Az erdei iskolai projektek és azok szervezésének módszertana

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Általános célok Csapatépítés, kooperáció, EQ- fejlesztése Sport, egészséges életmód Önállóságra nevelés Tájékozódás, térlátás Kommunikáció Konfliktuskezelés.
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Sikeres pályázatai Természetjáró Szakosztály sikeres pályázatai Örömmel tájékoztatjuk Szendrő város lakosságát, hogy az Edelényi Kistérségen keresztül.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Előzmények  Tervezés  Szakemberek alkalmazása (testnevelő tanár, edző, rekreációs szakember, OKJ-s végzettségű segítő..stb)  Hivatalos meghirdetés.
Az iskolai dokumentumok
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Táborozzunk! 3 napos gyermektábor tervezete
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„A madárbarát Magyarországért!” Ki/mi az Önkéntes? aki valamilyen közös cél elérésének érdekében, szabad akaratából hajlandó időt és energiát.

AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A beiskolázás előkészítése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Egészségvédelem hónapról-hónapra
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Iskolakert.
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
EGY PÁLYÁZAT HÁZIGAZDÁJA KÖSZÖNTŐ ÉS ÉRTÉKELŐ. Szakmai területek: Képzések,pályázatokÉrtékmegőrzés Közösségsegítő Ifjúsági közművelődés Civil szervezetek.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
171 KLIK fenntartású intézmény kiválasztása Szempontok:  HH és HHH gyermekek aránya  Tanuló létszám  LHH, leghátrányosabb helyzetű kistérségek  Kompetencia.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
2018.Augusztus Mezőkövesdi képzés Company Name.
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Az erdei iskolai projektek és azok szervezésének módszertana

ISKOLA VAGY NEM ISKOLA? Különbségek Forma Módszertan Helyszín Pedagógusi attitűd Élethelyzet Időbeosztás Keretek

ISKOLA VAGY NEM ISKOLA? Azonosságok Oktatási célok, feladatok megvalósítása Ismeretek átadása, bővítése Változatos munkaformák (egyéni, csoport, kooperatív…) Irányított foglalkozások Ismeretek rendszerezése Műveltségterületekre bonthatóság

CÉLOK ÉS FELADATOK MEGHATÁROZÁSA Oktatási célok meghatározása (pedagógiai program, helyi tantervek, tananyag, oktatási és nevelési célok) Célok igazítása a korcsoporthoz (hány éveseknek kívánjuk az erdei iskolát szervezni)

A HELYSZÍN KIVÁLASZTÁSÁNAK SZEMPONTJAI A kitűzött céloknak megfeleljen Létszám függvényében Távolság a lakóhelyünktől, megközelíthetőség A szállás színvonala A pénzügyi erőforrásainknak megfeleljen Programlehetőségek a helyszínen és a környéken

A PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSÁNAK SZEREPLŐI Gyerekek Pedagógusok Szülők Szállásadók Programszolgáltatók Egyéb partnerek (utazás, szervezés…)

GYEREKEK Életkor Oktatási célok Létszám Önkéntesség Érdeklődési kör Társadalmi környezet Lakóhely sajátosságai (természeti környezet)

PEDAGÓGUSOK FELADATA Szaktudás – projekt pedagógia Tapasztalat (táborozás terén) Tudatosság Módszertani ismeretek Áldozatvállalás Gondoskodás Szervezés Tájékoztatás

SZÜLŐK FELADATA Anyagi hozzájárulás Tájékozottság A szükséges feltételek biztosítása a gyermek számára Segítségadás Kapcsolattartás (gyerekkel, pedagógussal) Kötelezettségek teljesítése Határidők betartása Segítőként részvétel a programban

SZÁLLÁSADÓK 1. A meghatározott szállás kategória biztosítása (A, B, C, sátor tábor, kulcsos ház, turista szállás) A gyermek étkeztetés normáinak megfelelő meleg étkezés biztosítása (helyben, vagy a közelben) Programok biztosítása, akár szerződött partnerekkel is Biztonság Tisztaság

SZÁLLÁSADÓK 2. Játékok biztosítása Zöld terület (kert, park) Közös helység csoportfoglalkozáshoz Házirend közzététele Orvosi szoba és/vagy orvosi ügyelet Tűzvédelmi és balesetvédelmi oktatás érkezéskor A szállásra való bejutás biztosítása a nap bármely szakában Türelem, gyermek központúság

Napi legalább 4 órára elegendő program PROGRAMSZOLGÁLTATÓK Mennyi? Napi legalább 4 órára elegendő program Kik? Helyi szakemberek A szállásadók maguk Pedagógusok Bárki aki jól érti amit csinál Helybéliek Hogyan? Térítés ellenében, vagy önkéntesen Élményszerűen, hitelesen

PROGRAMSZOLGÁLTATÓK Mit? Túrázás Kirándulás (városok, közeli látványosságok) Sport tevékenységek Természetismereti bemutatók, előadások A társadalmi környezettel való ismerkedés Helyi hagyományok, néprajz Helyi szokások, jellemző foglalkozások

PROGRAMSZOLGÁLTATÓK Kézműves foglalkozások Állatok a ház körül és a gazdaságban Mezőgazdasági munkák Lovas programok Tánc-, daltanítás Mesék, mondák Múzeumok, kiállítások Ipari termelés a közelben

PROGRAMSZOLGÁLTATÓK Vetélkedők Közösségépítő foglalkozások Bátorságpróbák (nappali, éjszakai) Drámajátékok Csillagászat Zene-, hangszerbemutatók Történelmi játékok Íjászat Vizsgálódások Környezetvédelem

EGYÉB PARTNEREK Utazási szolgáltatók (busz, vonat, hajó stb.) Múzeumpedagógia Utazásszervezők Civilszervezetek Nemzeti Parkigazgatóságok Helyi lakosok, vállalkozók

AZ ERDEI ISKOLAI PROJEKT LEBONYOLÍTÁSA 1. Előkészítő időszak (kb. 1 hónap) Téma kiválasztása Oktatási célokhoz igazítás Időtartam meghatározása, a megvalósítás időpontja Érdeklődők létszámának felmérése Kapcsolatfelvétel a szülőkkel Szervezés elkezdése (kapcsolat a szállásadóval) A projekttéma megismertetése a gyerekekkel, kollegákkal Témakörök életkorhoz való igazítása Feladatok kiosztása kollegáknak, szülőknek, gyerekeknek

AZ ERDEI ISKOLAI PROJEKT LEBONYOLÍTÁSA 2. A szervezés időszaka (a sorrend felállítása) Kapcsolatfelvétel a szállással Étkezés, szállás lekötése (becsült létszámmal) Utazási terv (olcsó, kényelmes) Tájékozódás a programokról A szülők részletes tájékoztatása (fizetési feltételek, programok, szállás, étkezés) Jelentkezés

AZ ERDEI ISKOLAI PROJEKT LEBONYOLÍTÁSA 3. Létszámadatok pontosítása Előleg beszedése Szállás, étkezés lekötése, előlegfizetés A programok ütemezett szervezése Kapcsolatfelvétel a szolgáltatókkal, programgazdákkal Időpontok lekötése

Pályázatok figyelése A táborozás témájához, helyszínéhez illeszkedjen A pedagógiai céloknak megfeleljen A szociálisan rászorulók segítése A projekt költségeinek csökkentése A pályázati célok és feladatok pontos végrehajtás Elszámolás

Kiírók Fenntartók (önkormányzatok) Maga a szállásadó Civil szervezetek Minisztériumok EU (TÁMOP, HEFOP…) Erdei iskolai programgazdák

A helyszínen