14/1 Szakképzési munkacsoport. 14/2 Főbb feladataink •Tagiskolák szakmai integrációja •Tájékoztató rendezvények szervezése •Kapcsolatépítés a munkaerőpiaccal.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos tippek pályamódosításhoz
Advertisements

A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
Tanulmányok szerepe a karrierben Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
Pályaorientációs és álláskeresési tanácsadói szolgáltatások
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Tolna Megyei Önkormányzat Szent László Szakképző Iskolája és Kollégiuma (TISZK) Bikal, november 25. Vida Lajos főigazgató A tanintézetek.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Életpálya-építés fiatalkorban
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
A lustaság legyőzése. Honnan szerezz motivációt!
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Széchenyi István Egyetem, Győr
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Záró konferencia TAMOP-2.2.3/B-09/
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A felnőttképzések rendszere és gyakorlata az Esőemberekért Egyesület képzéseiben.
Pozitív gondolatok.
AZ PÉNZÜGYI SZABADSÁG MEGTEREMTÉSÉNEK ÚTJA
Vallomások Vallomások Az igazat mond, ne csak a valódit!
Bölcsességek, aforizmák
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Elektronikus Munkaerőpiaci Adatbázis és Karrierpont Hálózat TÁMOP / ,,e-KARRIER” CSAT Egyesület Cím: 4025 Debrecen, Arany János utca.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Új pályainformációs eszközök - filmek Czanik Gábor.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Új képzési eszköz. Teknikcollege - Munkához kötött emelt szintű műszaki képzés Teknikcollege új fajta regionális kompetencia központ az ipari/műszaki.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Pályaválasztási szülői értekezlet
Pályaválasztási Kiállítások 2008
Készítette: Farkasné Veres Edina
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

14/1 Szakképzési munkacsoport

14/2 Főbb feladataink •Tagiskolák szakmai integrációja •Tájékoztató rendezvények szervezése •Kapcsolatépítés a munkaerőpiaccal •Szakmai tanácsadó testület létrehozása

14/3 Tagiskolák szakmai integrációja •Tevékenységünk –tananyag-egyeztetés a tagiskolák között –az újdonságok gyors beépítését lehetővé tevő tantervek készítése –az alapozó képzés beszámíthatóságának mérlegelése a szakképzésbe „A siker feltétele az, hogy alkalmazkodni tudjunk az új helyzetekhez.” (Jeffrey Eugenides, am. író) „A siker feltétele az, hogy alkalmazkodni tudjunk az új helyzetekhez.” (Jeffrey Eugenides, am. író)

14/4 Tagiskolák szakmai integrációja •Tapasztalatok –a TISZK-en belül kevés az azonos szakmacsoportba sorolható iskola –a beszámíthatóság veszélyes dolog •előnye: gyorsabb képzés, gyorsabb munkavállalás •hátránya: lényegesen kisebb tudású szakemberek(?) megjelenése a munkaerőpiacon „Aki sajnálja a pénzt a tudás megszerzésére, az nem számol a tudatlanság költségeivel.” (Tonk Emil, üzleti előadó) „Aki sajnálja a pénzt a tudás megszerzésére, az nem számol a tudatlanság költségeivel.” (Tonk Emil, üzleti előadó)

14/5 Tájékoztató rendezvények szervezése •Tevékenységünk –„Szakmák napja” –LAN party –tájékoztatók a vonzáskörzethez tartozó általános iskolák ill. középiskolák végzősei számára „Minden amit hallunk, vélemény, nem tény. És minden amit látunk, nézőpont, nem a valóság.” (Marcus Aurelius) „Minden amit hallunk, vélemény, nem tény. És minden amit látunk, nézőpont, nem a valóság.” (Marcus Aurelius)

14/6 Tájékoztató rendezvények szervezése •Tapasztalatok –általában nagy a tanácstalanság a középiskola- illetve a szakma- választás előtt –nemcsak a tájékozatlanság, a moti- válatlanság is súlyos akadályt jelent –a továbbtanulási elképzelések kialakulása esetleges, sok esetben csak sodródás az eseményekkel (közeli iskola, haverokkal való együttmaradás) „Ha az ember nem tudja, mit akar, könnyen úgy végzi, ahogyan sohasem akarta.” (Chuck Palahniuk, am. író) „Ha az ember nem tudja, mit akar, könnyen úgy végzi, ahogyan sohasem akarta.” (Chuck Palahniuk, am. író)

