A mentorálás személyiségfejlesztő hatásai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
A Hallgatói Mentorprogram működése
Mentorszülők – mentőszülők autizmusban
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
intézményi folyamat-szaktanácsadó
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Az e-portfólió használati köre
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A mentorképzés tapasztalatai
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Szentkatolnay Miklós A mentorhálózat működése – aktuális helyzetkép és a lehetséges jövő I. Országos Mentortalálkozó Budapest, október 3.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.

Kompetensek lettünk? június 27..
1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA)
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Challenge játékok Harmath Zsolt & Menczel Dániel.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az üzletek operatív működtetése
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szent László Középiskola Szekszárd
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

A mentorálás személyiségfejlesztő hatásai Készítette: Verebes Judit

„ Az,hogy itt vagy, hogy van élet és van egyéniség, hogy zajlik a nagy színjáték és te is hozzáírhatsz egy sort. „ ( Walt Withman )

A görög mitológiában Mentór Odüsszeusz jó barátja volt,rábízta fiát Télamakhoszt mikor a trójai háborúba ment

A mentor feladatköre - tanácsadó - védő - segítő - vezető

- a mentor hiánypótló szerepet ( is ) betölt(het) - a mentor személyes motiváltsága és hozzáállása is meghatározza a közös munka sikerességét

Lépések 1. Személyes kapcsolat kialakítása Őszinteség, megfelelő hangnem, kölcsönös bizalom, mindkét fél motiváltsága, megértés, egymás megbecsülése és tisztelete, együttműködési készség mindkét irányból, pozitív és hittel teli hozzáállás, tudatosság

2. Meglévő tudás és a problémás területek feltárása, fejlesztendő területek kijelölése 3. Célok, elvárások pontos megfogalmazása egyéni képességek középpontba állítása, egyeztetett időbeosztás, gyors és pontos információáramoltatás

4. A tanulásnak az egyéni tanulói képességekhez, igényekhez igazítása, visszajelzések Folyamatos, gyakori, pozitív visszajelzések dicséret, bíztatás, megerősítés – ezek erősíthetik a motiváltságot is

5. Motiváció fenntartása, problémák azonnali kezelése 6. Ha szükséges konzultáció szülőkkel, osztályfőnökkel, gyermekvédelmi felelőssel,osztálytárssal, baráttal 7. Visszacsatolás

Mentori segédanyagtár - önismereti és tanulás módszertani teszek - értékrangsor, értékskála - időmérleg - egyéni interjú - fejlesztő feladatsorok ( képességterületekre lebontva ) - tanulást és hatékony kommunikációt fejlesztő elméleti és gyakorlati segédanyagok

- mentori továbbképzések szükségessége iskolai kereteken belül és kívül - szupervízió

Ajánlás - www.sulinova.hu - www.oki.hu ( Kőpatakiné Mészáros Mária: Válaszolnak a mentorok című cikke 3 képzési egység és hozzá kézikönyv: - Tanulni jó - Mentornak lenni jó - Válaszolnak a mentorok ) - www.manhertz.com ( Személyiségfejlesztő eszköztár )

www.ecpec.hu                    „ www.e-palya.hu        osztályfőnöki témák www.eszbonto.hu www.furfang.hu            logikai játékok www.gallup.hu                                    „ www.ingyenkifestokonyv.lap.hu www.i-skola.hu www.jatek.hu

www.jojatek.hu            játékok www.kozokos.hu            minőségbiztosítással foglakozik www.mme.hu            természetbúvár órák www.okm.gov.hu        minisztériumunk www.onlinejatek.hu www.qualitas.hu           

www.rejtveny.hu www.sulinova.hu www.szakma.hu                                „ www.szolnok-ped.sulinet.hu            „ www.tablajatekos.hu    „ www.tanulasmodszertan.hu www.vakacio-info.hu        oszt. kirándulás tervező

www.iqteszt.hu www.csaladfa.emlekezet.hu -családfa készítéséhez www.nyelvijatek.hu http://hiresmagyar.lap.hu http://sdt.sulinet.hu www.kreativ.lap.hu

www.tmt-tanulas.com www.kompetenciameres.hu www.tetplatform.hu www.borsifajatek.hu www.keptar.hu www.keri-kr.sulinet.hu .   http://www.beszed.hu/a_beszedertes_es_hallasfejlodes

http://www.beszed.hu/a_beszedertes_es_hallasfejlodes http://matek.fazekas.hu/portal/tanitasianyagok/ http://www.hetedhethatar.hu/master.html?http://www. hetedhethatar.hu/irasok/szikrisz20050408.htm http://www.netmatek.hu/ http://www.budai-rfg.sulinet.hu/~havassy/  (földrajz) http://www.spec.hu/tanulstilus.htm http://szito-imre.uw.hu/ http://www.psycharts.com/opt_illus.html

www.mediator93.hu (könyvtár program otthonra is) http://www.walter-fendt.de/ph14hu/ http://www.beszed.hu http://www.pszychogalaxy.hu (önismereti tesztek Prof. Bagdy Emőkétől)nagyon jó! www.ementor.hu www.kompetencia.hu

Köszönöm a figyelmet!