1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Advertisements

2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
A Than mint referencia intézmény
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
Szent László Alapfokú Oktatási Központ Türje a Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretén belül a „Hálózati tanulás – együttműködés” című TÁMOP / azonosítójelű.
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
Szakmai munkánk a pályázatban
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY június 12. Rövidebb képzési idejű szakképzés a Ganz-Munkácsyban TÁMOP B-12/
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Előadás másolata:

1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése TÁMOP /2-2011

2 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése TÁMOP / „Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk” (Eötvös Loránd)

3 •A referencia értékű működési és pedagógiai gyakorlattal rendelkező közoktatási intézmények – intézményi fejlesztési tervük alapján – felkészüljenek nevelési-oktatási gyakorlatuk továbbadására, elterjesztésére, megismertetésére •A közoktatási intézmények körében alakuljon ki a referencia- intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatás-szervezési feltételrendszer. •A konstrukció keretében készüljenek fel az intézmények a hálózati együttműködések és partnerkapcsolatok kialakítására és továbbfejlesztésére. A projekt céljai

4 Előminősítő folyamat Cél a pozitív előminősítő nyilatkozat megszerzése. Feltételek: •Legalább két intézményi „JÓ GYAKORLAT” feltöltése, elfogadása az EDUCATIO szolgáltatói kosarába •Dokumentumelemzéshez az intézmény dokumentumainak (alapító okirat, PP, IMIP, munkaterv, éves beszámoló, esélyegyenlőségi program stb.) feltöltése az EDUCATIO által működtetett felületre •A fenntartó nyilatkozat a projekt támogatásáról •A fenntartó rendelkezzen Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Tervvel (2010. június)

5 Előminősítő folyamat július Helyszíni szemle (Dokumentumelemzés és ellenőrzés) Intézményi fejlesztési terv elkészítése Helyzetleírás (belső és külső kapcsolatrendszer, személyi és tárgyi feltételrendszer, innovációs tapasztalatok) A projekt szakmai megvalósítása (képzések, tanácsadói szolgáltatások igénybevétele, belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységei) Referenciaterületeink kijelölése Intézményi fejlesztési terv véglegesítése Pozitív előminősítő nyilatkozat december 2.

6 Előminősítő folyamat JÓ GYAKORLATAINK Kávé habbal – „irodalmi kávéház” a könyvtárban Webes iskolai információs rendszer Diákkonferencia a szakmáról – szakmai projektek bemutatója Pneumatika digitális tananyag alkalmazása a technikusképzésben A digitális kompetenciák fejlesztése az interaktív tábla alkalmazásával Sulira hangoló „Színes fizikai kísérletek a semmiből” – Öveges délután „Igyunk egy csésze teát!"

szeptember – a pályázatok benyújtása szeptember – a pályázatok befogadása március – támogató döntés április – a szerződések hatályba lépése A projekt indulása – TÁMOP /2 TÁMOP / Referenciaiskola a versenyképes tudásért A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény TÁMOP / Referenciaiskola az alkalmazásképes tudásért A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény GANZ SZÉKHELYISKOLAMUNKÁCSY TAGISKOLA

8 A projektek adatai Mindkét projekt fizikai megvalósítása: Mindkét projekt megvalósításának határideje: A projektek megvalósítására fordítható összeg: ,- Ft/pályázat Projektmenedzserek/szakmai vezetők: Molnár Tibor Vukicsné Soós Rita székhelyiskola-vezető tagintézmény-vezető A projekt pénzügyi vezetője: Klujber István gazdasági vezető

9 Támogatott tevékenységek KöltségtípusTényleges összeg Projekt megvalósításához igénybe vett szolgáltatások (képzések, szaktanácsadás) Ft (37,34 %)* Eszközbeszerzés Ft (26,6 %)* Szakmai megvalósítással összefüggő költség (Szakmai megvalósítók megbízási díja) Ft (15 %)* * a teljes támogatáshoz ( Ft) viszonyítva

