Debreczeni László - Adrius Web Team 2009 április 02. GOOGLE MÁNIA keresőmarketing "csodafegyverek" Hogyan, döntsünk válasszunk? Néhány gyakorlati szempont.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
Advertisements

Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente Kisvállalati Marketing.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
A direkt marketing fogalma
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Internet ismeretek II..
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Intranet portál bemutató
SEO ELEMZÉS A webtarhely.xstudio.hu webtarhely.xstudio.hu PORTÁL RÉSZÉRE.
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Keresőmarketing – megtudhatják rólunk… Földesi Tamás ügyfélkapcsolati igazgató.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Trend vagy evolúció? üzleti döntésfolyamatok átalakulása a túlélés és fejlődés érdekében Dr. Csorbai Hajnalka Opten Informatikai Kft. Opten - Céginformáció.
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
Keresőmarketing stratégiák
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Tartós építményekhez stabil alapok TÖBB VEVŐ – TÖBB PÉNZ Hogy holnap is legyen bevétel.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Mi látszik egy jéghegyből?
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
A külső környezet elemzése
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Kevés az Ügyfél ?. 1.a legtöbb KKV-nek van weboldala 2.Időt és pénzt költenek a látogatókra Tény.
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
2008. Április 8. Előadó: Schneider Henrik Online alkalmazások e-üzleti használhatósága a PC-s szoftverek kiváltásával.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Gazdasági időtávok A közgazdasági időtávok arra utalnak, hogy milyen módon képes a vállalat reagálni a piaci eseményekre.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
Keresőrendszerek.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
Előadó: Copyright ® 2009, iProspect.com, Inc. | Confidential + Proprietary | All Rights Reserved | Linked by Isobar 1 Malév kampányértékelés Bogár Péter.
Az internetes keresési módszerek
Hogyan csökkenthetőek az Adwords kampányok költségei? (Verdes János) KKV Akadémia.
A munkanélküli…. fransis ( munkatársi csapat épités) ( felnőttoktatás,
Vállalkozások az Interneten Készítette: 7even Online Ügynökség.
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
KKV Klinika – Az Első- Segély vállalkozásának Széchenyi István Egyetem Előadó: Prof. Dr. Józsa László.
Lakatos Gabriella Megérteni vevőik viselkedését gyakran könnyebb, mint megérteni a vállalkozók gondolkodását. Hogy erősítheti vagy ronthatja saját esélyeit.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
Beszerzések hatékonyság növelése
A külső környezet elemzése
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
MIT ígér neked a Kampányépítő Mesterkurzus?
Navigáció az Interneten:
Üzleti terv bemutatása
„Ne tegyünk minden tojást egy kosárba!”
Cégnév Üzleti terv.
Előadás másolata:

Debreczeni László - Adrius Web Team 2009 április 02. GOOGLE MÁNIA keresőmarketing "csodafegyverek" Hogyan, döntsünk válasszunk? Néhány gyakorlati szempont hazai KKV-knek.

Nem újdonság, inkább fő irány mint alternatív lehetőség „Csapból is ez folyik” Miért kell vele itt is foglalkozni?

A JELEN kiemelt online marketing lehetősége KKV-k számára AJÁNLATOK ÖZÖNE Kóklerek, szerencsevadászok, szemfényvesztők kedvenc terepe is lett.

CSÁBÍTÓ AJÁNLATOK ÖZÖNE •„Legyen internet milliomos” •„Ragadja meg élete nagy lehetőségét” •„Kis befektetés óriási haszon” •„Tuti siker receptek” •„ Rövid idő alatt sokszorozza meg bevételét” •„Legális pénznyomdája lehet általa” •„Könnyedén megelőzheti versenytársait”

ELKÉPESZTŐ ÍGÉRETEK

HOGYAN VÁLASSZAK?

Miért könnyű rossz döntést hozni? 1. Alapelve egyszerű, átlátható és könnyen megérthető „Elsőnek lenni a Google-ban!”

Miért könnyű rossz döntést hozni? 2. Olcsó •Néhány tízezer forintos összeggel már el lehet indulni •Nem igényel speciális eszközöket, nagyobb beruházást •Nincs nagy anyagi kockázat

Miért könnyű rossz döntést hozni? 3. Látványos eredmények „A találati lista élén vagyunk!”

Miért könnyű rossz döntést hozni? 4. Gyors eredmények „Akár azonnal……”

Miért könnyű rossz döntést hozni? 5. Jól mérhető eredmények statisztika, webanalitika

De hát ez valójában nagyszerű. Miért jelent ez problémát?

Látszat eredmények, illúziók veszélye HABÁR: •első vagyok a Google-ban •nőtt a látogatottságom •4-es page rankja lett az oldalamnak •X helyen regisztrálták az oldalt •….…… MÉGSEM JUTOTTAM KÖZELEBB A CÉLJAIMHOZ

VALÓDI CÉLJAINK minél több látogató DE OLYAN •akit az érdekel, amit a cégem és/vagy honlapom kínál •aki az adott honlap céljait teljesíti (vásárlás, kapcsolatfelvétel, megrendelés, ajánlatkérés stb.)

