MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U. 8-10. TEL.: 338 21 56 2009. Április 29.Németh Margit A 18-20.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
" Függőséget okozó anyagok és magatartásformák –
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
Pedagógiai problémák-pártfogói programok A pártfogó felügyelet lehetséges válaszai a szakmai problémafelvetésre Budapest, 2009.
Egészségpszichológiai konzultációs szolgálat orvostanhallgatók számára
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
Közösségi Szolgáltató Csoport
Tanulom magam…. Készségfejlesztő tréning November
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP / IPR ernyőprogram a barcsi kistérség általános iskoláiban, óvodáiban, középiskoláiban BNI Arany János Általános Iskola.
TÁMOP / készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Bemutatás Ü Adatok Ü Az Alapítvány célja Ü Működésmódja Ü Célterületei Ü Eddigi programok Ü További programtervek.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Pályaválasztási és Pszichológiai Tanácsadó Osztály
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Szociálpolitikai keretek
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / ) Vágvölgyi.
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A családi támogatás hálója megtart, fenntart, benn tart vagy behálóz? Dr. Purebl György SE Magatartástudományi Intézet.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
„ÚT A JÖVŐBE” „EGY HULLÁMHOSSZON” Projektzáró rendezvény.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Személyes életvitel.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Csókay László KPSZTI április 13.
Előadás másolata:

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A éves korosztály személyiségfejlődése és pszicho- szociális helyzete

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit  A korosztály pszicho-szociális helyzete (átmenetek, válságok, jövőkép, pályaválasztás)  A korosztály személyiségfejlődési jellemzői (korai zárás - Erikson; pszichoszexuális fejlődés; maladaptív szerepek, funkciók; krízisek)  Krízisek (fejlődési, akcidentális): identitás, autoritás, teljesítmény, párkapcsolati, szuicid  A korosztály társas kapcsolatainak jellemzői (családok, kortárs csoport, referencia személyek, párválasztás)  Életvezetési stratégiák, víziók, továbbtanulás (család szocioökonómiai státusza, a személy egyéni adottságai, készségei, képességei) I. Jellemzők

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit II. Coping stratégiák és vízió „Aki dudás akar lenni…”  Teljesítményorientáció, sikerélmények  Önelfogadás  Önkifejezés  Önmegvalósítás  Pozitív minták

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit III. Az egyénre, illetve kisközösségre szabott támogatás modellje

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit IV. Speciális szakemberek, indikációs területek, módszerek /pszichológus, mentálhigiénés szakember, szociális munkás, …/  Egyéni tanácsadás, szupportálás  Csoportos tanácsadás – tematikus, szabad interakciós  Közösségépítés-fejlesztés, toleranciafejlesztés  Kortárs-segítés  Prevenciós programok, egészségfejlesztés  Konfliktuskezelés – resztoratív technikák  Konferenciák  Mediáció  Egyéni kríziskezelés  Csoportos kríziskezelés  Családtámogató módszerek  Pálya- és életvezetési tanácsadás  Egyéni és családterápiák intézményen kívül

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit V. Jó gyakorlatok  Konferencia modellek (resztoratív, családi csoport, eset)  Videó-tréning  Színházi nevelés  Amatőr színjátszók  Pszicho-dráma  Kortárs-segítők képzése  Önismereti tréningek, csapatépítés (testkép-énkép, reális énkép …)  Egészségnevelő programok (önelfogadás, önmegvalósítás, önkifejezés, coping stratégiák, pozitív minták, információnyújtás)  Tematikus ofő órák (értékek, párkapcsolat, stb.)  Közösségfejlesztés (szociometria, házirend, belső szabályrendszer, együttes élmények)  Versenyek (sport, művészetek, műveltségi, stb.)

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit VI. Pedagógusok  Háttér tudás, szakmai ismeretek bővítése  Problémaérzékenység fokozása, problémák adekvát artikulációjának képessége  Külső-, belső kommunikációs készségek fejlesztése  Módszertan, eszköztár bővítés  Együttműködési készség fokozása (szakmák, szektorok)  Tréningek  Coaching  Burn-out kezelés