2017.04.03. A sportiskolák helye és szerepe a magyar utánpótlás-nevelés rendszerében Sportiskolák Országos Szövetségének Konferenciája Farkas Tibor vezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Beszámoló a SIOSZ eddigi tevékenységéről Összeállította: Fuhrmann Géza.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Sport XXI. triatlon 2010 évi közgyűlési beszámoló (2010 május 1.)
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
MAGYAR GYERMEKLABDARÚGÓ SZÖVETSÉG
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
Menedzsment, struktúrák az egyéni sikersportágakban Versenyképesség?
Az UP-nevelés távlatai Magyarországon Dr. Szabó Tamás és csapata NUSI UP-nevelési Igazgatóság III. Országos Edzői Kongresszus, 2008.
1 1 NUSI-UPI, Sport XXI. Program Triatlon sportág 3 éve a programban ( ) Sportági keretösszeg: 25m Ft/év.
Fogyatékkal Élők Sportszervezeteinek Magyarországi Szövetsége (FMSZ)
A MEGÚJULT MAGYAR DIÁKSPORT SZÖVETSÉG TEVÉKENYSÉGE A DIÁKSPORT DIMENZIÓK TÜKRÉBEN, A DIÁKOLIMPIA TOVÁBBFEJLESZTÉSE.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.

A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A szaktanácsadó segítő szerepe
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
ORSZÁGOS SPORTISKOLAI INTÉZMÉNYVEZETŐI ÉRTEKEZLET Budapest, október 15.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Sportirodák szerepe az intézményi sportéletben
A MAGYAR ORSZÁGOS KORCSOLYÁZÓ SZÖVETSÉG ÉS AZ EGYETEMI SPORT.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

2017.04.03. A sportiskolák helye és szerepe a magyar utánpótlás-nevelés rendszerében Sportiskolák Országos Szövetségének Konferenciája Farkas Tibor vezető főtanácsos ÖM Sport Szakállamtitkárság Versenysport és Utánpótlás Osztály

SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ BEVEZETŐ # „Egyél kevesebbet és mozogj többet !!!” # „Jó közoktatás és felsőoktatás híján nem lehet elvárni az egészségtudatos magatartás kialakulását, kialakítását !” # „MOZGÁS az ISKOLÁBAN, de ha lehet már előtte MOZGÁS az ÓVODÁBAN.” Tulassay Tivadar MTA-NST 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

XIII. Olimpiai Kongresszus A fiatalok és a sportolók a középpontban BEVEZETŐ XIII. Olimpiai Kongresszus A fiatalok és a sportolók a középpontban # Minden eszközzel ösztönözni kell a fiatalokat a rendszeres sportolásra. # Az Ifjúsági Olimpiai játékok bevezetése jó eszköze lehet a sport népszerűsítésének, a nevelés elmélyítéséhez, de ezen túlmenően új utakat kell keresni a fiatalok mozgósítására. # A küldöttek azzal a kéréssel fordultak a kormányokhoz, hogy a kötelező iskolai  testnevelés fejlesztésével, az ifjúság számára nyújtandó minél több sportolási lehetőséggel segítsék az olimpiai mozgalom céljainak megvalósítását.  (Ajánlás 4. fejezet 50-58. pontjai) 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

SPORT XXI. NEMZETI SPORTSTRATÉGIA A kiinduló és igazodási pontunk: CÉL (1.): „Sportnemzet” # Nemzetközi eredményesség megőrzése (sok aranyérem!). # Igazolt sportolók számának növelése. # Tehetséggondozás. # Egységes utánpótlás-nevelési rendszer működtetése. CÉL (2.): „Sportoló Nemzet” # Egészségtudatos magatartás és mozgás-gazdag életmód beállítódásának kialakítása. # Az aktív „sportolók” számának növelése. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

A NEMZETI SPORTSTRATÉGIA MEGVALÓSÍTÁSI KONCEPCIÓJA 2017.04.03. A NEMZETI SPORTSTRATÉGIA MEGVALÓSÍTÁSI KONCEPCIÓJA Az egységes utánpótlás-nevelési koncepció célja: „A Sport XXI. Programra, a Héraklész Bajnok és Csillag Programra, a sportiskolai rendszer – közoktatási és egyesületi típusú sportiskolák – korszerűsítésére, valamint a Magyar Diáksport Szövetség foglalkoztatási és versenyrendszerére épülő, egységes elvek alapján összehangolt, az egyes alrendszerek közötti átjárhatóság biztosításával működtetett utánpótlás-nevelés.” 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

