Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
N A GY K A N I ZS A az ezredforduló városa. ALPOK-ADRIA MUNKAKÖZÖSSÉG DRÁVA-MURA EUROKISRÉGIÓ NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ DÉL-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ NAGYKANIZSAI.
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata
A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
Somogy megyei projektek
A komplex minősítés tapasztalatai az ORSZI Dél-dunántúli Regionális Igazgatóságánál előadó Dr. Benkovics László.
Magyarország-Szlovénia Határon Átívelő Vegyes Bizottsági ülés
műszaki osztályvezető
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer.
Magyar Regionális Tudományi Társaság november 23.
10 ÉVES FEJLESZTÉSI JAVASLAT CEBC III. Energy Summit Hungary 2012 Konferencia Budapest, május 31. Dr. Zsuga János Vezérigazgató.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
szakmérnök hallgatók számára
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Az M49-es út északi és délkeleti továbbépítésének lehetősége és jelentősége Gazda László, elnök Észak Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács 2007.március.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Magyar Államvasutak Rt.
A magyar gazdaság- és közlekedéspolitika helyzete és fejlesztése
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Európai Unió és Magyarország közlekedéspolitikájának fő elemei
Logisztikai hálózat és folyosók
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
Nemzetközi kapcsolatok RFÜ Vissi András Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht Sopron, február 1.
BERUHÁZÁSAINK február 24..
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
4. sz. főút Kisújszállás elkerülő Eredményhirdetés
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
A Balaton Régió környezeti állapotának értékelése
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Hol ér véget a selyem út? A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. KÖZ- ÉS VÁNDORGYŰLÉSE Révkomárom, november 24–25. Selye János Egyetem.
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
A határon túli magyarok
Az FGSZ Zrt. helyzete, stratégiája és fejlesztései
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
Horvátország.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
GYSEV CARGO Zrt. Észak-déli árufuvarozási korridor május 6. Szalai Zsolt gazdasági vezető GYSEV CARGO Zrt.
Készítette: Koleszár Gábor
Előadás másolata:

Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon Lennert János Magyarország-Szlovénia Határon Átívelő Vegyes Bizottság negyedik ülése 2012. szeptember 13.

86. sz. főút 11,5 t burkolaterősítése 0+200-37+774 km sz 86. sz. főút 11,5 t burkolaterősítése 0+200-37+774 km sz. Országhatár-Vas megyehatár szakasz (forgalomba helyezve) 86. sz. főút 11,5t burkolaterősítése 0+200 – 37+774 km sz. Országhatár – Vas megyehatár szakasz (forgalomba helyezve) 28 km hosszan11,t burkolaterősítés; v=90 km/h (Zalalövő átkelési szakasz kimaradt) Natura2000: igen, hatásbecslés nem volt Környezetvédelmi engedély: Nincs. Szakhatósági hozzájárulást adott ki a Környezetvédelmi Felügyelőség az építési engedélyezés során Forgalomba helyezés: 2012. augusztus Építési költség szerződött: bruttó 4,4 Mrd Ft

86. sz. főút Zalalövő elkerülő szakasz 25+400-36+360 km sz. között (előkészítés alatt) 86. sz. főút Zalalövő elkerülő szakasz 25+400 – 36+360 km sz. között (előkészítés alatt)   Új nyomvonalon történő kiépítés; 10,7 km; 2x1 sáv; v=90 km/h Natura2000: igen, hatásbecslés készült Környezetvédelmi engedély: határozat van, EVD (Screening) alapján Építési engedély: 2012-ben kiadásra került. Tervezett építés: 2013. Becsült költség: br 11,5 Mrd Ft

