Határon átnyúló pályázati lehetőségek, változások január 1-től

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Európa 2020 stratégia – kihívások az EU előtt Bauer Edit március 4. Dunaszerdahely.
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
Nyugat-Pannónia – határon átnyúló együttműködések, és a as fejlesztési időszak előkészítése Készítette: Győrffy László Gábor.
Úton a ‚zöld’ Olimpia-, és a Smart-City-vé válás felé
DANUBE A transznacionális együttműködési program kialakítása.
A as fejlesztési időszak uniós forrásainak tervezése és intézményrendszere Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Dr. Nyikos Györgyi. ami kielégíti a jelen szükségleteit anélkül, hogy csökkentené a jövendő generációk képességét, hogy kielégítsék a saját szükségleteiket.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
A as határon átnyúló együttműködési programok tervezése
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A határon átnyúló együttműködési programok a as időszakban Hende Csaba Körmend, november 7.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
Magyarország részvétele az Európai Területi Együttműködési
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A nem EU-tagállamok lehetőségei és korlátai az Európai Unió Duna Régió Stratégiájában Lőrinczné Dr. Bencze Edit.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
Integrált területi beruházás és Közösségvezérelt helyi fejlesztés a as programozási időszakban Zsolt SZOKOLAI C.2 Urban development, territorial.
A hazai tervezés és a as időszak tervezésének aktualitásai
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság
Magyarország- Szlovénia Határon Átível ő Vegyes Bizottság 4. ülése 4. Seja Mešane Komisije Za Č ezmejno Sodelovanje Mad ž arska - Slovenija Szentgotthárd,
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Foglalkoztatási Programok Főosztály
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
as programozási időszak Balás Gábor Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Strukturális és Kohéziós Alapok
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Magyar Útügyi Társaság
A magyar-szlovák program tervezésének állása Tata, február 21.
1 ANDOR László az Európai Bizottság foglalkoztatásért, szociális ügyekért és társadalmi összetartozásért felelős biztosa „Az Európai Unió jövője” konferencia.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés stratégiája
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
Ibrányi András – Dorogi Zoltán Tervezési menedzserek
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Határon Átnyúló Együttműködési Programok Szabolcs-Szatmár-Bereg megye vidék-és területfejlesztési horizontjai Baktalórántháza,
Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP Pályázati lehetőségek – jövő évi pályázatok.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Az EGT és Norvég Alapok jelenlegi időszaka. 2 Az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok (FM) es időszaka Támogatási összeg: mintegy 153.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A határmenti programok aktuális állása
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
LIFE KÖRNYEZETVÉDELMI ALPROGRAM
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
A határtérség.
Magyar Útügyi Társaság
Európai Uniós ismeretek
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
Előadás másolata:

Határon átnyúló pályázati lehetőségek, változások 2014. január 1-től Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP-2.1.4-11-2011-0001

A 2014-2020-as határmenti programok tervezése A 2014-2020-as programozási időszakban az Európai Területi Együttműködési Programok intézményrendszerével és tervezésével kapcsolatos felelősségi rend, feladatok és tárgyalási mandátum kialakításáról szóló, 1034/2013 (II.1) számú Korm.határozat a Széchenyi Programirodát jelöli ki a határon átnyúló programok tekintetében a nemzetközi tervezési munkacsoportjában való részvételre, valamint az elkészült operatív programok Kormány elé történő beterjesztésére. közös programozási folyamat a két partnerország részvételével 2012-ben programozó munkacsoportok kerültek felállításra: szavazó tagjai a NUTS 3-as szintű területegységek és a központi kormányzati szervek képviselői

A 2014-2020-as határmenti programok tervezése A Széchenyi Programiroda az alábbi határszakaszok együttműködési programjainak tervezését koordinálja: Magyarország – Szlovákia Magyarország – Románia Magyarország – Szerbia (IPA II) Magyarország – Horvátország Ausztria – Magyarország Szlovénia – Magyarország Magyarország – Szlovákia – Románia – Ukrajna (ENI)