14/7 Kapcsolatépítés a munkaerőpiaccal •Tevékenységünk –BMIK, BKIK, munkaügyi központok megkeresése –munkáltatói partnerlista összeállítása •tevékenységi kör •munkáltatói igényfelmérés –kiállítások, állásbörzék „használata” –álláshirdető weboldalak monitoringja –hiányszakmák feltárása „A munkával és a gazdasággal kapcsolatos tudatlanság halálosan veszélyes dolog.” (Karl Hess, amerikai beszédíró) „A munkával és a gazdasággal kapcsolatos tudatlanság halálosan veszélyes dolog.” (Karl Hess, amerikai beszédíró)

14/8 Kapcsolatépítés a munkaerőpiaccal •Tapasztalatok –rendkívül alacsony es válaszadói hajlandóság –regionális munkaügyi központok telefonos megkeresése •válaszadás visszautasítása hatáskörön kívüliségre hivatkozva további kapcsolat lehetőségének megjelölése nélkül „Amit nem tudsz megtenni, ne akadályozzon meg abban, amit megtehetsz.” (Robert T. Kiyosaki, am. üzletember, író) „Amit nem tudsz megtenni, ne akadályozzon meg abban, amit megtehetsz.” (Robert T. Kiyosaki, am. üzletember, író)

14/9 Kapcsolatkeresés a munkaerőpiaccal •Tapasztalatok –munkáltatók telefonos megkeresése •legfőbb elvárás: 2-5 év szakmai tapasztalat, vegyesen közép- vagy felsőfokú végzettséggel •a „felsőfokú szakmai végzettség” a munkáltatók számára ismeretlen szint •a diákmunkás a jó munkás: sokkal jobb feltételekkel lehet alkalmazni •fentiek okán sem szerencsés a beszámíthatóság alkalmazása „Amit nem tudsz megtenni, ne akadályozzon meg abban, amit megtehetsz.” (Robert T. Kiyosaki, am. üzletember, író) „Amit nem tudsz megtenni, ne akadályozzon meg abban, amit megtehetsz.” (Robert T. Kiyosaki, am. üzletember, író)

14/10 Szakmai tanácsadói testület létrehozása •Tevékenységünk –pályaválasztási és karrier-tanácsadás –tájékoztatás az új OKJ képzési és vizsgatapasztalatairól –informálás a munkaerőpiac aktuális helyzetéről, trendjeiről –internetes kérdező felület létrehozása „A szervezés az, amit azelőtt csinálsz, mielőtt csinálni kezdesz valamit, hogy amikor csinálod, ne zavarodj össze.” (Alan Alexander Milne) „A szervezés az, amit azelőtt csinálsz, mielőtt csinálni kezdesz valamit, hogy amikor csinálod, ne zavarodj össze.” (Alan Alexander Milne)

14/11 Szakmai tanácsadói testület létrehozása •Tapasztalatok –általában nagy a tájékozatlanság az új OKJ felépítéséről, a képzések tartalmáról –az érintettek azt sem tudják, kihez érdemes fordulni tájékoztatásért –a szakmaválasztás nem tudatos és nem felelősségteljes folyamat eredménye „Semmi nem változtatja meg jobban az életünket, mint az önmagunknak feltett kérdések.” (Greg Leroy, am. üzeltember, előadó) „Semmi nem változtatja meg jobban az életünket, mint az önmagunknak feltett kérdések.” (Greg Leroy, am. üzeltember, előadó)

14/12 Konklúzió •önismeret és célok hiányában a pályaválasztás eleve kudarcra ítélt döntés •szükséges, hogy az iskola megtanítson célokat kitűzni és a belső motivációt kialakítani •ez nemcsak a közoktatás hiányossága, hanem a tanárképzésé is „A boldogsághoz vezető legrövidebb út: az önismeret.” (Hioszi Tatiosz, görög filozófus) „A boldogsághoz vezető legrövidebb út: az önismeret.” (Hioszi Tatiosz, görög filozófus)

14/13 Könyvajánlat •Karl Hess: Vállalkozásról gyerekeknek és szülőknek •Keith Ellis: Csodalámpa •Jack Foster: Az ötlet •Napoleon Hill: Gondolkozz és gazdagodj! •Robert T. Kiyosaki: Gazdag papa - szegény papa •William Ury: Tárgyalás nehéz emberekkel •Timothy Ferriss: 4 órás munkahét „Emberek, akik kínosan ügyelnek, hogy sose tegyenek többet, mint amiért fizetik őket, sosem fognak többet keresni, mint amiért megdolgoznak.” (Kemmons Wilson, a Holday Inn alapítója) „Emberek, akik kínosan ügyelnek, hogy sose tegyenek többet, mint amiért fizetik őket, sosem fognak többet keresni, mint amiért megdolgoznak.” (Kemmons Wilson, a Holday Inn alapítója)

„A lelki beállított- ságnak sokkal nagyobb szerepe van egy ember sikerében, mint a szellemi képességeknek.” (Kemmons Wilson)