Távhő - értékesítési irányok, eszközök és eredmények 2013.máj.15. XIII. TÁVHŐSZOLGÁLTATÁSI KONFERENCIA és KIÁLLÍTÁS
P IACI HELYZET - M EGHATÁROZÓ KÖRÜLMÉNYEK 2 Mekkora egy távhő szolgáltató értéke 2013-ban!? Ön venne-e Távhő szolgáltató részvényt!? Csökkenő hő eladás Gazdaságtalanabb működés Meddig lehet kigazdálkodni? Hol a billenő pont? Mit tehetünk!? Fejlődési kötöttségek: -távhő hálózat -ingatlan piac gyenge szereplés -alsó méret korlát Mit kell tennünk!!! Energiatudatos fogyasztói szokások
F ŐTÁV Z RT S TRATÉGIA , CÉLKITŰZÉSEK
P IACI TENDENCIÁK - L EHETŐSÉGEK ban az elégedett fogyasztóink száma a legfontosabb értéke a FŐTÁV Zrt-nek Fogyasztó szám növelése. NINCS MÁS ÚT! Fejlődési lehetőségek: Megoldás egy létező problémára: -Budapest belváros V,VI,VII kerület -ingatlan felújítási piac Válság meghatározás az ingatlan befektető nézőpontjából (2013): A jelen gazdasági helyzet az alap, amire építkeznünk kell. Akkor lesz növekedés, ha generáljuk azt. Legrosszabb: tétlenül várakozni a válság végére Értékeink: -nincs lokális levegőszennyezés -nincs kémény hasznosítható tetőterek -nincs mérgezési veszély Gyors, rugalmas, innovatív szolgáltató !?
???? Bécs Budapest 10MW feletti szádék nyilatkozatot tudtunk begyűjteni 2 hónap alatt! 5 N YITÁS A B ELVÁROS FELÉ – K OSSUTH T ÉR Á TÉPÍTÉSE ?! Mindenütt felújításra szoruló gázkazánházak! Gerinchálózat építési támogatás hiánya !? A fogyasztó nem termeli ki közvetlenül!! Bécsben egységes fejlesztési koncepció. Nincs párhuzamos szolgáltatás!
Új alapokra helyeztük az értékesítést: Köszönjük, hogy megkeresett bennünket helyett aktív sales tevékenység Ü ZLETI ÉRTÉKESÍTÉS RÉSZLETEIBEN 2012 TÉNYEK • 238 db új kapcsolatfelvétel • 113 db projekt tárgyalása • 99,430 MW ajánlat • 8,55 MW új szerződés • 1,323 Mrd alapdíj bevétel növekmény (811MHUF új fogyasztó) • 256 MHUF beruházás 2012 számokban: 2012 •BPR, •Tervezői klub, adatbázis építés •Gépész és építész kapcsolatok •Elemző munka, •Versenyképes üzleti konstrukció •Javuló megítélés az üzleti szektorban •Leválások száma minimális •Növekvő új csatlakozások •Megnyertük az első gázra tervezett épületet (K4) 6
É RTÉKESÍTÉS TÁMOGATÁS ELINDÍTÁSA 7 Elemző-árazó feladatok Naprakész versenyhelyzet számítás, konkurencia elemzés Távhő összesítő Légtérfogat Légm 3 MW alap 0,205 MW Alapdíj összesen Ft/év Hődíj összesen Ft/év Összes költség nettó Ft/év Összes költség bruttó Ft/év Földgáz összesítő Teljesítmény összesen 4,514 MW Alapdíj összesen Ft/év Gázdíj összesen Ft/év Összes költség nettó Ft/év Összes költség bruttó Ft/év
É RTÉKESÍTÉS TÁMOGATÁS MŰKÖDÉSE 8 Egységes adatbázis:2012.jan.01-től minden üzleti információ riportolható, elemezhető és mozzanat rögzítésre kerül