Jogszabályi környezet Az Európai Bizottság 2011. október 6-án tette közzé a kohéziós politika jövőbeli működési, és forrásának felhasználási kereteit rögzítő jogszabálycsomag tervezetét. fő üzenet: források hatékony és eredményorientált felhasználása tematikus célkitűzések indikátorok (kimenet-, és eredményindikátorok) e-cohesion Partnerség ITI, CLLD Az Európai Parlament 2013. november 20-án jóváhagyta a jogszabálycsomag kompromisszumos változatát, várhatóan 2013 december 17. után kerülnek kihirdetésre. ETE operatív programokat 9 hónapon belül kell benyújtani (2014. szeptemberig)

Jogszabályi környezet Külön ETE rendelet kerül kihirdetésre, hangsúlyozva ezeknek a programoknak a sajátosságait. Cél: végrehajtás egyszerűsítése limitált számú tematikus célkitűzés Vezető Partner elv marad - a „fő kedvezményezett” felelős a projekt végrehajtásáért a projektszintű nemzetközi konzorcium megbízásából: támogatási szerződés, partnerségi megállapodás, projekt szintű megvalósítás és elszámolás ERFA támogatási intenzitás 85% marad közös döntéshozatali mechanizmus marad határon átnyúló hatás legyen világos, definiálható, mérhető, fenntartható, kimutatható egységes output indikátorok meghatározása közös jogosultsági szabályok felé való elmozdulás

Tematikus célkitűzések 1. A kutatás, technológiai fejlesztés és innováció erősítése; 2. Az információs és kommunikációs technológiákhoz való hozzáférés, a technológiák használatának és minőségének javítása; 3. A kis-és középvállalkozások, a mezőgazdasági (az EMVA esetében), a halászati és akvakultúra – ágazat (az ETHA esetében) versenyképességének javítása; 4. Az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaság felé történő elmozdulás támogatása minden ágazatban; 5. Az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodás, a kockázat megelőzés és– kezelés előmozdítása; 6. A környezetvédelem és az erőforrás- felhasználás hatékonyságának előmozdítása; 7. A fenntartható közlekedés előmozdítása és kapacitáshiányok megszüntetése a főbb hálózati infrastruktúrákban; 8. A foglalkoztatás és a munkavállalói mobilitás ösztönzése; 9. A társadalmi befogadás előmozdítása és a szegénység elleni küzdelem; 10. Az oktatásba, a készségekbe és az egész életen át tartó tanulásba történő beruházás; 11. Az intézményi kapacitás javítása és hatékony közigazgatás. A források min. 80%-át max. 4 tematikus célkitűzésre kell fordítani A programterület helyzetelemzése alapján, a Közös Stratégiai Keretet figyelembe véve

EU 2020 Az ETE programoknak is hozzá kell járulniuk az EU 2020 stratégia célkitűzéseihez: a 20 – 64 évesek legalább 75%-ának munkahellyel kell rendelkeznie; az EU GDP-jének 3%-át a K+F-re kell fordítani; energia/klíma: ÜHG gázok kibocsátásának 20%-os csökkentése; Energiahatékonyság 20%-os növelése; Megújuló energia részarányának 20%-os növelése. Az iskolából kimaradók arányát 10% alá kell csökkenteni, és el kell érni, hogy az ifjabb generáció 40%-a rendelkezzen felsőoktatási oklevéllel; 20 millióval csökkenteni kell a szegénység kockázatának kitett lakosok számát.

A magyar oldali végrehajtási rendszer felépítésének alapelvei a 2014-2020-as időszakban Irányító Hatóság (IH) és Közös Titkárság (KT) kormányzati rendszeren kívül való elhelyezése IH és tagállami funkció szétválasztása Közös Monitoring Bizottság a kizárólagos döntéshozó megyék részvételének erősítése a végrehajtásban infopontok szerepének újragondolása, nagyobb bevonásuk a végrehajtásba monitoring rendszer fejlesztése pénzügyi folyamatok egyszerűsítése bizonyos beavatkozási területek esetén nyílt pályáztatási rendszer helyett egyéb projektkiválasztási módszer lehetősége

Ausztria – Magyarország CBC 2014-2020 legelőrehaladottabb a tervezés 2012. ápr. 17: 1. PG ülés (Programming Group) 2013. nov. 28: 10. PG ülés Irányító Hatóság: Ausztria, Közös Titkárság: Magyarország (Sopron) tematikus célkitűzések és beruházási prioritások meghatározásra kerültek OP előzetes tervezete EB számára megküldésre került pozitív visszajelzés pénzügyi allokáció: HU: 31,6 M EUR + AT: 40-45 M EUR Kisprojekt Alap koncepció kidolgozás alatt