86. sz. főút Nádasd elkerülő szakasz 44+010-50+000 km sz. között 86. sz. főút 37+774 – 53+000 km sz. Vas megyehatár és Körmend közötti szakasz (előkészítés alatt) 86. sz. főút Nádasd elkerülő szakasz 44+010 – 50+000 km sz. között (előkészítés alatt) 6 km új nyomvonal 2x1 sáv v=90 km/h Natura2000: van, hatásbecslés készült Környezetvédelmi engedély: határozat, EVD (Screening) alapján Építési engedély: 2012-ben került kiadásra. Státusz: Kiviteli tervek leszállításra kerültek. Területszerzés előkészítése folyamatban. Az építés becsült költsége: ~bruttó 5,8 Mrd Ft 86. sz. főút 37+774 – 53+000 km sz. Vas megyehatár és Körmend közötti szakasz (elkészítés alatt) 14 km hosszan11,t burkolaterősítés; v=90 km/h (átkelési szakaszok kimaradnak) Natura2000: van, hatásbecslés nem készült Környezetvédelmi engedély: Nincs. Szakhatósági hozzájárulást adott ki a Környezetvédelmi Felügyelőség az építési engedélyezés során Építési engedély: 2009-ben kiadásra kerültek. Státusz: Kiviteli tervek leszállításra kerültek. Területszerzés 99%-on. Építés becsült költsége: ~ bruttó 2,6 Mrd Ft 86. sz. főút Nádasd elkerülő szakasz 44+010-50+000 km sz. között (előkészítés alatt)

Felsőszölnök – Kétvölgy összekötő út A projekt állapot bemutatása A Nemzetgazdasági Minisztérium 2012. április 27-én kelt (NGM/7980/3/2012 ikt.sz.) levele alapján a projekt további előkészítésére (területszerzés) és építésre 500 M Ft az államháztartásról szóló 2011 évi CXCV. Törvény 33. § (4) bekezdése alapján a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére a 2012. március 28-i Kormánydöntés értelmében átcsoportosításra került a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium javára. 2012. július 17-én a támogatási szerződés aláírásra került.   Tervezés - A Pannonway Építő Kft-vel 2008. szeptember 16-án kötött tervezési szerződésben tervezési feladatként került meghatározásra a 314/2005 (XII.25) Korm. rendelet szerinti Előzetes Vizsgálati Dokumentáció és a 275/2004 (X.8) Korm. rendelet alapján a Natura 2000 Hatásvizsgálati Dokumentáció elkészítése. A szükséges dokumentumokat tervező elkészítette, melyek engedélyezésre benyújtásra kerültek a Nyugat-Dunántúli Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségre 2009. február 11-én. A környezetvédelmi felügyelőség 2009. március 24-én kelt végzésében utasította el a környezetvédelmi engedélyezésre vonatkozó kérelmet, melynek indoka: „Tisztázódott, hogy a tervezett út nem országos közút lesz, hanem önkormányzati kezelésbe kerül, emiatt környezetvédelmi engedély beszerzése nem szükséges.” Ennek folyományaként az útépítési engedélyezési eljárásban környezetvédelmi hatóság már csak szakhatóságként vett részt melyben a Natura 2000 területek védelme érdekében a következők kerültek kikötésre: „- Az út igénybevételi területén kívüli védett természeti területek, különösen hatásbecslésben feltárt értékes élőhely típusok a kivitelezés során nem sérülhetnek! - A taposás és a tárolás által okozott degradáló hatást a pontos munkaszervezéssel minimálisra kell csökkenteni, ami a védett területen elsődleges elvárás. - Az építéshez szükséges fakivágás ill. áglevágás szept. 1.- márc. 1. között végezhető. - Az önkormányzati út létesítéséhez szükséges földmunkákat szeptember 1 után és március 1. előtt kelt elvégezni a vegetáció és a kétéltűek védelme érdekében. A nagy tömegű hosszirányú szállítást az elkészült földmunka vonalán kell elvégezni, erdő, rét terület közlekedésre nem használható. Az épülő út mentén védett természeti területen szervizút nem létesíthető. - Építési anyag, kikerülő föld átmeneti depónia elsősorban kivett vagy szántó művelési ágú területeken létesíthetők (a természetvédelmi kezelővel történt előzetes bejárást és egyeztetést követően), a lehető legrövidebb ideig tarthatók fenn. - A keletkező rézsűket, útpadkát termőfölddel nem kell borítani, növényesítést nem kell végezni, ezen területeken a minerális talajfelszín meghagyása a cél. - A munkálatok során különösen ügyelni kell arra, hogy az élő világ a lehető legkisebb zavarást illetve semmiféle sérülést ne szenvedjen, a felszíni és felszín alatti vizek, illetve a talaj és a földtani közeg a telepítés és üzemeltetés során nem szennyeződhet.” A szükséges kiviteli tervek rendelkezésre állnak. Engedélyeztetés A projekt építési engedéllyel rendelkezik, azonban 2012. december 30-al lejár. Amennyiben a kivitelezési munka nem kezdődik meg erre az időre, úgy az építési engedély hosszabbítására lesz szükség. Az építési engedély hosszabbítása a 314/2005 (XII.25) Korm. rendelet - a környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról – 2011. szeptember 15-i módosítása, és a projekt Natura 2000 érintettsége miatt tervezés, környezetvédelmi engedélyezési eljárás, és környezetvédelmi engedély megszerzése nélkül valószínűleg nem lesz lehetséges. A villamos vezeték kiváltásának vezetékjogi engedélye szintén rendelkezésre áll, ugyanakkor érvényességét 2012. októberében szintén meg kell hosszabbítani. Területbiztosítás A területszerzéshez szükséges változási vázrajzok és terület kimutatások újbóli záradékolását követően a szükséges dokumentumok átadásra kerültek a területszerzés lebonyolítását közbeszerzéssel elnyerő ZIB Consulting Kft részére. A 2011. év második felében a még szükséges engedélyek – a mezőgazdasági területek végleges művelésből kivonása, illetve az erdőterületek elvi művelésből kivonása – megszerzésre kerültek. Végleges erdőkivonás csak a területszerzést követően lehetséges. Régészeti munkák A beruházás jogerős építési engedélyében a KÖH úgy nyilatkozott, hogy a projekt kulturális örökségi elemeket nem érint. Így csak a földmunka megkezdése előtt 8 nappal történő bejárást, illetve esetleges lelet előkerülésekor bejelentési kötelezettséget ír elő. A mellékelten csatolt ütemtábla oly módon került összeállításra, hogy azzal számol, hogy régészeti feltárás a területen nem fog történni, illetve nem tartalmazza az előzetes dokumentáció elkészítését sem. Kivitelezés Ahhoz, hogy az építési engedély érvényessége ne szűnjön meg, úgy az építésre vonatkozó közbeszerzést 2012. augusztus végén, legkésőbb 2012. szeptember elején fel kell adni, így a kivitelezővel történő szerződéskötést követően a munkaterület átadás legkésőbb 2012. december 30-án megtartható. A tényleges kivitelezés 2013-ban történne, 2013. november végi műszaki átadás átvétellel.

