Turisztikai szuksegletek es motivacio Clement Lucie
A marketing egyik legfontosabb kérdése… Minek utaznak az emberek?! Érzi a szükségletet, és motivált arra, hogy ezt a szükségletet kielegitse. Fontos, hogy legyen pénze, ideje, és meglegyen az utolsó döntése, kilátása…
Turizmus alrendszerei KERESLET (turista) *Motiváció *Szabad rendelkezésű jövedelem *Szabadidő Kínálat (turisztikai termék) *szállás *étkezés *közlekedés *egyéb infrastruktúra *szórakozási lehetőségek *kultúra *vendégszeretet *biztonság *árak *turisztikai szervezetek *stb utazás közvetítő szektor marketing
MASLOW-PIRAMIS
Maslow-piramisa 2. Fiziológiai szükségletek: Biztonsági szükségletek: Valahová tartozás szükséglete: Elismerés szükséglete: Kognitív szükségletek: Pihenés, gyógyulás, szállás, táplálás, időtöltés,… menekülés a valóságtól, felszabadulás a félelemtől, … Erősíteni a családi kapcsolatokat, barátok, szeretetteljes kapcsolatok.. (kimenetelek, sport, tanc, tréfa,..) a szabadságra, figyelem, fontosság, méltóság, tisztelet…. vágy a nagyobb tudáshoz (Ismerkedés-kultúra, erkölcsök, kapcs.a helyiekhez,..)
A motiváció Pszihológia fontos kérdése. Vizsgálja milyen erők állnak a viselkedés hátterében. Miért tudunk bizonyos cselekvésekre hatalmas energiákat mozgósítani, míg másokra viszont nem? A motiváció meghatározza a szervezet aktivitásának mértékét, a viselkedés szervezettségét és hatékonyságát.
Alapvető utazasi okok: Vakáció, pihenés Látogatás Munka Kezelés Vallás stb
A mai adatok szerint: Vakáció, pihenés Városnézés Konferencia Kiállítások üzleti okok Látogatás Tanulmány Vallás Kezelés Sport Shopping
Koszonom figyelmuket!