A KONCEPCIÓ MEGVALÓSULÁSA AZ ARÁNYOK MEGVÁLTOZTATÁSA . egészségtudatos aktív nem igazolt életkor elit + igazolt 12 19 6 10 14 18 23 évi kb. 90 -100 000 belépő tanuló egészségtudatos ? alkalmi mozgás passzív passzív-inaktív 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ MI IS TÖRTÉNIK ? . életkor 6 10 14 18 HB 1400 fő évi kb. 90-100 000 belépő tanuló MDSZ általános iskola 220 000 fő középiskola 80 000 fő egyéb küzdősportok labdajátékok Sport XXI. 65-75 000 fő atlétika torna úszás 75% csak tesi órán 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ A közoktatási típusú sportiskola és az egyesületi típusú sportiskola keretet és hátteret biztosít a Nemzeti Sportstratégiában megfogalmazott célok eléréséhez KÖZOKTATÁSI & EGYESÜLETI SPORTISKOLÁK SPORT XXI. HÉRAKLÉSZ EB VB OB E G Y S Ü L T I S K O L A ISKOLA ISKOLA DSE SE UPC BAJNOK CSILLAG Nemzetközi szintű elitképzés Korosztályos elitképzés Kiválasztó versenyek sporttáborok Minőségi képzés alapjai DIÁKSPORT SZABADIDŐSPORT Pedagógiai munka Versengő rendszerek 10 14 18 24 6 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

A KONCEPCIÓT MEGVALÓSÍTÓK # Sportorientáltságú közoktatási intézmények # Emelt szintű testnevelési program szerint működő iskolák # Sportiskolai kerettanterv szerint dolgozó iskolák # Sport-szakközépiskolák (kialakulóban) # Egyesületi típusú sportiskolák # Városi sportiskolák # Sportegyesületek 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

A KÖZOKTATÁSI TÍPUSÚ SPORTISKOLA CÉLJA 1. Az élsport utánpótlását jelentő versenysport támogatása. 2. Az egészségtudatos magatartás és életmód kialakítása a felnövekvő nemzedékben, amely lehetővé teszi, hogy kikerülve a közoktatás rendszeréből a testmozgást és a sportokat szerető állampolgárként éljék mindennapjaikat. # A kettős cél együtt, egymást erősítve valósítható meg!!! 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

AZ EGYESÜLETI TÍPUSÚ SPORTISKOLA CÉLJA # Az élsport utánpótlását jelentő versenyzők kinevelése, kiválasztása, foglalkoztatása, versenyeztetése. # Az egyesületi élet megszerettetése. # A klubhűségre való nevelés. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ A MÓDSZERTANI KÖZPONTKÉNT IS MŰKÖDŐ KÖZOKTATÁSI TÍPUSÚ SPORTISKOLA FELADATAI # A sportiskolai kerettanterv alkalmazása (jogi, tartalmi, szervezeti), közoktatási (alap)szolgáltatás - tankötelezettség teljesítésének biztosítása. # A kerettanterv alkalmazása által a sportoló diákok közoktatásbeli és sportbeli terhelésének optimális összehangolása. # Együttműködés a sportkormányzattal és az utánpótlás-nevelésért felelős háttérintézménnyel (NUSI UPI), továbbá a sportegyesületekkel és a sportági (szak)szövetségekkel. # Szakmai segítségnyújtás a vonzáskörzetükbe tartozó sportegyesületek és közoktatási intézmények részére, annak érdekében, hogy közülük minél több kezelje kiemelt célként a sportot, az utánpótlás-nevelést. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

AZ EGYESÜLETI TÍPUSÚ SPORTISKOLA FELADATAI # Korcsoportos képzés. # Rendszeres versenyeztetés. # A sportiskolát végzett tehetséges sportolóknak együttműködő sportegyesülethez történő irányítása. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

ELVÁRÁSOK A MÓDSZERTANI KÖZPONTOKKAL SZEMBEN # Az iskola a sport egységes és átfogó utánpótlás-nevelési rendszerébe illeszkedve biztosítsa az „élsportoló tanulók” speciális igényeihez igazodó nevelést – oktatást! # Az „élsportoló tanulók” egyenlő esélyekkel indulhassanak tanulmányi téren a nem élsportoló kortársaikkal! # Érdeklődésüknek és képességeinek megfelelően, sportbeli leterheltségük mellett, váljanak alkalmassá bármely felsőoktatási intézménybe való továbbtanulásra vagy sportjellegű, illetve egyéb szakma elsajátítására! # Választott sportágukban képességeiknek megfelelően maximális eredményeket tudjanak elérni. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

