EMMI Zalaegerszegi Gyermekotthona

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Advertisements

A motiváció fenntartása
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Szociális munka a börtönben
Gyermekvédelmi alapellátás
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Rehabilitációs törekvések egy pszichiátriai betegotthonban
Rezidensi program Oktató-Mentor-Osztályfőnök Szemszögéből
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Fogd A Kezem Alapítvány
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
"Legyen az esély egyenlő ..."
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
ELŐZMÉNYEK Év Szakmai Napjai. Első félév Korrekciós csoport 10. csoport 6. csoport 5. csoport 4. csoport.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Integráló iskolák a közoktatásban
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Bentlakásos intézményi ellátás elkerülését célzó szolgáltatások TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért.
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Befogadás-elbocsátás SZMM Zalaegerszegi Gyermekotthona.
„ÚT A JÖVŐBE” „EGY HULLÁMHOSSZON” Projektzáró rendezvény.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat 1 Főegyházmegyei Karitász Központ RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat R emény É let V áltozás.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Cegléd, június 1. Cegléd, Malom tér 3.
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Kísérő intézkedések részprogram statisztikai összegzése Az adatszolgáltatás alapján történő szakmai összegzés és visszajelzés HAJLÉKTALANOKÉRT KÖZALAPÍTVÁNY.
Előadás másolata:

EMMI Zalaegerszegi Gyermekotthona Diagnosztikai és terápiás rendszer AZ EMMI ZALAEGERSZEGI GYERMEKOTTHONÁBAN Kalocsa, 2013. május

OGYSZB javaslat EMMI Zalaegerszegi Gyermekotthona: Befogadó csoport: - 6 nevelési egység - 48 fő Befogadó csoport: - Diagnosztikai munka, házirend megismerése - GH1 - Problémaprofil 2 terápiás csoport (pszichés problémák): - Terápiás szerződés - GH3 3 terápiás csoport (magatartászavaros):

PROBLÉMA PROFIL Szomatikus állapot (ápolónő, orvos) Fejlesztési terület, szektorok Szomatikus állapot (ápolónő, orvos) Klinikai állapot (ápolónő, orvos, pszichiáter) Intellektuális állapot (fejlesztő pedagógusok) Alkalmazkodási, beilleszkedési képesség (pszichológusok) Családi, környezeti problémák (családgondozó, utógondozó) Társadalomellenes magatartás

Szomatikus állapot példa Cél Jelenlegi tünet Terápia, feladat Idő Felelős Értékelés Várható eredmények testi edzettség fejlesztése, egészséges életmód kialakítása „duci” testalkat, fogászati problémák, látási problémák, Dohányzás testmozgás fogászati kezelés, szemüveg használat egyéni, csoportos (prevenciós) beszélgetés napi 1 -2 óra havonta folyamatosan Havonta nevelő, gy.f. ápolónő növendék nevelő, fejlesztő pedagógus hetente félévente fogyás, fittség, egészségesebb fogak, jobb látás egészségesebb életmód

Klinikai állapot példa Cél Jelenlegi tünet Terápia, feladat Idő Felelős Értékelés Várható eredmények Kiegyensú-lyozottság, higgadtság, megbékélés infantilis, (éretlen), szorongó, feszült, dühkitörések személyes, csoportos beszélgetés, értékelés, pszichiátriai kezelés (gyógyszeres) heti 2-3 óra heti 1 óra (napi 10 perc) nevelő, gy.f. pszichológus pszichiáter ápolónő hetente havonta nyugodtabb légkör, kezelhetőség

Intellektuális állapot példa Cél Jelenlegi tünet Terápia, feladat Idő Felelős Értékelés Várható eredmények felzárkóztatás osztályfoko-zat elvégzése alacsony motiváltság, nagyfokú elmaradás, önállótlan feladatvégzés, félévi bukások ismétlés, önálló feladatvégzés napi 3-4 óra nevelő, fejlesztő pedagógus, növendék hetente, havonta jobb tanulmányi eredmények, sikeres osztályozó vizsga