10 Támogatott tevékenységek Pedagógus továbbképzések, felkészítések és a tanácsadói szolgáltatások megvalósítása: EPSZI

11 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 1. A referencia-intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatás szervezési feltételrendszer kialakítása (hospitálási rendszer erőforrásainak, feltételeinek biztosítása, látogatók fogadása, műhelyek szervezése vagy a részvétel szervezése helyben és más helyszíneken, stb.) 153 fő

12 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 2. Felkészítés a mentorálás mesterségére (a referenciaintézményi szolgáltatást személyesen ellátó pedagógusok tanácsadói attitűdjei, felnőttképzési kompetenciái kialakuljanak, megerősödjenek) 303 fő

13 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 3. Hálózati együttműködések, kapcsolatok (az intézményközi, horizontális tanulás megszervezését segíti annak érdekében, hogy az egyes típusokba szervezett referenciaintézmények kialakítsák saját hálózati, valamint önfejlesztési formáikat) 153 fő

14 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 4. PR tevékenységek és célirányos kommunikáció (a leendő referencia-intézmény kínálatának szakszerű és eredményes megjelenítéséhez) 153 fő

15 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 6.A Intézményi csoport felkészülése felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására (Olyan felkészítés, mely felsőoktatási gyakorlóhely funkcióra teheti alkalmassá az intézményt, jogi, szervezési, kapcsolati, erőforrás,- és gazdálkodási feltételek) 83 fő

16 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 6. B Felkészülés a gyakorlóhelyi mentor feladatokra603 fő

17 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 7. Választható képzés: Személyiségfejlesztés pedagógusoknak a stressztűrő- képesség növelése érdekében Tanulási képességek fejlesztése a stresszmentes, kooperatív és hatékony tanulás módszereinek alkalmazásával fő 22 fő

18 Tevékenységek ÓraszámProjektenként A referenciaintézményi szerepre való felkészüléshez szükséges fejlesztéseket irányító teamben végzett tevékenység 303 fő Referencia-intézményként való működés belső szabályainak kidolgozása 202 fő Belső - nevelőtestületi, munkaközösségi -, szakmai műhelymunkában való részvétel 202 fő Eljárásrendek, szakmai dokumentumok kidolgozása a "Jó gyakorlat" átadására és e folyamat minőségbiztosítására 202 fő Támogatott tevékenységek Az intézmény belső szakmai fejlesztési tevékenységeinek megvalósítására 9-9 fős team alakult.

19 Kötelezően magvalósítandó tevékenységek TevékenységGanzMunkácsy C” típusú tájékoztatási tábla elhelyezése  „D” típusú emlékeztető tábla beszerzése (elhelyezése)  Nyomtatott sajtó-megjelenés  Internet  Sajtóközlemény  Fotódokumentáció  Térképtér feltöltése  Tájékoztatás, nyilvánosság

20 Kötelezően magvalósítandó tevékenységek TevékenységGanzMunkácsy Esélyegyenlőségi terv felülvizsgálata  Partnerség építés a projekttervezés és végrehajtás során  Partnereink vagy társadalmi környezetünk számára szervezett környezettudatos vagy fenntarthatóság tanulásával kapcsolatos események, akciók 2  Esélyegyenlőség érvényesülése Környezeti fenntarthatóság

21 Intézményünk 5 évig referenciahelyként működik, melynek keretében a pályázatban vállalt szolgáltatásokat (képzés, mentorálás, felkészítés, konzultáció) a továbbiakban is biztosítja, a kidolgozott eljárásrendeket alkalmazza és továbbfejleszti. Fenntartási kötelezettség

22 A projektek képekben ESZKÖZBESZERZÉS

23 A projektek képekben Belvárosi ÖKONAP Tanulói vállalások Faültetés- Munkácsy Faültetés- Ganz

24 A projektek képekben KÉPZÉSEK-TANFOLYAMOK a Belvárosi Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolával közösen

25 A projektek képekben Szakértő és a TEAM találkozása

26 A projektek képekben SZAKMAI NAP (hálózatos - tanulás) a Belvárosi Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolával közösen

27 A projektek képekben Tantestületi tájékoztató Team munka Műszaki Klub

28 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése TÁMOP / „Nem az a tapasztalat, ami az emberrel történik, hanem az, amit kezdeni tud vele” (A. Huxley)