ELVÁRÁSOK A MÓDSZERTANI KÖZPONTOKKAL SZEMBEN A sportolás és tanulás folyamatában jelentkező problémákra és kritikus szituációkra megoldási javaslatok kidolgozása. # Beiskolázás és beválás kérdésköre (első osztály, oldalági beiskolázás, pályaorientáció, továbbtanulás, átirányítás stb.). # Hány sportággal foglalkozzon az iskola? # Hány sportegyesülettel lehet eredményesen együttműködni, kapcsolatot tartani? # A tanítási idő és edzési idő összehangolása, egyéni tanulási utak biztosítása. # Hiányzások kezelése, felzárkóztatás, távoktatási lehetőség internet segítségével. # Az iskola nevelő-oktató tevékenysége. # Stb., stb., stb. ?!?!?! 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

ELVÁRÁSOK A MÓDSZERTANI KÖZPONTOKKAL SZEMBEN A tapasztalatok és legjobb gyakorlatok közzététele, átadása az egységes utánpótlás-nevelésben résztvevők számára. Folyamatos mérések: # A közismereti tudáselemek (alapkompetenciák) fejlesztésének nyomon követése, támaszkodva az országos diagnosztikus mérésekre. # A sportspecifikus képességek fejlesztettségének időszakonkénti mérése és a versenyeredményesség nyomon követése. Az első nagyobb, átfogó összegzésre várhatóan 2011 és 2012 nyarán kerül sor, mivel a teljes rendszer vertikális kiépítése ekkorra fejeződik be. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ MEGVALÓSULÁS A célok megvalósításához szükség van az utánpótlás- nevelés területén tevékenykedők partneri együtt- és közreműködésére!!! Együttműködő partnerek: # iskola (mint módszertani központ) # iskolafenntartó # kapcsolódó sportegyesületek # érintett sportági szövetségek # sportkormányzat utánpótlással foglakozó szervezete (NUSI UPI) # a megvalósulás eredményességét segítő egyéb szervezetek (ÖM, OM, SIOSZ, SOSZ, MDSZ, MEFS, MTTOE, MOB, MOA, MSTT, MET, WMSKA…….) 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

MEGVALÓSULÁS EGYÜTTMŰKÖDÉSI HÁLÓ KERETÉBEN TÖRTÉNIK Együttműködés – partnerség! Átfogó megállapodások hiánya! MOA ÖM OM MOB MDSZ SZÖV. (2) MTTOE MET SZÖV. (1) SIOSZ SE (2) MEFS SE (1) NUSI UPI FENNTARTÓ SE (3) ISKOLÁM 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE A SZÖVETSÉG ÁLTALÁNOS CÉLJAI: # Kapcsolattartás és együttműködés kialakítása az állami sportirányítás szerveivel, az oktatási kormányzattal, Sportegyesületek Országos Szövetségével, továbbá a sportot támogató közalapítványokkal és minden más sportképviseleti szervezettel, mely az utánpótlás nevelést tűzte célul. # Az utánpótlás neveléssel szervezett formában foglalkozó, a sportnevelést és sportoktatást korcsoportos képzési formában megvalósító szervezetek (sportiskolák) összefogása, szakmai érdekérvényesítés céljából. # Szoros együttműködés kialakítása a sportiskolák két nagy típusa között - közoktatási típusú és egyesületi típusú sportiskola – az eredményes együttműködés érdekében. # Sportszakmai és pedagógiai programok szervezése. # A szövetség célja megvalósítása érdekében együttműködik valamennyi olyan állami szervezettel, gazdasági társasággal, jogi és magánszeméllyel, akik elfogadják a SIOSZ cél- és feladat rendszerét. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE A SZÖVETSÉG ÁLTALÁNOS FELADATAI: # Ajánlásokat tesz a sportiskolák jogállásának, feladatainak egyeztetésére, finanszírozási rendszerének kialakítására. # A SIOSZ-on belül a közoktatási típusú és egyesületi típusú sportiskolai tagozat tevékenységének összehangolása. # Rövid, közép és hosszú távú szakmai koncepciók kidolgozása az utánpótlás-nevelés folyamatossága, minőségének megőrzése és a sportiskolák fejlődési lehetőségeinek érdekében. # Ajánlások kidolgozása a sportkormányzat és a sportkormányzat utánpótlás neveléssel foglalkozó háttérintézménye felé, a sportiskolák azonos nevelési-oktatási képzési elveire, cél-és feladat rendszereire, módszereire, a minőségfejlesztésére. # A mindennapos munka segítése érdekében kapcsolatfelvétel sporttudományi feladatokat ellátó szervezetekkel (pl. NUSI UPI, MSTT, MET, stb.). # A szövetség célja megvalósítása érdekében folytatott gazdasági vállalkozási tevékenység működtetéséhez szükséges szakmai képzést, felkészítést, továbbképzést biztosítja tagjai számára. # A sportiskolák közötti és egyéb sportversenyek és sportrendezvények rendezése. # Sportutánpótlással kapcsolatos továbbképzések és konferenciák szervezése. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

