Tehetséggondozás a testnevelés órán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok munkaidő beosztása
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
Mi a SPORT? Meghatározott szabályok szerint, időtöltésül vagy versenyszerűen folytatott testgyakorlás.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Az olvasástanítás módszere:
Pályaválasztás 2014/15.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Iskolánkról.
Mit kínál az I. Béla Gimnázium? Tájékoztató nap november 20. Hajós Éva igazgató.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Zrínyi Ilona Általános Iskola
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
A testnevelési tanterv.
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
"Legyen az esély egyenlő ..."
11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósítása
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
SZMK Értekezlet május 9..
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Mit kínál az I. Béla Gimnázium?
Előadás másolata:

Tehetséggondozás a testnevelés órán Készítette: Dudás Ottó testnevelő tanár

Iskolánk bemutatása 4 szintes intézmény,16 tanterem, 4 munkaterem,5 szaktanterem. Külön épületszárnyban 1000m2-es tornaterem- városunk sportbázisa is. Aszfaltozott sportpálya az udvaron. Tanulócsoportok száma:28 Tanulóink száma:738 fő

Tehetségfejlesztés az iskolánkban Tehetségfejlesztő Bázisiskola 5.osztályban felmenő rendszerben beindult a tehetségfejlesztés Differenciált személyiségfejlesztés és speciális képességfejlesztés Tehetségfejlesztő Decentrum műhelyeiben folyik a kistérségben tanuló diákok tehetségfejlesztése 2006 Angol nyelvi Matematikai-logikai Környezet-és természetvédelmi Testnevelés és sport

A Vasvár Úti Általános Iskola 1977 szeptembere óta testnevelés tagozatos iskolaként működik. Célunk: Egészséges életmódra nevelés. A mozgás a sport igényként való megszerettetése. Sporttehetségek felderítése, képzése. Sportutánpótlás nevelése.

Testi egészség fejlesztés Testkultúra mozgásanyagának fejlesztése testnevelés óra, sportköri foglalkozások, egyesületi edzések alkalmával. Higiéniás követelmények, és egészséges életmód oktatása tanítási órákon, szakkörökön. Napirend kialakítása az iskolai órák és edzésrend segítségével.

Lelki egészség fejlesztés Testi és lelki egészség összefüggése.(”Ép testben, ép lélek”.) Családi, társas kapcsolatok, környezeti hatások feltárása egyéni és csoportos elbeszélgetések családlátogatások szülői értekezletek, fogadóórák nyíltnapok osztályfőnöki órák alkalmával

Fejlődés lélektani szempontok Óvodáskor Az óvodáskor igazán „csak” alapozó korszaknak tekinthető. Mindenekelőtt a megfelelő érzelmi fejlődést kell biztosítani azzal, hogy „törődünk” a gyerekekkel, s engedjük őket játszani. Ebben a korban még nem szabad „elkülöníteni” a tehetségesnek látszó gyereket.

Tehetség fejlesztés a kisiskolás korban Ezekben az években elsősorban a tehetség általános képességeihez tartozó elemeit kell hatékonyan fejleszteni. Ha felbukkan a tehetség egyéni programmal lehet a fejlesztést megoldani.

Tehetségfejlesztés a felső tagozatos tanulóknál Megjelenik a speciális tehetség. Az iskola funkciója kettős: - egyrészt a tehetséges gyerekek felderítéséhez kell folyamatosan működő, változatos tehetségkereső programokat biztosítani - másrészt – ha megtaláltuk a tehetséget – speciális szervezeti keretek között kell azt továbbfejleszteni.

A tehetséggondozó programok célja Erős oldal fejlesztése Gyenge oldal kiegyenlítése Megelőzés, légkörjavítás Olyan területek támogatása, amelyek kiegészítik a direkt tehetségfejlesztést

A tehetség fejlesztés módszerei iskolánkban Óvodáskor: Játék a lényeg. Egyszerű testnevelési játékokkal foglalkoztatjuk, és fejlesztjük a gyerekeket. Versenyeket szervezünk.(Labdajátékok egyszerűsített szabályokkal.) Bemutató órák, edzések tartása.(Sport megszerettetése, tagozat vonzóvá tétele.) Edzéseinkre meghívjuk, felvesszük az adott sportágban tehetséget mutató gyerekeket.

Alsó tagozat A testnevelés órákat testnevelő szaktanárok tartják. Így biztosítjuk a szakmai színvonalat. Ugyanaz a tanár foglalkozik a gyerekekkel 1-8.osztályig ezért nyomon követi fejlődésüket, ismeri őket. Emelt óraszámban, heti 4-5 órában van testnevelés óra. Délután sportköri foglalkozásokat tartunk. Diákolimpiai versenyeken való részvétel.

Felső tagozat Tanórai foglalkozások heti 4-5 órában. Sportszakköri foglalkozások: atlétika, labdajátékok, küzdősportok Egyesületi edzések: ÓFC, ÓKC, ÓBE Sportág specifikus képzés Versenyek A tehetséges gyerekekkel egyéni és csoportfoglalkozások keretében foglalkozunk.

Sporttehetségek fejlesztésének menete Alapozó időszak Ált.kép.fejl. Sportág specifikus képzés Tehetség fejlesztés Gyermek Óvodai sport Iskolai sport Egyesületi sport Sportoló utánpótlás

Birkózó edzés

A sport megtanít becsületesen győzni vagy emelt fővel veszíteni A sport megtanít becsületesen győzni vagy emelt fővel veszíteni. A sport tehát mindenre megtanít.  Ernest Hemingway

Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségem:Dudás Ottó Vasvár Úti Általános Iskola 3600 Ózd Vasvár út 37. Tel:06 48 471-759 Mobil:06 30 5099621 E-mail:dudasotto@gmail.com vasvaruiskolaozd@freemail.hu