Jelige: „Isa, por es homou vogymuk.” Oktatási egyenlőtlenségek újratermelődése és kezelési módjai a szociálpolitikában Jelige: „Isa, por es homou vogymuk.” Készítette: Kovács Ferenc
Az előadás szerkezete Elméleti háttér A társadalmi mobilitás és reprodukció Empirikus kutatás Módszertan Mobilitás vagy újratermelődés? Eredmények Kezelési módok
Társadalmi mobilitás és reprodukció Mit értünk mobilitás alatt? Az oktatás szerepe Mit értünk reprodukció alatt? Hogyan alkalmazza az oktatás? Karl Habsburg Habsburg György
Empirikus kutatás Módszertan Nők és férfiak megoszlása (77,3%-22,7%) Módszere ( kérdőíves kutatás) Mintaválasztás Alapsokaság 178 110 (61,8%) 43,38% turizmus-vendéglátás, 33,32% andragógia, 23,34% szociális munka szak Nők és férfiak megoszlása (77,3%-22,7%)
Családi viszony Szülőkkel való együttélés (84,57%-uk) Egyedül élés (0%) Következtetés
Empirikus kutatás I. Szülők iskolai végzettsége Édesanyák legmagasabb iskolai végzettsége Édesapák legmagasabb iskolai végzettsége
Empirikus kutatás II. Szülők foglalkozása Édesanyák jelenlegi foglalkozás Édesapák jelenlegi foglalkozás
Háztartások nettó havi jövedelme
Nyelvi és kulturális tőke A családi könyvtár
Eredmények Válaszadók származás Nyelvi és kulturális tőke Iskolai végzettség Foglalkozás Anyagi háttér Nyelvi és kulturális tőke
Kezelési módok a szociálpolitikában I. Oktatás-,szegény-, családtámogatási-, foglalkoztatáspolitika Lexikális, enciklopédista gyerekközpontú oktatási módszerek Strukturális hátránytényezők
Kezelési módok a szociálpolitikában II. Univerzális támogatások, Diszkrecionális segélyek, Rendszeres természetben nyújtott támogatás Megfelelő szakember gárda: Szociálpedagógusok Szociálpszichológusok Iskolai pszichológusok Iskolai szociális munkások
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!