Budapest közlekedésfejlesztési projektjei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Projekt általános bemutatása
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Aktuális pályázati lehetőségek
Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt. Budapest, szeptember 30.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Kritikus infrastruktúra védelme
különböző megjelenési formái és alkalmazási területei
Perpetuum mobile – közlekedés az agglomerációban
Dr. Kocsis István vezérigazgató
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
műszaki osztályvezető
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Budapest turisztikai marketingje
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Galovicz Mihály, IH vezető
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
FUTÁR projekt – célok és eszközök
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
Behajtási díj Budapesten? Közlekedésszabályozás az élhetőbb városért
Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Csengersimáért Közhasznú Egyesület Asociaţia fără scop Csengersimáért Comuna Dorolt Pusztadaróc Önkormányzat „Két keréken Szatmárban“ „On two wheels in.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Bolla Tibor vezérigazgató előadása
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
1.
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Előadás másolata:

Budapest közlekedésfejlesztési projektjei Európai Mobilitási Hét Budapest Budapest, 2011. szeptember 20. Budapest közlekedésfejlesztési projektjei Vitézy Dávid vezérigazgató Budapesti Közlekedési Központ

Áttekintés A Budapesti Közlekedési Központ létrehozásának céljai A Budapesti Közlekedési Központ integrált szervezetének felépítése és helye a fővárosi közlekedéságazati struktúrában Közlekedésfejlesztési projektek

Budapesti Közlekedési Központ A Budapesti Közlekedési Központot a Fővárosi Közgyűlés 2010. október 27-i döntésével hozta létre a budapesti közlekedés új irányító szervezeteként. A Budapesti Közlekedési Központ létrehozásának célja Budapest közlekedési intézményrendszerének teljes átalakítása, a fővárosi közlekedés ügyeinek integrált kezelése.

A BKK céljai, eszközei A BKK célja: Budapest közlekedésének integrált fejlesztése és az ágazat irányítása annak érdekében, hogy javítsa a budapestiek és a Budapestre érkezők közlekedési lehetőségeit, csökkentse az utazással töltött időt és csökkentse a közlekedés által okozott környezeti károk hozzájárulását a klímaváltozáshoz, a levegőminőség romlásához. A célok elérése érdekében a BKK: Növeli a közösségi közlekedés részarányát. Megújítja a tömegközlekedés járműparkját és infrastruktúráját. Fejleszti a kerékpáros közlekedést, előnyben részesíti környezetbarát közlekedési módokat.

A Budapesti Közlekedési Központ helye a fővárosi közlekedéságazati struktúrában

Elindított beruházások M4 I. ütem 1-es és 3-as villamos projekt Budai Fonódó villamos projekt FUTÁR (BKV forgalomirányítás) Kerékpáros fejlesztések

Elindított beruházások M4 I. ütem EUR 1.3 milliárd EU társfinanszírozás, 50-60% (függőben) 7,4 kilométer hosszú alagútpár 10 megálló 65% elkészült A felszíni munkálatok 2012-re fejeződnek be Az átadás várható időpontja: 2014

Elindított beruházások Az 1-es és 3-as villamosvonalak továbbfejlesztése Csendesebb villamospályák, gyorsabb közlekedés; Villamosok előnyben részesítése, csökkenő menetidők; Csökkenő zavarérzékenység; 3-as villamos Kőbánya- Hízlaló kétvágányúsítása; 1-es villamos vonal meghosszabbítása

Elindított beruházások Az 1-es és 3-as villamosvonalak továbbfejlesztése Füvesített villamospálya, csendesebb utazás; Peronok megújítása, új perontetők; Akadálymentesítés, liftek létesítése; Korszerű utastájékoztatás

Elindított beruházások Budai fonódó villamosközlekedés megteremtése Buda átszállásmentes kötöttpályás tömegközlekedési kapcsolatainak bővítése; A hiányzó hálózati kapcsolatok pótlása a Margit híd és a Széll Kálmán tér térségében; A projekthez kapcsolódva megvalósul a Széll Kálmán tér átalakítása is

Elindított beruházások Forgalomirányítási és Utas Tájékoztatási Rendszer (FUTÁR) A projekt európai uniós pályázati támogatás (4 Mrd Ft) eredményeképpen létrejövő integrált közösségi közlekedési informatikai rendszer, amely teljes mértékben kiváltja a BKV jelenlegi korszerűtlen, valós idejű adatokat nem kezelő utas tájékoztatási és forgalomirányítási rendszereit.