3. A kis- és középvállalkozások versenyképességének javítása Ausztria – Magyarország CBC 2014-2020 Tematikus célkitűzés Beruházási prioritások Specifikus célkitűzések 3. A kis- és középvállalkozások versenyképességének javítása 3d) A kkv-k kapacitásának támogatása a növekedésben és innovációs folyamatokban való részvétel elősegítése érdekében 1. A kkv-hálózatok együttműködő kutatás-fejlesztési kapacitásainak növelése a nemzetközi szinten versenyképes helyi termékek fejlesztésére koncentrálva 2. A gazdasági fejlődéssel foglalkozó közvetítő szervezetek (pl. munkaerőpiaccal kapcsolatos intézmények, szakmai szövetségek...) által nyújtott szolgáltatások hatékonyságának növelése a régiós kkv-k nemzetközileg versenyképes helyi termékei, valamint gyártási és marketingkapacitásai fejlesztésének előmozdítása érdekében 6. A környezetvédelem és az erőforrás-felhasználás hatékonyságának előmozdítása 6c) kulturális és természeti örökség védelme, támogatása és fejlesztése 1. A természeti és kulturális örökség fenntartható, környezetbarát és erőforrás-hatékony módon történő védelmére, ösztönzésére és fejlesztésére irányuló közös megközelítések erősítése 6d) biodiverzitás védelme és helyreállítása, talajvédelem és ökoszisztémával kapcsolatos szolgáltatások, például Natura 2000 és zöld infrastruktúrák helyreállítása és ösztönzése 1. A tájkép és az ökoszisztémák ökológiai stabilitásának növelése (az éghajlatváltozás hatásaival kapcsolatban is) 6f) innovatív technológiák ösztönzése a szennyvízkezelési és a vízgazdálkodási szektorban a környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság javítása, illetve a talajvédelem vagy a légszennyezés csökkentése érdekében 1. Technológiai innováció ösztönzése az erőforrás-hatékonyságban (anyagok életciklusa, megújuló energia szektor, talajvédelem, légszennyezés) 2. Az együttműködés, valamint az innovatív és fenntartható intézkedések ösztönzése a vízgazdálkodás és a vízvédelem területén a határon átnyúló térségben

11. Az intézményi kapacitás javítása és hatékony közigazgatás Ausztria – Magyarország CBC 2014-2020 Tematikus célkitűzés Beruházási prioritások Specifikus célkitűzések 7. A fenntartható közlekedés előmozdítása és kapacitáshiányok megszüntetése a főbb hálózati infrastruktúrákban 7b) regionális mobilitás előmozdítása 1. A regionális központok határon átnyúló összekapcsolódásának és elérhetőségének növelése 7c) zöld közlekedési rendszerek 1. A közlekedési eszközök környezetbarát megoszlására való átállás ösztönzése 11. Az intézményi kapacitás javítása és hatékony közigazgatás CBC) állampolgárok és intézmények közötti jogi és közigazgatási együttműködés elősegítése 1. A határon átnyúló együttműködések és regionális/területi irányítási felépítések környezetének javítása

Magyarország-Horvátország CBC 2014-2020 2012. május: 1. TF ülés következő, 4. TF ülés: 2013.12.13 intézményrendszeri kérdés még nyitott: IH Magyarországon marad, a Közös Titkárság elhelyezése tárgyalás alatt legutóbbi TF-en (2013.10.29) megállapodás született a 3-as, 6-os tematikus célkitűzés kapcsán, vitás kérdés a 7-es, 5-ös,10-es, 11-es. legnehezebb kérdés a közlekedés fejlesztésre irányuló célkitűzés programba történő integrálása kapcsán létrejött horvát ellenállás. pénzügyi allokáció: HU 34,8 M EUR + HR 15-20 M EUR

…még kezdeti fázisban Szlovénia - Magyarország CBC 2014-2020 OP szakértők még nem kerültek kiválasztásra (két sikertelen közbeszerzési eljárás) magyar oldali pénzügyi allokáció: 9,6 M EUR

Köszönöm a figyelmet! Márkus Ferenc markus.ferenc@szpi.hu