Több játékot az oktatásba Honti Pál. Előítéletek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TANULÓSZOBA FÉLÉVI BESZÁMOLÓ
Advertisements

Biblia Levelez ő Iskola „Idegen vagyok a földön, ne rejtsd el el ő lem parancsaidat”
Szeretem a könyvtáram!.
Mire lehet/ne jó az iskola?
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Ezt a nagyon ritka fotót a NASA készítette
Matematika kompetencia
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
M ASZKOK MÖGÖTT A gyermekpszichodráma módszerének bemutatása Készítette: Kovács Ágota.
A HORVÁT NEMZETISÉGI OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Játék és reklám TNS Hoffmann.
Hogy élted egyáltalán túl??
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Interaktív tábla használata a gyakorlatban. Az oktatás, nevelés olyan aktív folyamat, amely során különböző eszközök segítségével próbáljuk mi pedagógusok.
Oktatás a XXI. században Pintár Tamás. Oktatás a XXI. században Kulcsszavak Interaktívan Napjaink gyorsuló világa „Információéhség”
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Köszöntünk a Siker Programban A VILÁG LEGNAGYOBB É S LEGPROFITÁBILISABB N EMZETKÖZI HÁLÓZATÁT ÉPÍTJÜK FEL !! Dolgozd ki magad az állásodból a siker program.
A számítógép veszélyei és káros hatásai
Gyermekkori depresszió
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Nyelvtanárok szemléletbeli paradigmaváltása Győr, október.26 Rusznak Karolina Dr. Végvári Valentyina PTE BTK Szláv Filológia Tanszék Pécsi Orosz.
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A GYÖNYÖRŰ NŐ Életfilozófia.
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
Amit szülőként feltétlenül tudnod kell a videojátékokról VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 28. Fekete Zsombor.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
A társadalmi t ő ke, az internet- elérés és a túlzott TV-nézés összefüggései Dr. habil Németh Erzsébet, BKF, főiskolai tanár, a Viselkedéstudományi Intézet.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Az élettársi kapcsolatban élők házasságkötése - az értékek és beállítódások szerepe a párkapcsolatok (ki)alakulásában Spéder Zsolt Kapitány Balázs KSH.
Skizofrénia.
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Tanulói lemorzsolódás 2009/2010. tanév. A 2008/2009. tanévben tanulóink közül 42 fő bukott meg (tavaly 45). Közülük 2 tanuló bukott 3 vagy több tárgyból,
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Indulatok, érzelmek kezelése absztrakt játék környezetben
Az ifjúsági részvétel modelljei „Együtt az ifjúságért” Borsod-Abaúj-Zemplén megye, tavasz Kósa András László Diákközéletért Alapítvány.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
NŐ A GYÖNYÖRŰ Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
Az iskola világa I. A tanulók világa. Demográfia Életmód Iskolázottság.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Csökkentsük együtt a hulladékot!
A figyelem pedagógiai szempontból legfontosabb aspektusai (Eisert 1991
Készítette: Baráth Péterné, 2013.
A statisztika eredete és története
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
Informatika érettségi Office 2007-tel Holczer József
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Játékszenvedély Készítette:ViniczayGábor Forrás:Wikipedia.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
A gimnázium ÉV VÉGI STATISZTIKÁJA
3. osztályban.
Előadás másolata:

Több játékot az oktatásba Honti Pál

Előítéletek

koncentráció •A játékok gyakori használata koncentrációs zavarokat okoz. 20 perc után 5 óra elteltével

kudarcélmények •A játékosok nem képesek feldolgozni kudarcaikat feladat 25 óra akár 100 kísérlet 3 feladat perc 3 próbálkozás

képernyőfüggőség •A játékok használata növeli a „képernyő” előtt töltött idő mennyiségét perc VS 0 perc perc VS 660 perc passzív VS aktív

agresszió •Az agresszív játékok használói a valós életben is hajlamosabbak az agresszióra. Nem bizonyított!

A valóság

kötődés kialakítása •A történetbe ágyazás a tudásátadás során alkalmazott legrégebbi narratíva

vizualitás •A vizuális memóriánk felnőttkorban is sokáig azonos feltételekkel teljesít.

memóriafejlesztés •A memória fejlesztésére leggyakrabban a Loci módszert alkalmazzák.

elhangzott ismeretek visszaadása Előadás: 5% Aktív részvétel: 75%

szimulációk az oktatásban •A hibás megoldás veszélyes lehet a tanuló számára. •Az adott probléma előfordulása ritka. •Drága berendezések mehetnek tönkre. játékok szimulációk

most akkor mi van

mindig is féltünk az újtól •Az írásbeliség miatt a diákok elfelejtik (használni) a saját fejükben levő tudást. (Szókratész ie. 5. század) •Conrad Gessner szerint a modern világ túl sok információt zúdít ránk amely káros az elménk számára! (1545 Bibliotheca Universalis) •A gyerekek rádió hallgatása rosszabb osztályzatokhoz vezet! (Gramophone magazin 1936) •A tévézés ostobává, kövérré és erőszakossá teszi gyerekeinket! (Guardian 1995) •Az többet árt az IQ-nak, mint a fű! (CNN 2005)

óra a sikerhez •Megközelítően tanórát ülnek végig a diákok az általános iskola 5. osztályától az érettségig. •Bármiben „mester” lehetsz ha órát rászánsz a dologra 21. éves korodig (Malcolm Gladwell). •Egy átlagos fiatal a 21. születésnapjáig órát tölt számítógépes játékokkal (Carnegie Mellon). •500 millió ember tölt naponta legalább 1 órát játékkal, és ez a szám a következő 10 évben 1 milliárddal nőni fog. •Jane McGonigal szerint „csak” annyi a dolgunk, hogy minél többen és minél többet játszunk.

Köszönöm a figyelmet!