Tovább erősödés, GYORS és RUGALMAS ügyfélkezelés, MI KEZDEMÉNYEZÜNK Ü ZLETI ÉRTÉKESÍTÉS 2013 TERVEK-LEHETŐSÉGEK Lm3 közületi fogyasztók megtartása • Hitelképesebb Önkormányzatok • Energetikai tanácsadók • Energiatudatos viselkedés Belépés az új lakáspiacra • Mintaház project • Termékfejlesztés • Erős marketing Út a Távfűtés mint értéknövelő ingatlanpiaci tényező elérése felé 2013 kihívásai: Megkötve: MTA és Tesco Exp.: 3,045MW lehetőségei: •Ludovika 10,68MW •Tüskecsarnok 3,14MW ??? •Infópark uszoda 3,2MW •Fradi sport komplexum 4,35MW •HB Reavis 2,7MW •Vagyonkezelők XV, XIV, XIX, XVII … •Nagy cégek (Tesco, Wing, Eston, stb.) csomag ajánlatai •Kiadott ajánlatok lekövetése, kezelése, újak kiadása, több MW belépési potenciál 9
2013. K IEMELT FELADATAI 10 • Értékesítői szegmentáció: For-profit és Non-profit szakosodás • BPR tapasztalatainak beépítése a folyamatainkba •Terv: 13 MW új fogyasztó, jelentős számú ajánlat van kiadva! • Sok a bejövő ügyfél visszacsatolás / piaci tapasztalat, ELEMZÉS! • Gyorsaságról és rugalmasságról szól a XXI-ik század!
Innovatív, ügyfélközpontú, versenyképes vállalat építés Ü ZLETI ÉRTÉKESÍTÉS R ÖVIDTÁVÚ 1-3 ÉV F EJLESZTÉSEK : • Ügyfélkockázati minősítés elindítása 2013.jún.30 • Termékfejlesztési folyamat, új termékek bevezetése 2013.okt-dec- folyamatos kiemelt tevékenység e nélkül nincs jövőkép • Egységes szerkezetű piaci adatkezelés elindítása 2013.máj • Kiemelt ügyfélkezelési rend kialakítása (kintl. kezelés, kiértesítés, stb.) • CRM Főtáv legfőbb értéke az ügyfélköre
Ú J ELEM : NON - PROFIT SZEGMENS TÁVHŐ STRATÉGIA 12 •testreszabott termék/szolgáltatás csomagok kialakítása a célcsoport speciális helyzetéből adódóan: –nem rendelkeznek a beruházásokhoz szükséges tőkével, –jelentős a nem távhős épület állomány (Bp. Főv. oktatásügy ~100db) „ÉLETHOSSZIG-TARTÓ” EGYÜTTMŰKÖDÉS Pld.: Termék 1 elképzelése: Az épületeket energetikailag optimalizáljuk, cserébe új épületet kérünk távhőre csatlakoztatni! Termékfejlesztés
2013. T OVÁBBI ESZKÖZEI 13 Kommunikáció az értéknövelő tényezővé váláshoz, út a lakossághoz: • Okos telefon android alapú Főtáv APP lefejlesztése • Főtáv Facebook profil kialakítása • Google találati arány optimalizálása a távhő kalkulátorra Cél a fiatal generáció tudatformálása és megnyerése! Az első lakásuk Budapesten nagy valószínűséggel TÁVHŐS lesz! Mintaépület, napelem, „Brand”-elhető név
Akikről beszél a média. K4 észak, K4 dél Hőteljesítmény: 2,09MW Árkád II Hőteljesítmény: 2 MW Atenor első ütem Hőteljesítmény: 1,3 MW Fővárosi Állat és Növénykert Hőteljesítmény: 0,8 MW 14 K OMMUNIKÁCIÓ, CSATLAKOZUNK AZ ÜGYFÉL HÍREIHEZ
Toldy Csaba Köszönöm a figyelmet! május. 15.