Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
NAGY CSOPORT VÍZ MODUL Március 1-31.
Szitakötő Totó.
VAN AKI… Avagy a MEKDSz téli tábor képekben (Eger)
Óvoda.
Szülői elégedettség mérés eredménye
„MACKÓVILÁG” PROJEKT SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye 7682-BÜKKÖSD, Ságvári E. u.3. A jó gyakorlat kidolgozója: Kiticsics Anikó.
Szülői értekezlet a Micimackó és Süni csoportban
A téli időjárás hatása az emberekre
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
Kis csoport szeptember
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Panasz utca Elköltöztünk
NAGY CSOPORT FÖLD MODUL április 1-31.
ARCHAEOVI – ŐSÖDE AVAGY… Pitypangos Óvoda Óvárosi Tagóvodája „Matrica” Múzeum és Régészeti Park.
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
„Kék Bolygó” projekt március 26 - április 13.
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
A Kelekótya Szelekóta csapat gyűjteménye
Napocska Napköziotthon
ÁLLATOK VILÁGNAPJA október 4. Részprojekt: Búcsúünnep az őszi erdőben
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
A kisgyermekkori zenei nevelés jelentősége és alapelvei
Születésnapi Versek Jókívánságok!
Természettudományi projektek Ádám Ferencné KF TFK.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Szakmai műhelykonferencia Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása, ÁROP RÉTSÁG.
12 hónap Zene: Republic - Igen.
VÍZ MODUL Január Nagy csoport Bükkösd Óvoda.
NAGY CSOPORT.
Kis csoport „ÉG A GYERTYA ÉG…”-óvodai témahét december
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
NAGYCSOPORT július - szeptember LEVEGŐ MODUL.
Katica csoport Október Tűz modul
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és Óvoda
FÖLD MODUL Középsőcsoport június
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és
NAGY CSOPORT április „KÉK BOLYGÓ” ÓVODAI PROJEKT
SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE
1. osztályos példa Bubernik Eszter
EUKÓNA 2008/ /c szakiskolai osztály. FENNTARTHATÓ FOGYASZTÁS Egészséges életmód Egyéni szükségletek Megváltozott vásárlói szokások A mai gazdasági.
Naplemente a Hargitán…
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Deák Ferenc Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda
Az óvodai tevékenységterv
PROGRAM.
ÚT AZ ÖRÖKÖS ZÖLD ÓVODÁHOZ
KARÁCSONYI GONDOLATOK , VERSEK
KÖZÉPSŐ CSOPORT „ŐSZ KINCSE” TÉMAHÉT OKTÓBER 6-10.
PROJEKT OKTATÁS.
Tehetséggondozás színesen
Állandóan fagyos éghajlat Jegesmedve, borjúfóka, pingvinek
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Csépai cigány hagyományok és megjelenítésük az óvodai nevelésben Készítette: Szabóné Bódi Dorina Óvodapedagógus Témavezető: Dr. Rigó Róbert főiskolai docens.
Szakmai gyakorlat Szarvas április 3. – 16. ERASMUS+ Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsöde.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Január, Február, Március
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Készítette:Bálint Rita
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda „MACKÓVILÁG” PROJEKT 2014. FEBRUÁR 3-7. Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda Bükkösdi Tagóvodája KIS CSOPORT

Osváth Erzsébet: Minek a medvének bunda Minek a medvének bunda? Hisz a telet átalussza. Álmodik jó édes mézről, Mackó kedvenc ételéről. Bebújik a barlangjába, A hidegre fittyet hányva, Mellette a kicsi bocsa Vígan horkol a sarokba’.

A projekt célja: • A természetvédelemmel és a környezetvédelemmel, ezen belül az állatok védelmével kapcsolatos magatartás alakítása, fejlesztése; alapvető környezeti- és természetvédelmi szabályokkal való ismerkedés. • Egészséges életmód szokásainak alakítása, fejlesztése. A program megvalósítása szervesen beépül mindennapi tevékenységeinkbe – szerepjátékok, mozgás, ének, zene, mese, vers, drámajáték, matematikai tapasztalatszerzések, vizuális tevékenységek, stb. – illetve kiegészülnek a VÍZ modulon belüli tartalmakkal, amelyek illeszthetőek a témához.