Legyünk óvatosak…. Ha az alábbiakkal találkozunk •Hihetetlen, túlzó ajánlatok •Általános tuti receptek, kész megoldások •Előzetesen megadott fix árak •Villámgyors sikerek ígérete •"Csináld magad gyorstalpalók, segédletek"

Általános tuti receptek, kész megoldások Konzerv ajánlat - egy eszköz/megoldás eladása •Találati helyezés - az első a Google keresőben •Linképítés: regisztráljuk honlapját keresőkben, katalógusokban •PPC kampányok (Adwords) - futtatása •Honlap szövegének, tartalmának átírása •……………….. De valóban pont erre van szükségünk?

Mire van szükségünk? Egyedi, cégre szabott javaslatok Alapja a tájékozódás •Igényfelmérés, •piaci szegmens netes trendjei (kereslet-kínálat), •konkurencia elemzés, •honlap állapot felmérés, •webanalitikaa adatok elemzése. Előbb a vizsgálat aztán a kezelés, a gyógyszer.

Komplex megoldások Egyedi, cégre/honlapra szabott javaslatok •honlaphoz kötődő (tartalom, szerkezet, szöveg, meta információk…. ) •honlapon kívüli (linképítés, PPC kampány kialakítás/menedzselés …….) Különböző jártasságokat, kompetenciákat igényel!

Komplex szemlélet KERESŐMARKETING = ESZKÖZ illeszkedik/szolgálja a honlap céljait Határok: Szűken: megtalálja az oldalt, eljusson az oldalra Tágabban: a honlap céljainak teljesítése (a látogató vásároljon, informálódjon, kerüljön kapcsolatba velünk …..)

Előzetesen megszabott fix árak helyett tájékoztató vagy irányárak Egy testre szabott, komplex megoldási javaslat kidolgozásáig csak irányárak

Egyedi, testre szabott keresőmarketing munka árazásáról Végső ár alapja az elvégzendő munka: •tartalma •mennyisége (ráfordított erőforrások) •összetettsége •nehézségi foka

Árazási kitérő „Elsőnek lenni a Google-ban” típusú munkák két lehetősége: 1.Organikus találatok 2. Fizetett/szponzorált megjelenés (Adwords - PPC hirdetés)

2. Fizetett/szponzorált megjelenés Google Adwords (PPC hirdetés) Dinamikus liciten alapuló hirdetési árak. Az elvégzett munka: Hirdetés menedzselés, büdzsé kezelés.

2. Fizetett/szponzorált megjelenés Google Adwords (PPC hirdetés) Főbb árbefolyásoló tényezők •kulcsszavak „értéke” •konkurencia licitje •hirdetések célzása (időben, helyben) •hirdetési relevancia (minőségi pontszámok) •beállított szűrők, limitek

Gyors eredmények ígérete „Elsőnek lenni a Google-ban” típusú ajánlatok Eltérő időtávok: -„azonnal”, -néhány hét alatt, -hónapok alatt

Gyors eredmények ígérete „Elsőnek lenni a Google-ban” típusú ajánlatok 1.Organikus találatok: IDŐVEL 2. Fizetett/szponzorált megjelenés (Adwords - PPC hirdetés): AZONNAL

Szponzorált (Adwords) vagy organikus találatok? Mikor melyiket válasszuk? ORGANIKUS •Hosszabb távú hatás (cég alaptevékenysége) •Lassabb de tartós •Behatárolt számú kulcsszó •Reális az első oldalakra kerülni •Biztosak vagyunk a kereső kifejezésekben ADWORDS (PPC) •Rövid távú hatás – csak a kampány időszaka alatt (akciók, szezonális ajánlatok) •Sok, változatos kulcsszó •Erős konkurencia •Új termék, szolgáltatás •Pontosan szeretnénk meghatározni, hogy milyen üzenettel találkozik a látogató

Gyors eredmények ígérete Az idő kétarcúsága: ELÉRNI ÉS MEGTARTANI Az internet, a Google dinamikusan változó közeg - folyamatosan változó találati listák - új versenytársak - megújuló honlapok - a keresőmarketing technikák/szolgáltatások terjedése

Gyors eredmények ígérete Az idő kétarcúsága: ELÉRNI ÉS MEGTARTANI Fenntartó szakasz •eredmények monitorozása •szükség esetén beavatkozás Hosszú távú partnerség!

"CSINÁLD MAGAD" ajánlatok korlátai Például Google Adwords használata gyorstalpalók tanfolyamok, segédletek, Miért is ne? •a program bárki számára ingyen hozzáférhető •kezelése nem túl bonyolult

"CSINÁLD MAGAD" ajánlatok korlátai Például Google Adwords használata NEHÉZSÉGEK, BUKTATÓK •dinamikus licitek - elszállhat a pénz (eltérő beállításoknál akár többszörös különbségek) •marketing ismeretek hiánya (mi mire jó, hirdetési hatásmechanizmusok, szövegírás) •kiértékelési problémák: adatok megfelelő értelmezése, összefüggések megértése •tapasztalatlanság •komplex látásmód hiánya (pl. hirdetés - honlap fogadó oldalának összefüggései) •folyamatosan foglalkozni kell vele: idő/energia

MILYEN PARTNERT/MEGOLDÁST VÁLASSZUNK? 1.EGYÉNI, CÉGÜNKRE SZABOTT MEGOLDÁST AJÁNL 2.KÉPES KOMPLEX SZOLGÁLTATÁST NYÚJTANI 3.HOSSZÚTÁVÚ PARTNERSÉGBEN ÉRDEKELT

Köszönöm a figyelmet! Debreczeni László Adrius Web Team telefon: 06/ honlap: