A két vízi út között ugyanis 24 m (!) a szintkülönbség!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Afrikai elefánt. Előfordulása • Az afrikai elefánt korábban a Szaharától délre egész Afrikában elterjedt volt, manapság elterjedése elsősorban a nemzeti.
Advertisements

A tenger jelentősége.
VIIII. Szalvéta bemutató
Segner János András ( Johann Andreass von Segner) ig élt.
A Duna-Tisza közi hátság vízgazdálkodás-fejlesztése a fenntartható vízügyi politika alapelvei szerint Dr. Madarassy László c. docens BME Vízépítési és.
Gyors megtérülés termál, vagy hulladékhő hasznosítással, utóbbi esetben a meglévő környezeti ártalmak csökkentésével!
Energia a középpontban
Út a napenergia hasznosítás felé, avagy sikerek és nehézségek az önkormányzatokkal való együttműködésben.
Tájékozódás a földi időben
Indonézia, 2004 CUNAMI.
Noé bárkái.
SKÓCIA –
Tűnödtem… wondered: " Kik az én számítógépes barátaim ? "
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
GLASGOW SKÓCIA ADATOK, ADOTTSÁGOK.
A jövő és az energia Mi lesz velem negyven év múlva ? Mivel fogok közlekedni ? Fázni fogok otthon vagy melegem lesz ?
A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!
VÍZERŐMŰVEK Folyóvizes erőmű Tározós erőmű Szivattyús-tározós erőmű
AZ EIFFEL-TORONY ÖSSZESZERELÉSE
Feladatok mértékegységek átváltására
H2O dihidrogén-oxid Víz! Se ízed nincs, se zamatod, nem lehet meghatározni téged, megízlelnek, anélkül, hogy megismernének. Nem szükséges vagy az életben:
Elektrotechnika előadás Dr. Hodossy László 2006.
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
A fluidumok mechanikai energiái Készítette: Varga István VEGYÉSZETI-ÉLELMISZERIPARI KÖZÉPISKOLA CSÓKA
AZ ERŐ HATÁSÁRA AZ ERŐ HATÁSÁRA
CSIGA A csiga egyike az egyszerű gépeknek, melyeket az ősidőktől kezdve használtak az emberek mindennapi életükben és összetettebb gépeikbe beépítve.
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
Készítette: Fröhlich Noémi
A dán Odense Steel hajógyár konstrukcióját 2006
KAMDOU.NET Vous Présente Les meilleurs Diaporamas Gratuits.
Erről a hídról a következő kockán kapsz információt:
Buddhista logika és paradoxonok
Optika Fénytan.
LÉPCSŐ LÉPCSŐ SZERKESZTÉS.
Panama Ez a csatorna Közép-Amerikában, Panamá- ban található.
Új “Energiatakarékos” szivattyú: több mint 20% energia megtakarítás
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Fizika vetélkedő a János-hegyen. A vetélkedő célja  Érdeklődés felkeltése  Előítéletek levetkőzése  Motiváció  Fizikához kapcsolódó élmény nyújtása.
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
VÍZÉPÍTÉSI ALAPISMERETEK
4. Ismerkedés a homokórával
Aszinkron gépek.
A Vaskapu-szoros 4/B. 1. Akadály az ókortól kezdve a magyar-román-szerb határháromszögben összeszûkülõ meder sebes sodrás szerpentinszerű éles kanyarok.
A BKV ZRT. HAJÓINAK BEMUTATÁSA Tabán  Gyártási éve:1984.  Befogadó képessége: 100 személyes termes hajó, amely az alsó fedett részen biztosítja.
A Sió környezete és élővilága
Ciklonok, anticiklonok. Az általános légkörzés
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
Dubai "Egy más világ".
A Falkirki Kerék A XXI. évszázadba lépő Skócia ötletes alkotása a falkirki vízikerék, monumentális emelőszerkezetével csónakon juthatnak el egy csatornára.
MARINA HOTEL AZ ÖBÖLBEN
Tanár: Kaszás Botos Zsófia
Phong nha barlang vietnám a világ legnagyobb barlangja
A folyadékok és a gázok nyomása
Csővezetéki szerelvények csoportosítása funkció szerint
Csővezetéki szerelvények csoportosítása funkció szerint
A tömeg (m) A tömeg fogalma A tömeg fogalma:
A Falkirki Kerék A XXI. évszázadba lépő Skócia ötletes alkotása a falkirki vízikerék, monumentális emelőszerkezetével csónakon juthatnak el egy csatornára.
A felhajtóerő, Arkhimédész törvénye
A Kheopsz piramis.
Magasépítési acélszerkezetek
Hollandia, a vizek ura Készítették: Kovács Péter, Ferke Dominik, Gál Zsombor, Tőrös András (6.A)
121. óra Algebra
Áramlástani alapok évfolyam
Áramlástani alapok évfolyam
EL CANAL DE CORINTO.
Készítette: Tremmel Máté
A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!
A felhajtóerő, Arkhimédész törvénye
Szivattyúk fajtái 1. Dugattyús szivattyú - nem egyenletesen szállít,
I. Generációs számítógépek
Előadás másolata:

A két vízi út között ugyanis 24 m (!) a szintkülönbség! A SKÓT VIZIKERÉK Grangemouth kikötője és Falkirk vonalon 1777-ben épült meg a Forth and Clyde csatorna, amely összekötötte Glasgow-t a nyugati parttal. Falkirk és Edinburgh között 1822-ben készült el az Union csatorna. A sajátos domborzati viszonyok miatt azonban, a Glasgow - Edinburgh hajóforgalom csak 11 zsilip alkalmazásával működhetett. A két vízi út között ugyanis 24 m (!) a szintkülönbség!

1963-ban közel 150 év működés után bezárták a már elavult zsiliprendszert. Ezt váltotta fel a 2002-ben üzembe helyezett nagyon energia- és időtakarékos Falkirki Vízikerék, ami a modern Skócia egyik jelképe lett.

Itt találkozik a két csatorna.

A világon létező egyetlen forgózsilip, egy hatalmas kétkarú emelő. A karok egy – egy vízzel feltöltött gondolát tartanak, ezekbe úsznak be a hajók az alsó és a felső csatornából.

Az alsó csatorna

Behajózás az alsó csatornán.

Közeledik a bárka a kerékhez, a felső csatornán.

Hajó a felső gondolában.

Már két hajó van a kerékben Felső csatorna Már két hajó van a kerékben 35 m Alsó csatorna

Kezdődik a fordítás

Hajók a mozgó kerékben

Forog …

… és forog …

Közeledik a teljes átforduláshoz

Átfordítás után, útra készen

15 percet vesz igénybe! A zsilipek lezárása, a megfelelő vízszint-magasság beszabályozása és az átfordítás művelete mindössze 15 percet vesz igénybe!

Egy - egy 25 méter hosszú gondola össztömege, a benne lévő vízzel és a hajóval együtt 300 tonna !

1,5 kW/h energia felhasználására van szüksége ! A kerék gondoláit azonos mennyiségű vízzel töltik fel, amiből a beúszó hajók a saját súlyuknak megfelelő víztömeget szorítanak ki (Archimédész törvénye). Ezért a gondolákban levő hajókkal együtt is, mindig egyensúlyban van a rendszer. Így az alsó és a felső zsilipet lezárva, a gigászi szerkezet 180°-os átfordításához a 22,5 kW összteljesítményű motoroknak mindössze 1,5 kW/h energia felhasználására van szüksége !

… és jöhet a következő!

Újabb hajó az alsó gondola felé

A Kerék valódi turistalátványossággá tette a hajóforgalmat Edinburgh és Glasgow között.

VÉGE