Környezet megismerése, védelme Környezet téri, formai, mennyiségi Vers, mese Rajzolás, mintázás, kézimunka Ének, zene, énekes játék Mozgás IKT: Állatok a jég birodalmában és medvék c. prezentáció megtekintése. Természet, környezet, állatvédelem fontossága. NH: feb.2. Gyertyaszentelő nap Közismert a medvével való jóslás: ha ezen a napon kisüt a nap és a medve meglátja az árnyékát, akkor visszamegy, és még negyven napig tart a hideg. Ha pedig zord idő van, akkor megrázza a bundáját és kinn marad. Ha szenteléskor nem alszik el, jól mézelnek majd a méhek. NH: febr.3. Ezen a napon a szőlősgazdák szőlőjük négy sarkában vesszőt metszhettek e nap hajnalán, s a négy vesszővel körbejárták birtokukat, hogy a madarak később ne egyék le a szőlőt Számlálás,válo-gatás, csoportosítás, több-kevesebb, kisebb-nagyobb, ugyanannyi medve, hal. Mágnes táblákon való számlálás. Színek gyakorlása. Varga Katalin: Téli lakoma (mese) Miért alszik a medve télen (népmese) W.S.: Jön a tavasz, megy a tél Bújj, bújj medve (medvehívogató) Dramatikus játékok: 4.1.9. Pingvinek a jégtáblán (együttműködést segítő játék) 4.1.12. Összetartozunk (vándorjáték) Papírgurigából pingvinek készítése: festése, kiegészítése, ragasztása. Képalakítás tépett papírból: medvék. Medve kép összeállítása, kiegészítése, ragasztása. Dirmeg-dörmög a medve Brum-brum Brunó Mackó brummog Mackó, mackó ugorjál Hogyha rossz a medve kedve.../mondóka/ Mozgásos játékok: 4.2.3. Vidd a kaptárba 4.2.6. Ugróiskola

Papírgurigából pingvinek készítése: festése, kiegészítése, ragasztása

Varga Katalin: Téli lakoma (mese)

Miért alszik a medve télen? (mese)

NH: feb.2. Gyertyaszentelő nap NH: febr.3. Közismert a medvével való jóslás: ha ezen a napon kisüt a nap és a medve meglátja az árnyékát, akkor visszamegy, és még negyven napig tart a hideg. Ha pedig zord idő van, akkor megrázza a bundáját és kinn marad. Ha szenteléskor nem alszik el, jól mézelnek majd a méhek. NH: febr.3. Ezen a napon a szőlősgazdák szőlőjük négy sarkában vesszőt metszhettek e nap hajnalán, s a négy vesszővel körbejárták birtokukat, hogy a madarak később ne egyék le a szőlőt

A bejárati ajtónknál árválkodott ez a kismadár

BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT GERGŐ!

Boldog, boldog, boldog születésnapot,kívánjuk, hogy legyen még, sok ilyen szép napod!

Medve kép összeállítása, kiegészítése, ragasztása.

Bújj, bújj, medve; Gyere ki a gyepre Bújj, bújj, medve; Gyere ki a gyepre! Ha kijöttél, légy csendesen, Hogy a vadász meg ne lessen.

Mézes kenyeret eszünk

Képalakítás tépett papírból: medvék.

Hány macit gyűjtöttünk össze? Milyen színűek? Melyik a legkisebb? Melyik a legnagyobb?

Énekelünk, mondókázunk

Maci gyűjteményünk

Számlálunk, csoportosítunk, Színeket gyakoroljuk

Ismerkedünk a mágnes táblákkal

Dramatikus játék: 4.1.12. Összetartozunk (vándorjáték)

Weöres Sándor: Jön a tavasz Jön a tavasz, megy a tél, barna medve üldögél, kibújás vagy bebújás? Ez a gondom, óriás! Ha kibujok, vacogok, ha bebujok, hortyogok; ha kibujok, jót eszem, ha bebujok, éhezem. Barlangból kinézzek-e? Fák közt szétfürkésszek-e? Lesz-e málna, odú-méz? Ez a kérdés, de nehéz.

Mozgásos játékok: 4.2.6. Ugróiskola

Mozgásos játékok: 4.2.3. Vidd a kaptárba

Elkészült alkotásaink

Játszunk

A kiscsoport „MACKÓVILÁG” projekt tevékenységeiről készült képanyaga. Forrás: A kiscsoport „MACKÓVILÁG” projekt tevékenységeiről készült képanyaga. Összeállította: Slavonics Csabáné Bükkösd, 2014.február 7. Elérhetőségeink: Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda Bükkösdi Tagóvodája 7682. Bükkösd, Ságvári E. utca 3. 73/378-712