Tartalom határok nélkül Csepeli György Szováta, 2006.03.24.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hallás.
Advertisements

A számítógépes hálózatok és az Internet
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
IKT = információs és kommunikációs technológia
LEONARDO DA VINCI - ARÁNYOK
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
Internet magyarul? Széphalom, 2009 okt.2. Internetezés és nyelvhasználat A magyar nyelvű tartalmakon kívül milyen tartalmakat használ az interneten? (internetezők.
A média konvergenciája
Mit csinálsz a szobádban
Feladatsor A mi világunk 1. c. tankönyvhöz
INFORMATIKA OKTATÁS GYÓGYÁSZAT KÖZLEKEDÉS TÁVKÖZLÉS HADITECHNIKA
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
E-learning és a multimédia
2. témakör: Az állatok kommunikációja
Az informatika alapjai
Általános lélektan IV. Nyelv és Gondolkodás 2..
Kommunikáció.
3. óra Kódok, adatok.
A KOZMIKUS SZÖVEDÉK TULAJDONSÁGAI:
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Albert Einstein idézetek.
Média és Gazdaság, ha a keresztény hit számít NymE-SEK, Szombathely, május 9. Dr. Németh Norbert.
Közösségi portálok használata (etikett,veszélyei)
Dr. Bánkúti Erzsébet Hírközlés – Hang… Adat… TARTALOM A DTV Stratégia jelentőségéről.
Szélessávú jövő Dr. Csepeli György Közpolitikai Igazgató Göd, szeptember 21.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
1 Magyarország informatikai stratégiája Pajna Sándor helyettes államtitkár Informatikai és Hírközlési Minisztérium Informatikai Szakképzési.
EFaust eLearning kihívásai Csepeli György Budapest, 2004 november 15.
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
A szövegértés tanítása II.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Az informatika szerepe a XXI.század múzeumaiban
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
1.Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK.
A WEB ARCHÍVUMOK KÉRDÉSKÖRE KÖNYVTÁRI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI SZEMPONTBÓL.
o Minden elektronikus formában érhető el o A munkafolyamatok egy része automatizálható, így a szolgáltatások gyorsabbak és hatékonyabbak lehetnek o A.
Szemiotika – Jeltan A Rendszer B Rendszer Kommunikáció Jel.
Gyülekezeti látás Jon A. Palmer.
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Az Élet Igéje január „A hívők sokaságának egy volt a szíve-lelke. Egyikük sem mondott birtokából semmit sem a saját tulajdonának, hanem mindenük.
Csepeli György Az internetező ember Sajópálfala
Az idegennyelv-tanulással egszerzett plurikulturális kompetencia elősegíti az etnocentrizmus leküzdését. (Közös Európai Nyelvi Referencia keret – KER)
Antropológa IV. rész Az emberi ismeret. Az ismeret fontossága Van-e kapcsolat a külvilág és a gondolat közt? (Mátrix) Van-e lét, van-e igazság? - a lét.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
A kommunikáció.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) A kulturális idegen ábrázolásának kihívása 1. Hogyan ábrázoljuk az idegent, a másik kultúrát?
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pécs, június 28. Szakmai továbbképzés.
A művészi nyelvhasználat Kölcsönös aktiválás - megsemmisül a jel (versösszetépés) - érthetetlen a jel (számunkra az arab betűkkel írt szöveg) -
DIGITÁLIS KULTÚRA ÉS MÉDIAOKTATÁS – Amit a TÁMOP kutatási eredményei üzennek Készítette: Jakab György Budapest december 6.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Információ Tudás Tartalom Dr. Budai Balázs Benjámin.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 2 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
Közösségi oldalak az oktatásban gyakorlati szemszögből Uher Bertalan zenetanár Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és.
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Alapfogalmak.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Irodalom a figyelemfelkeltés kultúrájában
A teljes ember bevonása a liturgikus cselekményekbe
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Előadás másolata:

Tartalom határok nélkül Csepeli György Szováta,

Tartalom & Forma pre-digitális kor: dichotómia (ellentét ill. kiegészítés) digitális technológiák: a forma magában hordozza a tartalmat

Érzékszervi modalitások Mindennapi kommunikáció: •a kultúra hagyományozza át a szabályokat •az összes érzékszervi modalitás részt vesz benne •denotáció és konotáció együtt adja az értelmet

Látás Hallás Ízlelés Szaglás Tapintás

A hölgy választása

•testi jelenlét •metakommunikáció (analóg jelzések) •racionális közlés (digitális nyelv) •képzelet és referencia •azonnali feed back Közvetlen kommunikáció

Mediatizált kommunikáció •közvetítő közegek ékelődnek be a közlők és a befogadó közé •a konotáció visszaszorul, a denotáció felértékelődik •csak egyes érzékszervi modalitások maradnak meg: - fény - hang Az üres sír

Új médium – új tartalom Internet •a tartalom és a forma ugyanaz •az új tartalomnak nincs szüksége formára •nem illan el, hanem archiválódik •bárki bármennyit alakíthat rajta, elvehet belőle, hozzáadhat •nincs eleje, nincs vége, hanem örökké tart Pünkösd (a testek feltámadása)

Digitális tapasztalás •ugyanaz a tartalom rengeteg változatossággal kerül bele a tudás forgalmába és onnan vissza az internetre •Xanadu: minden megvan, ami egykor megvolt, de semmi sincs ott, ahol lennie kellene •az örök keresgélési kényszer miatt az új tartalom csak metaadatbázisokkal válik értelmessé •az értelmet nem a forma adja, hanem keresési szabályok műve •a sokféle értelmezés eredménye: a hypertext

Képzelet és valóság •semmi sem vész el, ezért nincs szükség emlékezésre •örök valóság mitikus tere •felszabadul a képzelet, eltűnnek a valóság határai

Kibertér •elektronikus kommunikáció tere •földrajzi irrelevancia •hiányzik a központi perspektíva •modalitások egymásba játszása (hypertext) •változó szempontok alapján létrehozott hierarchiák •asszociatív indexálás •végtelen számú kapcsolatok •átláthatatlanság •határtalanság •megmaradás ( •kollektivitás

Jelenlét a kibertérben •testetlenség •modalitások redukciója (kép+, hang+, szag+, érintés-, mozgás-) •szövegdominancia ( , chat, fórum, kollektív tartalomfejlesztés, blog) •ismeretlenség •manipulálhatóság •„itt” felfüggesztése •barangolás, keresés, felfedezés •kikötők

•Testetlenség •Átváltozások •Érzelmek •Halhatatlanság •Hasonlóság •Mindenhatóság Istenek tere

•szélessávú internet •technológiasemlegesség •broadband – narrowcast •közlő felelőssége •önszabályozás •célzott tartalomszolgáltatás •kollektív tartalomfejlesztés •befogadói autonómia •participáció •digitális adattárak és archívumok •határok nélküliség •hagyományos tömegkommunikációs modellek vége Konvergencia

Új értelmesség •a tartalomszolgáltatások a társadalomszervezést új alapokra helyezik - intelligenssé válik az otthon, az életminőség radikálisan javul - •az oktatás, az egészségmegőrzés, az igazgatás, az üzleti tevékenység, a kultúra, a közlekedés, a szórakozás, a szex terei mind elektronikus dimenziót is öltenek majd •az új társadalomszervezés egyben veszélyek forrása: ugyanazok a tartalmak, amelyek a boldogságot szolgálják, egyben a szomorúságot is előidézhetik •az intelligens alkotás erői mellett megjelennek az intelligens pusztítás erői is

Magyar tartalmak •Sulinet, Kepido () •Nava ( •NDA, Hung-art ( •Digitális középiskola ( •Centropa •Virtuális enciklopédia •Kárpátmedencei Tudásmenedzsment

Köszönöm a figyelmet!