AZ AGYMENŐK PROGRAMJAI  A 2011/12-es tanévben indult iskolánkban az AGYMENŐK elnevezésű tehetséggondozó program, melynek keretében délelőtt TUDÓSNAPOK,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Nagy Melinda 8. c
Advertisements

EURÓPA MAGYARORSZÁG.
A söjtöri Deák Ferenc Általános Iskola látogatása a Tömörkény István Munkaegységben.
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
Tehetségazonosítás gyakorlata
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető.
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
A Móra Ferenc Ált. Isk. tehetséggondozó programja
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Pesterzsébeti Közgazdasági Szki.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Szombathely
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Felvételi tudnivalók Pályaválasztás a es tanévben.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
Gyógypedagógiai munkája  váci intézet /Váci Siketnéma Intézet/ tanára  Tanítványai a „kezdő magyar siketnémák”  1808-tól igazgatója  Simon.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
ORSZÁGOS SPORTISKOLAI INTÉZMÉNYVEZETŐI ÉRTEKEZLET Budapest, október 15.
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakközépiskola
A hátrányos helyzetű fiatalok felsőfokú tanulmányait elősegítő esélyegyenlőségi programom, amit az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogat és megvalósítója.
Közösségi szolgálat elkezdése Kövesd az utasításokat!
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Gyakorló óra 5/12.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
2015. szeptember 21.. Tapasztalataink Gyermekek megismerése – „osztályközösség” Tanórák és szünetek hangulata-élmények Játékosság Aktivitás, motiváltság.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Mentorprogram Bagon Both Emőke Pest Megyei Kormányhivatal Igazságügyi Szolgálat.
Felső tagozatos tanárok képzése
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

AZ AGYMENŐK PROGRAMJAI  A 2011/12-es tanévben indult iskolánkban az AGYMENŐK elnevezésű tehetséggondozó program, melynek keretében délelőtt TUDÓSNAPOK, délután pedig TEHETSÉGMŰHELYEK látogathatóak.  A MENTORPROGRAMBAN a diákok kérhetnek és nyújthatnak egymásnak segítséget különböző tantárgyakból mentorként vagy mentoráltként.

A TUDÓSNAP  Az eredeti ötlet szerint a diákok megmutathatják, hogy miben jók, iskolai tantárgyaktól függetlenül – vagyis nem a tantárgyi ‘tehetségükre’ vagyunk kíváncsiak  A Tudósnap sikeréhez szaktanár segítsége szükséges

I. Tudósnap február 2. csütörtök  3. óra – DSD előadások  4. óra - Figeczki Márk (12/5) előadása: A II. világháború haditechnikája  5. óra – Erdősy Dániel (11/5) előadása: Hangos képek, képtelen hangok

II. Tudósnap február 28. kedd  4. óra Diák cserebere (német cserekapcsolat)  5. óra Marozsák Benedek (11/1): Amerikából jöttem  6. óra Mikroszkópéságok

III. Tudós-táncos nap (terv)  Tóth Ákos (12/5): A székely-magyar rovásírás rejtelmei  Árvai Laura és Vajas Kinga (12/3): Mikroszkópéságok 2.  Keresztesi Ákos (11/5): Magyar néptánc – Csárdás

TEHETSÉGMŰHELY  hétköznap délutánonként:  dec. 6. A bűvös kocka  dec. 13. Ping-pong  jan. 10. Egyiptom

Fizikás(z)ok  A legnépszerűbb délutáni tehetségműhely Cseh Tünde irányításával  Szerda délutánonként

A MENTORPROGRAM  Felmérések szerint több mint 100 diák vesz benne részt  Mentorok névsora megtalálható a honlapon  Jól működik az osztályon belüli mentorálás, sokszor csoportokban dolgoznak a gyerekek

Csoportos mentorálás

Mentor és mentorált

Pontrendszer  Tudósnap/Tehetségműhely Az előadást tartó diákok minden előadásért kapnak 5 pontot. A diákoknak kis kártyájuk van, amibe pecsétet nyomunk előadásonként egyet. Az előadáson felügyelő tanár feladata a dokumentáció. A résztvevők nem kapnak kis kártyát, őket nyilvántartjuk a jelenléti füzetben (a titkárságon van).  A Tehetségműhelyben részt vevő hallgatók 2 pontot kapnak előadásonként.  Diákmentorálás osztály és évfolyam keretben A diákmentorok minden alkalomért 2 pontot kapnak. Pontjaikat kis kártyán gyűjtik, amelyet az osztályfőnök tart nyilván. A mentoráltak 1 pontot kapnak. Ennek dokumentálása az osztályfőnök dolga egy osztálynévsoron, ahova a dátumot és a pontokat írja. Adminisztrálni hetente egyszer, az osztályfőnöki órán kell. Félévenként a szaktanár értékeli a mentorok munkáját. PONTBEVÁLTÁS - Minden diák beválthatja pontjait, a következők szerint:  a pontok átvihetők a következő évre,  önkéntes munkaként,  feleletpassz kártyára (bármely tantárgyból, félévenként egyszer) 20 pontért,  Örökös tagság odaítélésénél,  egyéb tárgyi jutalmak (szponzoroktól függően)

Beszéljünk róla!  osztályfőnöki órán meséljenek a mentorok/mentoráltak  adminisztráció /szóban megerősíteni

DIÁKVÉLEMÉNYEK A PROGRAMRÓL  A program tetszik mert: szerintem a fiatalok sokkal jobban meghallgatják kortársaikat, tanulhatnak új dolgokat; menő, hogy nálunk van ilyen program

DIÁKVÉLEMÉNYEK A PROGRAMRÓL  A program tetszik mert: úgy gondolom, hogy egy ilyen iskolai szinten megszervezett lehetőség sokat segíthet a lemaradt diákoknak, illetve a szerepelni vágyóknak egyaránt.  Nem tetszik a programban, hogy: erről még nem tudok nyilatkozni, mert a program még túl fiatal ahhoz, hogy negatív hatása legyen és remélhetőleg nem is lesz.

DIÁKVÉLEMÉNYEK A PROGRAMRÓL  A program tetszik mert: volt aki megkért, hogy készítsem fel dolgozatra. Megtettem és 5-öst kapott.  Nem tetszik a programban, hogy: iskolai tanórák után van, és sokan nem tudnak itt maradni

DIÁKVÉLEMÉNYEK A PROGRAMRÓL  A program tetszik mert: bárkitől kérhetek segítséget, anélkül, hogy kigúnyolnának.  Az iskolának végre van természettudományos szakköre  Szerintem könnyebb úgy átvenni egy témát, hogy velünk egy korosztálybeliek tanítanak, arról nem is beszélve, hogy a mentorok is tanulnak tanítás közben

DIÁKVÉLEMÉNYEK A PROGRAMRÓL  A program tetszik mert: kreatív és amennyiben jól működik egy jó válaszlépés lehet az egyházi iskolák diákelszívására, azaz lehetnek majd olyanok, akik emiatt választják az Avasit.  újszerű, fantáziadús, és sehol máshol nincs, csak az Avasiban (=

DIÁKVÉLEMÉNYEK A PROGRAMRÓL  A program tetszik mert: segít a diákoknak más szemszögből megközelíteni az iskolát, valamint jót tesz a diákok közötti baráti kapcsolatok kialakításában. Nem elhanyagolható persze a megszerzett ismeretanyag sem.  Ha nem ér rá a matektanárom akkor ha szerencsém van a matekmentorom ráér, és elmagyarázhatja nekem. Ma pont nem ér rá egyikük sem. ):