenség törvénye. A tömeg
DISZKALKULIA, VAGY MÉGSEM?
A HATÁROZOTT INTEGRÁL FOGALMA
Valószínűségszámítás II.
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Grafikus programozás Készítette: Csernok László
Chapter 2 Human Information Processing
PÁRHUZAMOS ARCHITEKTÚRÁK – 13 INFORMÁCIÓFELDOLGOZÓ HÁLÓZATOK TUDÁS ALAPÚ MODELLEZÉSE Németh Gábor.
előadás: Hangtani alapfogalmak Augusztinovicz Fülöp
Adatmegjelenítés (és fontossága, vizuális adatelemzés, az adatok első feltérképezése, adatok adekvát reprezentációja)
Nagy Máté Ferenc Budapest VIRGO – ELTE TTK Fizika MSc 2012 GPU-nap NUMERIKUS GRAVITÁCIÓELMÉLETI SZÁMOLÁSÁSOK GPU-N.
Testek tehetetlensége
SAP Riportok, táblák, programok. Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék SAP Logon !FRISS! Megnevezés: GUI Applikációs szerver:
Szegedi Tudományegyetem
15. óra Logikai függvények
Mesterségem címere: Bioindikáció
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Bevezető Mivel foglalkozik a fizika? Az anyag megjelenési formái a természetben 6. osztály Fizika.
Készítette Tácsik Attila
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Előadás másolata:

Számok összehasonlítása mentális számegyenes nélkül Készítette: Mező Bernadett Krajcsi Attila Szegedi Tudományegyetem Pszichológia Tanszék Email: krajcsi@gmail.com

Három kódos modell Dehaene és Cohen 1995 Analóg mennyiség reprezentáció Auditoros verbális szó keret Vizuális arab szám formátum Dehaene és Cohen 1995

Numerikus reprezentációk három típusa analóg mennyiség reprezentáció - zajos - Weber törvény - távolság hatás - összehasonlítás auditoros verbális szó keret - pontos - nem tud összehasonlítani vizuális arab szám formátum

Az analóg mennyiség reprezentáció kiemelt szerepe Minden numerikus feladatban aktiválódik. Mennyiség reprezentáció nélkül megoldható feladatokban is. Volt olyan kutatásunk, ahol nem volt távolság hatás.

Kutatási kérdések A mennyiség reprezentáció aktiválódását a távolság hatás jelzi. Megjelenik-e a távolság hatás kisebb-nagyobb, illetve azonos-különböző feladatokban? Függ-e a távolság hatás megjelenése az időzítéstől (egyszerre vagy egymás után)?

Kisebb-nagyobb feladat Módszerek Független változók: Jelölés: arab-arab (1;4) arab-betű (1;négy) betű-arab (négy;1) betű-betű (egy;négy) Ingerek közötti távolság (1, 3, 5) Időzítés (400 msec, vagy egyszerre) 10 kísérleti személy

Kisebb-nagyobb feladat Eredmények

Azonos-különböző feladat Módszerek Független változók: Jelölés: arab-arab (1;4) arab-betű (1;négy) betű-arab (négy;1) betű-betű (egy;négy) Ingerek közötti távolság (0, 1, 3, 5) Időzítés (400 msec, vagy egyszerre) 7 kísérleti személy

Azonos-különböző feladat Eredmények

Három kódos modell Dehaene és Cohen 1995 Analóg mennyiség reprezentáció Auditoros verbális szó keret Vizuális arab szám formátum Dehaene és Cohen 1995

Eredmények összegzése Az időzítés nincs hatással az analóg mennyiség reprezentáció ativálódására. Kisebb-nagyobb feladatban aktiválódik az analóg mennyiség reprezentáció. Azonos-különböző feladatban nincs távolsághatás, nincs mennyiség reprezentáció aktiválódás, vagyis létezik olyan numerikus feladat, amelyhez nem kell analóg mennyiség reprezentáció (aszemantikus feldolgozás).

Köszönöm a figyelmet! Készítette: Mező Bernadett Krajcsi Attila Szegedi Tudományegyetem Pszichológia Tanszék Email: krajcsi@gmail.com