Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században. 19. század: polgári.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
TÁMOP / Békés – Tudásdepó – Expressz A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó.
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 9.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A Miskolci Egyetem TÁMOP projektjének záró rendezvénye Országos Széchényi Könyvtár Budapest, június 21.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Mesterképzés az EKF-en
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A megújuló tanárképzés
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 18.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei európai uniós források segítségével ( ) Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály Egyetemi Könyvtárigazgatók.
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Szakok, képzési formák az Eszterházy Károly Főiskolán 2009.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
TÁMOP / „Tudásdepó Expressz” Új szolgáltatások Zala megye könyvtáraiban –élethosszig tartó tanulás könyvtári környezetben február.
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
Barcsák Marianna - KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Előadás másolata:

Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola

Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári nemzettudat, kulturális örökség számbavétele > a könyvtártudomány művelői bibliográfusok

A század első fele: a könyvtárosok tudósjelöltek > történeti, bibliofil stúdiumok A század közepétől: foglalkozás az olvasóval, az információ eljuttatása az olvasóhoz

Közösségi tér Együttműködő partner IKT technológiák Pedagógiai szerep

 Szaktudós vagy szakmérnök  Információtechnológus = metaadatok tudósa  Pedagógus = a felhasználók igényeinek ismerője, az élethosszig tartó tanulás mentora

képfájl mérete: 347 ##$aimage file$bJPEG$d3.1 megapixels$2rda videó lejátszhatóságának régiókódolása: 347 ##$avideo file$bDVD video$eregion 4$2rda földrajzi koordináta

Képzést támogató szerep képzést megvalósító szerep A könyvtáros kompetenciái pedagógi- kum diszcipliná ris ismeretek könyvtár- és információ- tudomány

ÚMFT TIOP TÁMOP A könyvtár a LLL színtere, szervezője, nem- formális és informális képzési potenciál Az intézmények alkalmassá tétele az “új” tanulási formák alkalmazására Regionális Tudástárak létrehozása az oktatási funkciók ellátására. Új feladat, új szerep A könyvtáros, mint az élethosszig tartó tanulás mentora

 felnőttképzési programok kidolgozása, lebonyolítása;  felnőttképzési konzultációs szolgáltatás kialakítása;  tanulást segítő tevékenységek végzése A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése

33/2007 (III.7) kormányrendelet 11.§ a doktori értekezés nyilvánosságáról. Az intézmény honlapján kell elhelyezni az elektronikus példányt Intézményi repozitóriumok létrejötte

A magyarországi könyvtárak... statisztikai adatai / Könyvtári Intézet.

 A régi kétszakosságot hogyan lehet pótolni  Szükség van-e az alapképzésben a szakirányokra  Mindenkinek mindent tanítani felszínesen, vagy szakvizsga?

 A tudás szervezésének és az információ visszakeresésének a lényege,  szaktudományi műveltség,  gondolkodási és kritikai képesség fejlesztése,  a társadalmi környezet ismerete.

A könyvtáros kompetenciái pedagógi- kum diszcipliná ris ismeretek könyvtár- és információ- tudomány

1.Diszciplináris: Informatikus könyvtáros, szakirányokkal: • nyelvészet, • orvostudományi tájékoztatás, • művelődéstörténet • számítástudomány, • web-technológia, • információ- és tudásmenedzsment, • minőségmenedzsment 2.Tanárképes: Könyvtárpedagógia tanár

OKJ könyvtáros asszisztens OKJ segédkönyv- táros Részismereti képzés + oklevél Informatikus könyvtáros BA Informatikus könyvtáros BA Informatikus könyvtáros MA Könyvtár- pedagógia tanár MA Bármilyen tanár szak 50 kredites szak- tudományos modul Informatikatanár szak 50 kredites inf.- könyvtáros minor Bármilyen alapképzéses szak pedagógiai- pszichológiai orientációs modul

Köszönöm a figyelmet!