Mi a marketing?.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A depresszió előfordulása a családorvosi gyakorlatban
Advertisements

Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
FUNKCIONÁLIS ÉLELMISZEREK KIFEJLESZTÉSÉNEK FONTOSABB EREDMÉNYEI Résztvevő intézmények: Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézet Kft. Pécsi Részlege Pécsi.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Humánkineziológia szak
Modellkorrekció a gyógyszerellátásban
Hypertonia.
A mindenkori kormányzati intézkedés kritikája mindig szimpatikusabb mint saját hibáinkkal, gondjainkkal történő szembenézés. Dr. Illés BélaGöd 2007 nov.
Trendek a szoftveriparban: e-business és e-development Csontos Péter IQSOFT Rational e-development szakmai nap 2000 február 16.
Boole- féle algebra Készítette: Halász Rita I. István Szakképző Iskola szeptember 19.
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Stratégiai tervezés.
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Dr. Alföldi Sándor Semmelweis Egyetem, I. Belklinika
Fokozott kardiovaszkuláris kockázatú betegek kezelése június Dr. Andréka Péter Semmelweis Egyetem II. sz. Belgyógyászati Klinika.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr.
A marketing alapjai.
Marketing mix.
Méltó helyet a fittségnek a kardio-vaszkuláris- metabolikus rizikó megítélésében !
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
Egészségi állapot, egészségügyi rendszerek Dr. Jávor András.
Fázisjavítás és energiahatékonyság
Mindig az a drága, ami többe kerül? Kis Zoltán Balassa János Kórház.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Megbecsülést az idős embereknek! Adósságtörlesztés és méltányosság a nyugdíjemelésben 2002.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
XI. Logisztikai Fórum Budapest,2005 február 18. Készlettervezés és Gazdálkodás Pálffy Levente Nestlé Hungária Kft. Supply Chain Manager.
Standardizálás Példák.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Védőoltások A következőkben a védőoltásokra vonatkozó feladatlapokon szereplő kérdésekre adandó válaszok láthatók, Hasznos lehet kivetíteni, amikor az.
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A methadon kezelés Dr. Csorba József
Logisztikai alapfogalmak
Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
2013. számadatai A VSA kapcsolatba kerülők száma 1348 fő (ISZM: 44 fő, hozzátartozó: 41 fő) 1248 fő kliens Nő/férfi 307 fő / 977 fő 24 % nő, 76 % férfi.
A MARKETING FOLYAMATA.
A szaktanácsadás támogatása között
Mikroökonómia gyakorlat
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
Azért egészségturizmus, mert:  Dinamikus fejlődés,  Rohanó életmód,  Célcsoport bővülés,  Pozitív gazdasági hatások,  2000.,  2003.,  ,
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
2. Operációs rendszerek.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Előadás másolata:

Mi a marketing?

Mi a marketing? 1. Folyamat, ami összeköti a termelő, illetve szolgáltató szervezetet az ügyfeleivel. 2. Szervezeti filozófia, amely a cserére hajlandó ügyfelek és a termelők, illetve szolgáltatók közötti társadalmi cserefolyamat eszméje. 3. Gondolkodásmód, amely valamilyen mértékben mind a gyártónál/szolgáltatónál, mind az ügyfélnél megfigyelhető, s lehetővé teszi, hogy a koncepció és a folyamat megvalósulhasson.

„A siker kulcsát nem tudom, de a kudarcé az, ha mindenkinek a kedvében akarunk járni.”

Ügyfeleit eredményesen kiszolgáló szervezet 1. Az ügyfelek egy kiválasztott és jól meghatározott csoportjának (a célcsoportnak) kínálja termékét/szolgáltatását a megismert igények szerint. 2. Eredményesen hangolja össze tevékenysége során saját erőforrásait és ügyfelei igényeit. 3. Hosszú távon legyen képes ügyfelei kiszolgálására, a tulajdonosi struktúrától függően nyereségesnek vagy nullszaldósnak kell lennie. 4. A tervek megvalósulásáról az előre kiválasztott paraméterek rendszeres és folyamatos mérésével kap képet a szervezet, és a mért adatok ismeretében kell döntenie a további teendőkről.

Hagyományos marketing Szegmentálás – Célcsoport-kiválasztás – Pozícionálás Differenciálás – USP – Termékelőny 4P Alapvetően termékközpontú Product Price Place Promotion

Ügyfélközpontú marketing 4C Alapvetően ügyfélközpontú Customer Cost Convenience Communication

Trend Egészségügyi szolgáltatás Beteg  Páciens = Fogyasztó Életstílus gyógyszerek: nagyobb figyelem a páciensre R&D és marketingtervezés párhuzamosan Evidence Based Marketing

Egészségügy: többdimenziós célpiac előny önkifejező fogyasztó páciens érzelmi orvos funkcionális biztosító normatív komparatív észlelt kifejezett igény

Egészségügyi szolgáltatás Felhasználója és haszonélvezője a páciens Egészségszolgáltatás Gyógyszer eszköz és a szolgáltatás tárgyiasult eleme Igények: Normatív Komparatív Észlelt Kifejezett

Igények a kezeléssel szemben Orvos Normatív A vérnyomás legyen 140/90 Hgmm alatt Komparatív A diabéteszes hipertóniások vérnyomása ennél alacsonyabban, 130/80 Hgmm alatt legyen Beteg Észlelt Ne legyen mellékhatása a gyógyszernek Kifejezett „Beszélgessen velem az orvos a betegségemhez kapcsolódó gondjaimról”

Normatív igény: a vérnyomás legyen 140/90 Hgmm alatt A családorvosok 53 %-a tekint magas vérnyomásnak minden 140/90 Hgmm feletti vérnyomásértéket A kardiológusok 59 %-a tekint magas vérnyomásnak minden 140/90 Hgmm feletti vérnyomásértéket LHS Consulting, 2003

Komparatív igény: diabéteszes hipertóniások 130/80 Hgmm alatt Bakris, 2000

Jelentkeztek-e mellékhatások? Észlelt igény: Ne legyen mellékhatása a gyógyszernek Jelentkeztek-e mellékhatások? LHS Consulting, 2004

Túldimenzionált mellékhatások! A megkérdezettek feltételezése szerint Szabvány szerint A megkérdezettek feltételezése szerint Nagyon gyakori mellékhatások ≥10% 35,18% (1-100%) Gyakori mellékhatások 1-9,9% 32,51% (0,1-100%) Nem gyakori mellékhatások 0,1-0,9% 11,14% (0,01-40%) Ritka mellékhatások 0,01-0,09% 6,05% (0,001-20%) Nagyon ritka események <0,01% 1,38% (0,0001-6%) LHS Consulting, 2004

Kevés hiteles információ A gyógyszerekről milyen információk érdeklik? Említők %-a Mit mondott el az orvos? Említők %-a Mellékhatás 38 Alkalmazás (mikor, hogyan) 36 Hatás 18 Ne ütközzön mással 17 Összetétel 12 Ellenjavallat 8 Étkezés előtt v. után 7 Mennyi idő múlva hat 4 Meddig kell szedni 4 Adagolás 46 Mellékhatás veszélyei 4 Hatásmechanizmus 2 Együtt szedés 1 LHS Consulting, 2004

Gyógyszer = Termék + Információ Hatóanyag Gyógyszerforma

Hatóanyag neve Elolvassa-e a gyógyszerhatóanyag nevét? Nem 12 Igen 13 Igen, de nem értem 22

Tudja-e, hogy mivel nem szabad együtt használni a gyógyszerét? Az orvos nem ír olyat, amit nem szabad 4 Igen 13

Betegtájékoztatók Vérnyomáscsökkentők és nemszteroid gyulladás csökkentők tájékoztatói, egy rövid és egy hosszú leírás az azonos kémiai csoportból Végigolvassa Igen 17 Nem 16 Érthető-e ami le van írva Igen 17 Nem 12

Mi az, ami nem érthető Összetétel 12 Mivel nem lehet együtt használni 7 Hatóanyag 6 Nem szteroid 2 Örökletes gégevizenyő 1 Ödéma 1 Túl alacsony K szint 1 Lítium embernek? 1 Idegen kifejezések 1

Milyen kérdés vetődik fel benne? Ellentmondásos 12 Nincs 6 Nem megy vissza 6 Hogyhogy ennyi E… ? 5 Van-e, ami kevesebb mellékhatással jár 1 Mikor vegye be 1 Miért kérdezzem orvosom, ha recept nélküli? 1 Idegen kifejezések 1

Központi idegrendszeri mellékhatás 10: szédülés 7: fejfájás, látászavar, nem tudom 6: lelassul az agya 4: koncentrációs zavar, alvászavar, koordinációs zavar 3: emlékezetvesztés, beszédzavar, felejt 2: túl feldobódott, remegés, elájul, depresszió, egyensúlyzavar, hallucináció, mozgászavar, izzadás 1: agresszió, csökkent figyelem, émelygés, idegfeszültség, epilepsziás roham, súlyos migrén, fáradtság, impotencia, gyors szívverés, emlékezetvesztés, idegbetegség, tudatzavar

Betegtájékoztatás? A pácienseknek a gyógyszeres kezelés a mellékhatásokról szól Az orvosok erről alig beszélnek A haszon sehol nem jelenik meg A betegtájékoztató megzavarja a beteget Kevés konkrét gyakorlati tanács

Megelőzés, életmód, életminőség Nő az egészségtudatos páciensek aránya Információigény nő Saját felelősség nő Minőségi élet igénye nő Egyre több megoldási lehetőség A hosszabb életkilátások minőségi élettel társuljanak

A páciensek mint ügyfelek A gyógyszerbe vetett bizalomnak és a hitnek kiemelkedő jelentősége van a terápia sikerében. A rossz compliance/concordance természetes viselkedés. Az általános vásárlási magatartás szerint csoportosíthatók a páciensek.

A páciensek másképp gondolkodnak Bőrgyógyászok Gyors hatású 2,59 Kíméletes hatású 3,69 Erős hatású 4,31 Megbízható 4,46 Kényelmes használat 4,78 Egyszerűen szedhető 4,78 Recept nélkül is kapható 5,38 Diszkrét 5,97 Széles spektrumú 2,47 Nem májkárosító 2,82 Kevés a mellékhatása 4,14 Erős hatású 4,69 Gyorsan meggyógyítja a beteget 5,11 Komfortterápiát biztosít 7,16 Étkezéstől független az adagolása 7,52 Eredeti hatóanyagot tartalmaz 7,91 Napi egyszeri adagolású 8,21 Heti egyszeri adagolású 8,40

A páciensek mint vásárlók – Szájápolás

Compliance probléma A páciens saját információi és igényei szerint dönt Ezek eltérnek az orvosok információitól és igényeitől Felülbírálja az orvost Jelentős arány: krónikus betegségek esetén >50%-ban rossz a compliance

Sztatinszedés rendszerességének hatása 6 éves utánkövetés Adherence Összes halálozás 1,00 <39 0,94 ns 40-79 1,15 ns >80 0,47 Heart 2002; 88: 229-233

Inzulinszedés 18 hónapos utánkövetés Átlagosan szükséges inzulin 48±19 NE/nap Átlagosan kiváltott inzulin 58±25 NE/nap Betegek 28%-a kevesebbet váltott ki a felírtnál Az átlagos hiány 1,5 és 8 hónap közötti volt 90%-uknál DKA lépett fel (p<0,001) Lancet 1997; 350: (9090)1505

A kezelés legtöbbször itt kezdődik! Bezártság Szemlélődés Felkészülés Cselekvés Fenntartás Tudatosság növekedése Társadalmi felszabadulás Környezet újraértékelése Érzelem felébredése Saját újraértékelés Elkötelezettség Jutalom Helyettesítő kondicionálás Külső ingerek kontrollja Segítő kapcsolatok A kezelés legtöbbször itt kezdődik! Prochaska Transzteoretikus modellje a változásról

Hagyjunk időt a betegeknek a változásra Bezártság Szemlélődés Felkészülés Cselekvés Fenntartás Tudatosság növekedése Társadalmi felszabadulás Környezet újraértékelése Érzelem felébredése Saját újraértékelés Elkötelezettség Jutalom Helyettesítő kondicionálás Külső ingerek kontrollja Segítő kapcsolatok A kezelés itt eredményes! Prochaska Transzteoretikus modellje a változásról

Márka „A márka olyan szimbólumok összessége, amelynek feladata termékek és szolgáltatások egy meghatározott gyártóval, forgalmazóval való azonosítása és egyúttal azoknak más termékektől való megkülönböztetése” (Bauer – Berács: Marketing) Jelképek, szimbólumok Funkcionalitás mellett érzelmi előnyök Asszociációhalmaz Beazonosítható Megkülönböztető

Márka „A márka nem objektív, hanem milliónyi egyéni és szubjektív értékelésből alakul ki, igazából a szubjektivitás konszenzusa.”

Felírási magatartás Összetett Ismeret alapú nagy különbség – nagy érdekeltség Disszonanciát csökkentő Érzelem alapú kis különbség – nagy érdekeltség Változatosságot kereső Érzelem alapú nagy különbség – kis érdekeltség Rutinszerű Érzelem alapú kis különbség – kis érdekeltség A teljes gyógyszeres paletta rendkívül kis részénél van tisztán ismeretalapú gyógyszerválasztás 2. gyógyszer megjelenése: néhány hónap, a pusztán funkcionális előnyök gyorsan megszűnnek

Orvosok „vásárlási " magatartása