Forgalomtechnikai beavatkozások az M70-en 2011. július elején a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a 2x1 sávos autóutak baleseti helyzetét vizsgáló munkacsoportot hozott létre. A munkacsoport javaslatokat tett a forgalombiztonság helyzetének javítására, melyek közül az alábbiak valósultak meg: A Muraszemenyei és Tornyiszentmiklósi (11+700 – 16+700 km sz.) csomópontok között a kettős záróvonal és a burkolati nyilak felfestése 2011. szeptember 24-25.-én és október 1.-én elkészült. A Letenye és Muraszemenye (3+600 – 9+300 km sz.) között a hiányzó szakaszon (3+600 – 6+900 km sz.) szakaszon a kettős záróvonal és burkolati nyilak felfestése 2011. október 15-16.-án elkészült. A Letenye és Muraszemenye (3+600 – 9+300 km sz.) közötti szakaszon a függőleges műanyag forgalomtechnikai terelőelemek elhelyezésre kerültek 2011. október 15-16.-án. A baloldali ismétlő táblák bevonásra kerültek Muraszemenyei és Tornyiszentmiklósi (11+700 – 16+700 km sz.) csomópontok között október 1.-én, a Letenye és Muraszemenye (3+600 – 9+300 km sz.) között 2011. október 15-16.-án. A 2x2 - 2x1 sávos szakasz-átmeneteknél (4 helyszínen) figyelemfelhívó, keresztirányú sebességcsökkentésre figyelmeztető akusztikus burkolati jelek elhelyezésre kerültek a beton terelőelemek vége és a záróvonal kezdete között (6 elem, csökkentett bordamagasság) a kettős záróvonal létesítésével egyidejűleg. A Muraszemenyei és Tornyiszentmiklósi (11+700 – 16+700 km sz.) csomópontok között a függőleges műanyag forgalomtechnikai terelőelemek elhelyezésre kerültek 2011. október 26.-án. Az egy forgalmi sávra figyelmeztető jelzőtáblák kihelyezésre kerültek 2011. december 2.-án a 2x1 sávos útszakaszon lévő, a 3+880 km-szelvényben és a 15+695 km-szelvényben lévő hidakra a forgalmi sávok fölé, DG fóliás kivitelben, az előíráshoz képest megnövelt 1,5x1,5 m-s méretben. A 2x1 sávos szakaszok előtt elhelyezésre kerültek a balesetveszélyes útszakaszra figyelmeztető négynyelvű táblák 2011. december 6.-án. Forgalomtechnikai beavatkozások az M70-en

