Közösségi pedagógiai gyakorlat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
Tanévkezdő tájékoztató
A Hallgatói Mentorprogram működése
Az iskolai szociálismunka
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„A XXI. századi köznevelés”
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A PROJECT CITIZEN PROGRAM HONOSÍTÁSÁRA INTÉZMÉNYÜKBEN
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
A tanárképzés szerkezete
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
A kamarai garanciavállalás rendszerének dokumentumai
Pedagógus értékelési rendszer
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Közösségi szolgálat Mit jelent a közösségi szolgálat?
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tervezési folyamat.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
főosztályvezető-helyettes
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Előadás másolata:

Közösségi pedagógiai gyakorlat 2014. Március 12. Czető Krisztina, czeto.krisztina@ppk.elte.hu Dr. Mészáros György, meszaros.gyorgy@ppk.elte.hu

területein nyújt tapasztalatokat...” …/2012. (….).EMMI rendelet A tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről „... szünidőben vagy szorgalmi idő alatt is teljesíthető közösségi szolgálat, mely egy adott tanulói korosztály tanórán kívüli, szabadidős tevékenységének (táboroztatás, szakkörök, érdeklődési körök stb.) szervezési, vezetési, programkészítési, közösségépítési területein nyújt tapasztalatokat...”

Milyen tevékenységek fogadhatóak el a közösségi gyakorlat keretében? tágan értelmezett pedagógiai tevékenység Gyermekek, fiatalok csoportjainak életéhez kötődő tevékenységek: szakkörök, foglalkozások, programok tervezése, szervezése és részvétel a programokon, gyermekotthonok, segítő szervezetek munkájába való bekapcsolódás, hátránykompenzációs tevékenységek: önkéntesség tanodákban egyéni fejlődés, tanulás támogatása szervezeti keretek között. tudatos választás: sokszínűség, valami más kipróbálása támogatott keretek között

Hány órát jelent a közösségi gyakorlat? rugalmas, kontextustól függő keretek között: 30 óra kb. 15-20 óra aktívan gyermekekkel, fiatalokkal töltött munka 10 óra felkészülés, adminisztráció, reflexió

A közösségi gyakorlat dokumentálása 1. A gyakorlat helyének kiválasztása. 2. A választott szervezet nevének megküldése a kozossegigyak@gmail.com címre. 3. Jóváhagyás után a befogadó nyilatkozat kitöltése. 4. Tevékenységnapló és reflexió. 5. A közösségi gyakorlat igazolása. A dokumentumok letölthetőek a http://pedtanar.wordpress.com oldalon.

Befogadó nyilatkozat A fogadó szervezet tölti ki. Tartalmazza: a hallgató adatait a választott intézmény/szervezet adatait és kapcsolattartóját a szervezet rövid bemutatását és a gyakorlat alatti tevékenységek rövid felsorolását A befogadó nyilatkozatot április 9-ig kell eljuttatni Czető Krisztinának (Kazy 301/303) papír alapon.

Tevékenységnapló A szervezet rövid bemutatása. Napló: A tevékenységek és munkaórák rövid dokumentálása. Kb. 1.5 oldala reflexió a közösségi gyakorlatról.

Tevékenységnapló Dátum: Óraszám: Tevékenységek:   Óraszám: Tevékenységek: A tevékenység/program rövid, részletesebb leírása, reflexiók:

Határidők Befogadó nyilatkozat: március 31. Napló és igazolás: június 20.