„Ez állítólag szakmai titok, én még is elmondom Önöknek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
CSECSEMŐ ÉS GYERMEKKORI SZŰRŐVIZSGÁLATOK HELYZETE, PROBLÉMÁI
Advertisements

A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
Szegedi Magatartástudományi Napok, jún. 5-6.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Közegészség.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Mikor beszélünk koraszülésről?
Család.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Összetett diagnosztikus és terápiás modell a Gézengúz Alapítvány betegellátási rendszerében.
Szociális munka az onkológiában
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Szociális tanulás formái
Rokszin Mónika Pszichológus
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A pszichológiai fejlődés
Zeneterápia.
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Pszichoterápia Dr. Berghammer Rita SE Magatartástudományi Intézet
A modern fogyasztói étosz rejtélye
A konstruktivista pedagógia alapjai
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
A szülő szerepe Dr Sólyom Enikő Konszenzus tanácskozás a korai fejlesztés és neurohabilitáció kérdéseiről Május 4-5. Seregélyes.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 A társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája 115/2003. (X. 28.) OGY határozat. Cselekvési program 1009/2004. (II. 26.) Korm.
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A PSZICHIÁTRIA ALAPVONALAI
Apor Vilmos Katolikus Főiskola A gyermekek helyzete a családban
Egészségfejlesztés és helyi ifjúsági munka. a) Az állítás helyes b) Az állítás helytelen c) Az állítás csak részben helyes d) Az állítás nem vonatkozik.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Pszichológiai Ismeretek
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
A Veszprém megyei pszichiátriai ellátó rendszer ismertetése
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
VÉDŐNŐK A CSALÁDOK SZOLGÁLATÁBAN
A betegellátás keretei és rendszere
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
Személyiségfejlődési zavarok
A KLUBTAG HATÁSA A KLUBRA Győr 2015 szeptember 19.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Gyermek- és ifjúsági addiktológia a napi gyakorlatban, a fejlesztés lehetséges útjai Arany Zoltán SZKTT ESZI Dr. Farkasinszky Terézia Ifjúsági Drogcentrum.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A hazai addiktológiai kutatások főbb irányvonalai A Magyar Addiktológiai Társaság lezajlott konferenciájának főbb tapasztalatai Budapest, december.
Horváth-Sziklai Attila hivatalvezető Gyógyszerészek az egészségfejlesztésben Budapest szeptember 29.
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a.
„Mert mi Kolping művén dolgozunk…”
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Csókay László KPSZTI április 13.
Előadás másolata:

„Ez állítólag szakmai titok, én még is elmondom Önöknek „Ez állítólag szakmai titok, én még is elmondom Önöknek. Mi orvosok semmit sem teszünk. Csupán segítjük és bátorítjuk azt az orvost, aki Önökben lakik.” Albert Schweitzer

Mentalhigiénés Konferencia Székelyudvarhely 2007. április 20-23. Dr. Sineger Eleonóra A Magyar Addiktológiai Társaság Alelnöke A szenvedélybetegség lélektani gyökerei Prevenció, ambuláns kezelés, szűrés

A szenvedélybetegség keletkezése Öröklött hendikep talaján (biológiai, genetikus) Környezeti hatások (szociológiai, ökológiai) Pszichogén eredet (lélektani hatások)

Prevenció Tudomány, megköveteli: A megelőzendő betegség ismeretét A betegség lefolyásának ismeretét A lefolyás progressziójának ismeretét A betegség fertőzőképessége veszélyének ismeretét Van kezdete, folyamata, mesterei, követői és soha nincs vége

A prevenció, mint az orvoslás minden ága Művészet Célzatos emberi tevékenység, melyet más értékek szolgálatába akarunk hajtani Eredményével szebbé, jobbá, élvezhetőbbé teszi a környező világot Gyakorlati szükségleteink kielégítését szolgálja Az ember és a társadalom, a társadalom és az ember kapcsolatát javítani képes

Ambuláns kezelés A WHO Declarátio 1994 –az addiktológiai betegek kezeléséről WHO 2003. A civil szervezetek szerepének felértékelése WHO 2005. Az egészségtudatos ember, mint a jövő embere

A komplex kezelés állomásai Delírium és életveszély esetén – kórház Háziorvosi rövid intervenciós program Szakorvosi hosszú követéses program Civil szervezetek szerepe az utánkezelésben és követésben Bentlakásos, védett szállós program A fentiek kapcsolata

Szűrés Iskolai elterelő program: sport, művészet, zene, természetjárás, az általános emberi értékek elültetése a fejekben és a szívekben tanári példák által Családi, szülői feltétel nélküli szeretet és a szabályozás kongruens modellképesség útján

Szűrés folytatás Gyermekorvos, védőnő, osztályfőnök ifjúsági segítő Háziorvos, üzemorvos korai észlelés, korai intervenció Szakorvosi szűrés, a progresszió és a szövődmények kialakulásának megelőzése Civil szervezetek: AE, AA, Alanon, stb.

A gyermek fejlődése, a szenvedélybeteg visszafejlődése Kogníció A Kognitív fejlődés szakaszai Az erkölcsi fejlődés szakaszai Kongruencia - önazonosságtudat Élményfeldolgozás Harmónia Önbecsülés Éberség Személyiségfejlődés

A kogníció építőkövei Észrevevés, észlelés Figyelem Emlékezés Gondolkodás Tanulás, intelligencia

A kognitív fejlődés szakaszai Jean Piaget (1896-1980) Szenzomotoros szakasz: A csecsemő akaratlagos mozgásai Műveletek előtti szakasz: Saját szükségleteinek kielégítése a cél, ehhez rendel eszközöket Konkrét műveleti szakasz: Felfedezi a másik ember szükségleteit, empátiát érez, képes önzetlen segítő magatartást kialakítani, céljait megfogalmazza és megvalósítja Formális műveleti szakasz: Elvont kijelentésekben is tud gondolkodni, módszeresen ellenőrzi hipotéziseit. A lehetségessel, a jövővel és ideológiai problémákkal is foglalkozik.

Az erkölcsi fejlődés szakaszai Johann Kohlberg Éhség, fájdalom, kényelmetlenség elkerülése Büntetés elkerülése Jutalom elnyerése Tekintélyelv orientáció Közösségelv orientáció A belülről elinduló erkölcsi magatartás kialakítása és alkalmazási készsége

Mértékletesség - önbecsülés A belső tengely, a középpont megtalálása A belső harmónia és a külső erkölcsi rend közelítése Örömkészség és örömszerzési készség túlkapások nélkül Mások becsülése, értékelése Önbecsülés

Főbb pszichoterápiás irányelvek A szenvedélybetegség kialakulásának nyomvonalán történik. „Az éhesen maradt gyermek önkárpótlása”, valami kori trauma, rendszerint az anya-gyermek kapcsolat insufficiens volta miatt alakul ki. A fölösleges, haszontalan gyermek végül alkalmazkodik környezetéhez, önmagát rossznak fogadja el. A páciens elfogadása, értékeinek felfedezése, önmagába vetett hitének erősítése „Rogers”-i elvek alapján. Felnőtté válási, identifikációs krízis. Az öntudatára ébredő fiatal elutasítja a megelőző generáció értékrendjét. Útkereső, lázadó magatartás. Az önismeret növelésével saját, új, nem (Ön)pusztító jellegű utak megtalálásának promóciója.

És végül: „Az emberélet útjának felén” rádöbben, hogy nem ért el semmit, immár minden vonalon csődöt jelenthet. A frusztráció, a szorongás, az insufficiencia érzése mozgatja. Itt elsősorban a kommunikációs zavart kell kezelni, a szociális háló erősítésének előmozdításával. A pszichoterápia egyéni-, család-, és csoportterápiából áll. A klasszikus pszichoanalízis nem mutat jó eredményeket a szenvedélybetegeken. Az eddigi felmérések alapján hatékonynak tűnik Rogers, Jung, Eric Berne, Leuner, Moreno és mások iskoláinak alkalmazása a kognitív, a viselkedésterápia, a szupportív és szuggesztív terápiák felhasználásával, a pszichoeducatiós módszerek eredményeinek beépítésével.

Dr. Sineger Eleonóra Székelyudvarhely 2007. április 20-23. Önmagadhoz mérd magad! Dr. Sineger Eleonóra Székelyudvarhely 2007. április 20-23.