IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
VI. Interaktív Tábla Konferencia
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Az informatika mindenkié
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola beindítása a Leövey Klára Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
INTERDISZCIPLINÁRIS OKTATÁS A DIGITALIZÁLT TÉRKÉP SEGÍTSÉGÉVEL
A globális netgeneráció – aktuális helyzetkép itthon és külföldön Fehér Péter PhD.
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Kaffka Margit Általános Iskola
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Mobilitás és közösségi média – „Szép új világ?”
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Bevezetés. A jó pap holtig tanul – tartja a mondás A múlt század közepéig azonban, általában, csak azokra az emberekre volt ez igaz,  akiknek a génjeiben.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Az IKT-metria mérőeszköz
2005. Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt PTA TÁMOGATÁSI PROGRAM IHM költségvetéséből Neumann Táborok.
2004. November 11.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
IKT kompetenciák és az esélyegyenlőség Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.
Mgr. Námesztovszki Zsolt GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÉPZÉSE AZ INTERAKTÍV TÁBLA HASZNÁLATÁRA (HARDVERISMERET) Szabadka, 2012.
Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN.
Az irodalom oktatásának lehetőségei az Integra projektum segítségével Námesztovszki Zsolt - Takács Izabella Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka Cybermobbing a kisdiákok körében „Nemzetközi Módszertani Konferencia a.
A kerekasztal résztvevői
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Szeretettel köszöntjük az érdeklődőket! ISKOLÁNK TÖRTÉNETE 1989-ben indultunk 1990-től Pogány Frigyes néven.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
European Computer Driving Licence
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Rendezvényszervezés Educatio Gondolkodom, tehát ott vagyok! Educatio Gondolkodom, tehát ott vagyok!
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Informatikaoktatás a 21. század elején Magyarországon Sebestyén Katalin.
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Közösségi oldalak az oktatásban gyakorlati szemszögből Uher Bertalan zenetanár Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Napjaink magyar nyelvű oktatása Vajdaságban
Előadás másolata:

IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN II. Trefort Ágoston Szakmai Tanárképzési Konferencia Budapest 2012. november 20. IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN Mgr. Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka

Bevezető IKT eszközök Az iskola feladata… Hogyan? 1. 2. 3. 4. 5. 6.

Informatikai tartalmak oktatása általános iskolák (4+4 év) középiskolák (3 vagy 4 év) főiskolák és egyetemek (3 és 4 év) 1. 2. 3. 4. 5. 6.

IKT eszközök iskoláinkban számítógépek interaktív táblák 1. 2. 3. 4. 5. 6.

A pedagógusok és az IKT eszközök Glušac – Namestovski (2012): Factors of Teachers' Motivation for Using IT Tools in Serbia A pedagógusok és az IKT eszközök félelem a régi szakértelem elavulásától a diákok behozhatatlannak tűnő előnye nyelv és szoftverhasználat idő hiánya 1. 2. 3. 4. 5. 6.

Digital Immigrants – Digital Natives a pedagógusok megváltozott szerepköre alapkészségek, motiválás, keresés „Mivel a gyerek mindennapjainak része a korszerű technikai eszközök, valamint negatívumként jelenik meg szemükben, ha egy pedagógus nem tudja ezeket az eszközöket használni, azonban többszörös pozitívum számukra, ha egy tanító/tanár él ezekkel a lehetőségekkel, esetleg új dolgokat-megoldásokat tár eléjük.” 1. 2. 3. 4. 5. 6.

Diákok és az IKT eszközök Ž. Namestovski – B. Arsović (2012): Povezanost u posedovanju računara i Internet pristupa sa stepenom informatičkog znanja u nižim razredima osnovne škole Diákok és az IKT eszközök anyagi korlátok 1. 2. 3. 4. 5. 6.

nyitottság, játékosság és kíváncsiság Bognár R.-Kovács C. (2011): A digitális bevándorlók és a digitális bennszülöttek a közösségi oldalak veszélyes hálójában nyitottság, játékosság és kíváncsiság közösségi oldalak veszélyei (57%) 1. 2. 3. 4. 5. 6.

Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar ECDL moodle képzések 1. 2. 3. 4. 5. 6.