Elindított beruházások Kerékpáros fejlesztések Kerékpárforgalmi főhálózat fejlesztése, kapacitív, és biztonságos kiépítése Kerékpárosbarát alaphálózat fejlesztése Közbringa (BUBI) rendszer bevezetése Kombinált utazások támogatása (közösségi közlekedés és a kerékpár kapcsolata) Kerékpáros szolgáltatások fejlesztése és információ felületek kialakítása

Előkészített beruházások Villamos és trolibusz járműcsere - kb. 110 mrd Ft összértékű villamos és trolibusz járműcsere 42-es villamosvonal meghosszabbítása

Előkészített beruházások Villamos és trolibusz járműbeszerzési projekt A túlüzemelt, műszakilag és szolgáltatási színvonalában is elavult villamos és trolibusz járműpark frissítése. Az alacsonypadlós járművek nagyobb arányú megjelenése a vonalakon. A villamos hálózatfejlesztésekhez szükséges többletjárművek biztosítása, és a műszaki állapotokból adódó menetkimaradások mértékének jelentős csökkentése. Új járművek beszerzése három ütemben, 2020-ig Első ütemben, 2015-ig megvalósul: 96 db új villamos jármű (84 db normál, 12 db hosszú jármű) beszerzése; 93 db új trolibusz jármű (57 db csuklós, 36 db szóló) beszerzése; vonali infrastruktúrafejlesztés; kocsiszínfejlesztések.

Előkészített beruházások A 42-es villamos meghosszabbítása A Havanna és Gloriett lakótelepek jelenleg csak zsúfolt autóbuszokkal, keskeny utcákon át közelíthetőek meg. A bővülő lakosságú dél-pesti környéket általában is elégtelen közlekedési infrastruktúra jellemzi, a 42-es villamos meghosszabbításával ez a helyzet jelentősen javul.

Előkészítés alatt lévő projektek Az előkészítési projektek célja, hogy az Európai Unió következő, 2014-2020 közötti pénzügyi tervezési ciklusára és azt követően is Budapest megfelelően előkészített közösségi közlekedési projektekkel rendelkezzen, amelyek alkalmasak arra, hogy a Főváros felhasználja a támogatási forrásokat, és fejlessze elmaradott közlekedési infrastruktúráját. Gyalog- és kerékpáros híd M1 rekonstrukciója és északkeleti meghosszabbítása M2 és Gödöllői HÉV összekötése M3 rekonstrukciója és meghosszabbítása Káposztásmegyerig M4 meghosszabbítási lehetőségeinek vizsgálata Észak-déli regionális gyorsvasút déli szakasza Fővárosi villamos és trolibusz hálózat egységes fejl. koncepciója

Előkészítés alatt lévő projektek Vigadó tér és a Várkert Bazár között létesítendő gyalogos- és kerékpáros híd projekt előkészítése Illeszkedés a világörökségi környezethez, egyben a város új, modern jelképe A gyalogos útvonalakhoz, kerékpárúthoz, kerékpározható utakhoz való kényelmes csatlakozás A Várkert Bazár felújításához kapcsolódóan valósulna meg a gyalogos- és kerékpáros Duna-híd, a Vigadó térről kiindulva (turisztikai célok, a pesti Belváros és a Budavári Palota közötti gyalogos, kerékpáros kapcsolat javítása)

Előkészítés alatt lévő projektek Az M1-es Millenniumi Földalatti Vasút rekonstrukciója és vonalhosszabbítása

Előkészítés alatt lévő projektek Az M2 metró és a Gödöllői HÉV összekötése, rákoskeresztúri szárnyvonal Budapest XVI. és XVII. kerületéből a hivatásforgalmú utazások legnagyobb része ma elhagyja a kerületet Az agglomeráció keleti szektorában erőteljes népességnövekedés várható a jövőben Megoldást jelenthet egy közvetlen belvárosi kapcsolatot nyújtó kötöttpályás közlekedési elem létesítése és a meglévő HÉV-vonalak rekonstrukciója

Előkészítés alatt lévő projektek Az M3 metróvonal rekonstrukciója és meghosszabbítása Káposztásmegyerig

Előkészítés alatt lévő projektek Az M4-es metróvonal meghosszabbítási lehetőségeinek előkészítése A 4-es vonal folytatása nyugati, keleti irányba Tisztázandó, hogy mi a keleti és a nyugati hosszabbítás prioritása egymáshoz és más közlekedési beruházásokhoz képest

Előkészítés alatt lévő projektek Az észak-déli regionális gyorsvasút déli szakaszának előkészítése Az észak-déli regionális gyorsvasút (ÉDR) teljes kiépítése az észak-budai és dél-pesti HÉV-vonalak városközpont alatti összekötésével. A déli szakaszok Astoriáig történő bevezetése. Budapest kerületének, valamint a dél-pesti agglomeráció települései számára ad új kötöttpályás kapcsolatot.

Előkészítés alatt lévő projektek A fővárosi villamoshálózat és trolibuszhálózat egységes fejlesztési koncepciója A villamos- és trolibuszhálózat számos elemén merülnek fel fejlesztési igények, feladatok Várospolitikai érdek a különböző fejlesztési feladatok rangsorolása is Emiatt egyértelmű az egységes, hálózati szintű, komplex vizsgálat igénye

Köszönöm a figyelmet!