Határátmenetek a szlovén-magyar határon Szlovén határátmenetek magyar(út számjele, kategória) szomszéd (útjel, kat.) forgalmi jelleg Tornyiszentmiklós - Pince (Pince) országos (M70 gyorsforgalmi út, E653) országos (E653) korlátozás nélkül Tornyiszentmiklós - Pince (Pince) országos (75333. j. út)   személy- és teherforg. 3,5 t-ig Rédics - Dolga Vas (Lendvahosszúfalu) országos (86. sz. főút E65) országos (E65) korlátozás nélkül Nemesnép - Kobilje (Kebeleszentmárton) országos (74211. jelű út)   személy- és teherforg. 3,5 t-ig Magyarszombatfa - Prosenjakovci (Pártosfalva) országos (7451. j. út)   személy- és teherforg. 3,5 t-ig Bajánsenye - Hodoš (Hodos) országos (7416. j. út) országos (355) személy- és teherforg. 3,5 t-ig Kétvölgy - Čepinci (Kerkafő) országos (7458. j. út)   személy- és teherforg. 3,5 t-ig Felsőszölnök - Martinje (Magasfok) országos (7454. j. út)   személy- és teherforg. 3,5 t-ig út

A Nyugat-Pannon régiónak kiemelt szerepe van a vasúti tranzitforgalomban ÉNy – DK IV. páneurópai folyosó DNy – ÉK V. páneurópai folyosó É-D ún. „Borostyánkőút”

52

A Zalalövő-Zalaegerszeg-Boba vasútvonal rehabilitációja… Rehabilitation of the Zalalövő – Zalaegerszeg – Boba Railway Line ISPA 2000/HU/16/P/PT/003 Vonalhossz – 101 km (19km+82km); Vágányépítés 72 km 82 km 55 mdFt 2001 - 2011 A Zalalövő-Zalaegerszeg-Boba vasútvonal rehabilitációja…

A villamosítási program a Nyugat-Pannon Régió villamosítottsági szintje elmaradását ellensúlyozta… 6 Rajka Hegyeshalom Ágfalva Pamhagen Komárom 3 Sopron Győr A MÁV Zrt. villamosítási koncepciójából megvalósult az V. korridor dízel üzemű szakaszának villamosítása (1) A tervezett vonalvillamosítások a IV. és V. korridort összekötő Észak – Dél irányú tranzit útvonal fejlesztését szolgálják Balti – Adria útvonal (2,3) Bécs – Zágráb vasúti kapcsolat (4) GySEV megvalósult villamosítások (5,6,7) Harka 5 2 Szombathely 7 Veszprém 1 4 Zalaegerszeg Kaposvár Murakersztúr Gyékényes

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!