SPORT XXI. UTÁNPÓTLÁS-NEVELÉSI PROGRAM Sport XXI. Utánpótlás-nevelési Program célja: # A sportági alapok szélesítése érdekében 6 éves kortól kezdődően minél több gyermeket bevonjon a rendszeres sporttevékenységbe – biztosítva az esélyegyenlőséget is a sportban tehetséges fiatalok számára – ezáltal elősegítve, hogy a magyar sport hosszú távon, nemzetközileg eredményes legyen. A program az iskolákban és az egyesületekben sportoló gyermekek sportolási lehetőségeinek fejlesztésére irányul. # 2009-ben jelentős változás történik a támogatott sportágak körében. Jelentős lépést tettünk, hogy a Sport XXI. Program szerkezetét illesszük a Héraklész Programok sportági összetételéhez. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

Héraklész Bajnok Program Héraklész Bajnok Program célja: # A Héraklész Bajnok Program húsz olimpiai sportágat menedzsel. A projekt a legtehetségesebb 14-18 éves sportolók eredményes, hosszú távú pályafutásának kezdeti szakaszát segíti. A programban résztvevő sportolók és edzők személyét a szakszövetségek határozzák meg. A kiválasztott sportolók felkészítése továbbra is az egyesületükben történik, emellett rendszeresen rendeznek központi foglalkozásokat is. A Héraklész Bajnokprogram legfontosabb célja az olimpiai sportágakban azoknak a serdülő, ifjúsági korú sportolóknak a felkutatása, gondozása, akik a magyar sport jövőbeli eredményességének zálogát jelenthetik. A program jól definiálható szakmai feladata szerint a felnőtt kor küszöbére a korosztályos nemzetközi színvonalnak megfelelő versenyzőket kell felnevelni. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

Héraklész Csillag Program Héraklész Csillag Program célja: # A felnőtt élversenyzővé válás időszakában a nemzetközi szintű eredményesség elérése mellett komoly nehézséget jelent a sportpályafutás utáni időszak egzisztenciális megalapozása. A Héraklész Csillagprogram a Magyar Olimpiai Bizottsággal szorosan együttműködve nemzetközi eredmények eléréséhez kíván hozzájárulni. A programban résztvevő szövetségekkel kötött szerződés alapján a Nemzeti Utánpótlás-nevelési Intézet speciális szolgáltatásokat biztosít 19-23 éves versenyzőknek a hatékony felkészülés érdekében. A projektben 400 fős sportolói keret vesz részt. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

MAGYAR DIÁKSPORT SZÖVETSÉG TERVEZÉSI (távlati) CÉL: # A Nemzeti Sportstratégiához való szerves kapcsolódás, az abban való közreműködés. NAPI (operatív) CÉL: # A diáksport romló feltételrendszerének megállítása, az abban megjelenők számának legalább a megőrzése. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ Felhasznált forrásmunkák !!! Az előadásom összeállításakor felhasználásra kerültek a Nemzeti Utánpótlás-nevelési és Sportszolgáltató Intézet munkatársainak, Dr. Szabó Tamásnak, az intézet igazgatójának és Lehmann Lászlónak, a pedagógiai szakcsoport vezetőjének, a Csanádi Iskola és Pedagógiai Intézet igazgató asszonyának, Vargáné Hajdú Máriának, a Magyar Diáksport Szövetség főtitkárának, Szlatényi Györgynek hasonló témakörben elhangzott prezentációiknak anyagai. 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! . KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Farkas Tibor vezető főtanácsos ÖM Sport Szakállamtitkárság, Versenysport és Utánpótlás Osztály Cím: 1051 Budapest, József Attila u. 2-4. Tel.: 1/301-9252 E-mail: farkas.tibor@otm.gov.hu 2009. 10. 16. SIOSZ KONFERENCIA 2009. CSERKESZŐLŐ