Turisztikai szuksegletek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

Lukács Oktatási Központ -
Emberi szükségletek Az optimális kommunikáció megköveteli, hogy mások szükségleteit és óhajait ne hagyjuk figyelmen kívül. Ha meg akarjuk ismerni a másik.
Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Fogyasztói magatartás
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
A kereskedelmi vállalkozás környezete
Célcsoportok és marketing
A szabadidő fogalma.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
II. A turizmus rendszere
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
MARKETING.
Bevezetés az idegenforgalomba
A turizmus rendszer környezete
Fiatal vállalkozók hete Üzleti tervezés, marketing a gyakorlatban – ötletek a sikerességhez Nyíregyháza, PRIMOM november 19.
Az emberi szükségletek hierarchiájáról
Árpolitika a turizmusban
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A turizmus kutatási irányzatai - 1
A vállalkozások környezete
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Társadalmi és kulturális tényezők hatásai a munkáltatók szociális tevékenységére Dr.Kópházi Andrea Ph.D egyetemi docens Humánmenedzsment előadás
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
TDM Tanfolyam A TDM lényege
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
1458/18 tétel Kiutazási árualapjának közkedvelt desztinációjában váratlanul olyan politikai zavargások történtek, melyek lehetetlenné teszik további csoportok.
A turizmus alapfogalmai
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Kérdések a második zh-hoz
Motiváció Biológiai eredetű Túlélési motívumok Szociális motívumok
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
A turisták csoportosítása a szabadidő szempontjából
Gyakorlat - Motivátorok és Determinánsok
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Angliai Út Nyezsnyik Csaba. Angliába érkezés Érkezés repülő géppel (első repülés) Nyelvi felkészítés Családi elhelyezés (Rachel & Andy)
Lelkesedni lélekkel lehet Palágyi Kata
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Motiváció.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
Szükségletfelmérés TÁMOP /1.
Endogén területfejlődésCélmeghatározás: A TERÜLETFEJLESZTÉS CÉLJA 1 Mandulavirágzási Tudományos Napok – a Fenntarthatóság Európája március 4-5. STRATÉGIAI.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
„Nekem a Balaton a Riviéra” – tapasztalatok a balatoni strandellenőrzés kapcsán Varga-Dani Barbara Regionális marketing igazgató.
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Győr Domanyik Eszter, főosztályvezető Városmarketing és Programszervezési Főosztály Győr MJV Polgármesteri Hivatala 1 Turizmus 2016.
Katasztrófaturizmus Avagy az emberi kíváncsiság határtalan.
A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.
Desztináció-marketing
Összeállította: Piacsek László Zoltán
LEADER, Identitás, Sport
Kérdések a második zh-hoz
Digitális témahét.
Vajon mi motiválja a munkavállalót?
A települések szükséglet oldali vizsgálata Kerner-Hegyi Judit Ph. D
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
Előadás másolata:

Turisztikai szuksegletek es motivacio Clement Lucie

A marketing egyik legfontosabb kérdése… Minek utaznak az emberek?! Érzi a szükségletet, és motivált arra, hogy ezt a szükségletet kielegitse. Fontos, hogy legyen pénze, ideje, és meglegyen az utolsó döntése, kilátása…

Turizmus alrendszerei KERESLET (turista) *Motiváció *Szabad rendelkezésű jövedelem *Szabadidő Kínálat  (turisztikai termék) *szállás *étkezés *közlekedés *egyéb infrastruktúra *szórakozási lehetőségek *kultúra *vendégszeretet *biztonság *árak *turisztikai szervezetek *stb utazás közvetítő szektor marketing

MASLOW-PIRAMIS

Maslow-piramisa 2. Fiziológiai szükségletek: Biztonsági szükségletek: Valahová tartozás szükséglete: Elismerés szükséglete: Kognitív szükségletek: Pihenés, gyógyulás, szállás, táplálás, időtöltés,… menekülés a valóságtól, felszabadulás a félelemtől, … Erősíteni a családi kapcsolatokat, barátok, szeretetteljes kapcsolatok.. (kimenetelek, sport, tanc, tréfa,..) a szabadságra, figyelem, fontosság, méltóság, tisztelet…. vágy a nagyobb tudáshoz (Ismerkedés-kultúra, erkölcsök, kapcs.a helyiekhez,..)

A motiváció Pszihológia fontos kérdése. Vizsgálja milyen erők állnak a viselkedés hátterében. Miért tudunk bizonyos cselekvésekre hatalmas energiákat mozgósítani, míg másokra viszont nem? A motiváció meghatározza a szervezet aktivitásának mértékét, a viselkedés szervezettségét és hatékonyságát.

Alapvető utazasi okok: Vakáció, pihenés Látogatás Munka Kezelés Vallás stb

A mai adatok szerint: Vakáció, pihenés Városnézés Konferencia Kiállítások üzleti okok Látogatás Tanulmány Vallás Kezelés Sport Shopping

Koszonom figyelmuket!