IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN II. Trefort Ágoston Szakmai Tanárképzési Konferencia Budapest 2012. november 20. IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN Mgr. Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka
Bevezető IKT eszközök Az iskola feladata… Hogyan? 1. 2. 3. 4. 5. 6.
Informatikai tartalmak oktatása általános iskolák (4+4 év) középiskolák (3 vagy 4 év) főiskolák és egyetemek (3 és 4 év) 1. 2. 3. 4. 5. 6.
IKT eszközök iskoláinkban számítógépek interaktív táblák 1. 2. 3. 4. 5. 6.
A pedagógusok és az IKT eszközök Glušac – Namestovski (2012): Factors of Teachers' Motivation for Using IT Tools in Serbia A pedagógusok és az IKT eszközök félelem a régi szakértelem elavulásától a diákok behozhatatlannak tűnő előnye nyelv és szoftverhasználat idő hiánya 1. 2. 3. 4. 5. 6.
Digital Immigrants – Digital Natives a pedagógusok megváltozott szerepköre alapkészségek, motiválás, keresés „Mivel a gyerek mindennapjainak része a korszerű technikai eszközök, valamint negatívumként jelenik meg szemükben, ha egy pedagógus nem tudja ezeket az eszközöket használni, azonban többszörös pozitívum számukra, ha egy tanító/tanár él ezekkel a lehetőségekkel, esetleg új dolgokat-megoldásokat tár eléjük.” 1. 2. 3. 4. 5. 6.
Diákok és az IKT eszközök Ž. Namestovski – B. Arsović (2012): Povezanost u posedovanju računara i Internet pristupa sa stepenom informatičkog znanja u nižim razredima osnovne škole Diákok és az IKT eszközök anyagi korlátok 1. 2. 3. 4. 5. 6.
nyitottság, játékosság és kíváncsiság Bognár R.-Kovács C. (2011): A digitális bevándorlók és a digitális bennszülöttek a közösségi oldalak veszélyes hálójában nyitottság, játékosság és kíváncsiság közösségi oldalak veszélyei (57%) 1. 2. 3. 4. 5. 6.
Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar ECDL moodle képzések 1. 2. 3. 4. 5. 6.