Alkalmazkodási, beilleszkedési képesség példa Cél Jelenlegi tünet Terápia, feladat Idő Felelős Értékelés Várható eredmények Megbízható-ság, őszinteség, következe-tesség, megfelelő identitástudat kialakítása „kavargép”, manipulatív, Túlérzékeny-ség Művészieske-dés, hódolatéhség, kapcsolatéhség önértékelési problémák Példamutatás egyéni - csoportos pszichoterá-pia, játék Folyama-tos napi 1 – 2 óra minden dolgozó, pszichológus, nevelő, gy.f. hetente, havonta háttértevékenység elmaradása, őszintébb, következetesebb, reálisabb énkép, megfelelőbb szerepek elsajátítása

Családi, környezeti problémák példa Cél Jelenlegi tünet Terápia, feladat Idő Felelős Értékelés Várható eredmények a családdal való kapcsolat ápolása, fenntartása „leváló” apa, „anya” keresés levélírás, telefonálás, hazautazás heti 1 óra heti 5 perc időszakos növendék nevelő Családgon-dozó gyám esetszerűen az anya megtalálása, (apai) családi kapcsolatok fennmaradása

Társadalomellenes magatartás példa Cél Jelenlegi tünet Terápia, feladat Idő Felelős Értékelés Várható eredmények büntetlen előélet megőrzése, elősegítése egy szökése volt szökések visszaszorítása, egyéni – csoportos beszélgetés, bűnmegelőzés (média) folyamatos havi 1-2 óra napi fél óra (híradó, kékfény) minden dolgozó nevelő, gy.f. esetszerűen a szökések megszűntetése, büntetlen előélet megőrzése

A probléma profil kiértékelése: a vezető tünetek aránya

TERÁPIÁS SZERZŐDÉS Amely létrejött, ………………. növendék, illetve ……………… vezető nevelő között.  A növendék vállalja a házirend megismerését és betartását, aminek érvényesítéséhez a nevelő folyamatosan biztosítja a feltételeket. Emellett a növendék vállalja, hogy a zsebpénzét a nevelővel együtt ossza be. A családi pótlék fennmaradó részét előzetes megegyezés alapján használja fel.

Szomatikus állapot példa A növendék vállalja A nevelő biztosítja időtartam napi testmozgás, fogápolás, szemüveghasználat, a dohányzás káros hatásainak megismerése mozgási lehetőség, fogászati kezelés, szemészet, szemüveg vásárlása, beszélgetés a dohányzásról napi 1-2 órában havonta, szükség esetén szükség esetén havi 1-2 órában

Klinikai állapot példa A növendék vállalja A nevelő biztosítja időtartam türelmesebb lesz, higgadt marad személyes, csoportos beszélgetés Szükség esetén gyógyszeres kezelés heti 2-3 órában napi szinten

Intellektuális állapot példa A növendék vállalja A nevelő biztosítja időtartam 9. osztály elvégzése, versenyeken, rendezvényeken való részvétel (jó szavalási készség) tanulási lehetőségek biztosítása, egyéni, csoportos felkészítés, irodalmi hanganyagok vásárlása (cd), színházlátogatás napi 3-4 órában szükségszerűen

Alkalmazkodási, beilleszkedési képesség példa A növendék vállalja A nevelő biztosítja időtartam nem „kavar”, nem lázít, őszintébb lesz egyéni, vagy csoportos beszélgetés napi 1-2 órában

Családi, környezeti problémák példa A növendék vállalja A nevelő biztosítja időtartam a családjával a kapcsolatot tartja levélírás, telefonálás, hazautazás segítése (amennyiben erre van lehetőség) folyamatosan heti 5 percben időszakosan

Társadalomellenes magatartás példa A növendék vállalja A nevelő biztosítja időtartam nem szökik, nem követ el bűncselekményt szökési lehetőségek visszaszorítása, megelőző beszélgetések szükség esetén heti 1-2 órában

A problémaprofil, illetve a terápiás szerződés kiértékelése, felülvizsgálata félévente történik. Köszönöm a figyelmet!