Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

MUISZ tagok helyzete és várakozása 2011 Piackutatás eredmény Online kérdőíves felmérés és panaszkezelés egyszerűen! Üdvözli Önt a QERDES.COM!
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
Az „Y generáció” egyeteme
PODCASTING, MINT TANULÁST SEGÍTŐ MEGOLDÁS
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
A modern szabadidő gender-szempontú vizsgálata hallgatói mintában
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Magyar Tudományos Akadémia
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Brüsszel milyen messze van
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A globális netgeneráció – aktuális helyzetkép itthon és külföldön Fehér Péter PhD.
A fejlesztés hatása a szervezetre
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
1 „Esélyteremtés és értékalakulás” „Esélyteremtés és értékalakulás” Az MTA Szociológiai Kutatóintézete és a Somogy Megyei Esélyegyenlőségi Iroda közös.
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Digitális világ – interaktív táblán
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
szakmérnök hallgatók számára
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
A évi demográfiai adatok értékelése
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Budapesti liturgiai felmérés 2012 Válaszadók száma: 26 fő.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK Az Integrált.
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
MAKE elnökségi beszámoló Fertő Imre Budapest, 2015.május 12.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Előadás másolata:

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A digitális nemzedék a felsőoktatás kapujában a – a Netgeneráció 2012 kutatás első eredményei Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest

Vázlat A kutatás céljának és módszereinek bemutatása II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Vázlat A kutatás céljának és módszereinek bemutatása Pillanatkép a kutatásról: (számítógép és internet- használati szokások, közösségi oldalak használata, tanulási és olvasási szokások). Összegzés és a kutatás további irányai

II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A kutatás céljai A hazai helyzet új felmérése, elemzése, a magyar netgeneráció jellemzése. (Előzmény: a 2010-ben lezajlott Netgeneráció 2010 kutatás) Az eredmények összevetése a legfrissebb külföldi mérések és a korábbi hazai kutatás adataival. Friss helyzetkép, fejlesztési lehetőségek feltárása.

A kutatás módszerei Előzmény: Netgeneráció 2010 felmérés (N=2083 fő) II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A kutatás módszerei Előzmény: Netgeneráció 2010 felmérés (N=2083 fő) Online kérdőíves felmérés (Jelenleg is folyamatban, a pillanatkép N=451 fős mintáról szól) Irodalomelemzés Interjúk

Minta jellemzése Fiú-lány arány: 25% - 71% (4% nem nyilatkozott) II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Minta jellemzése Fiú-lány arány: 25% - 71% (4% nem nyilatkozott) A mintában szereplő oktatási intézmények száma: 22 felsőoktatási intézmény (a 2010-es mérésben 10). A mintában résztvevő tanulók/hallgatók száma: N=451 fő

Technikai felszereltség II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Technikai felszereltség 2010 2012 Saját számítógéppel rendelkezik 97,4% 42+66% (asztali + notebook/netbook) Internet hozzáférés otthon 92% Mobiltelefon 100% 62+39% (mobil+okos) Mobil internet 15,2% 27,7% Tablet és ebook- olvasó ----- 4,88% és 6,43%

A netgeneráció számítógép-használati szokásai Magyarországon II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A netgeneráció számítógép-használati szokásai Magyarországon

A netgeneráció számítógép-használati szokásai Magyarországon II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A netgeneráció számítógép-használati szokásai Magyarországon

Tanulás és az internet használata II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Tanulás és az internet használata

A netgeneráció és a web2 használata II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A netgeneráció és a web2 használata

Az internet kreatív használata II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Az internet kreatív használata

II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A Facebook használata Mindenkinek van Facebook oldala! (Facebook – iWiw 79%-36%) 50% válaszolta az, hogy használta már tanulásra is… Naponta többször benéz 62,5% (átlagosan 7-szer)

II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A digitális bennszülöttek - digitális bevándorlók egy lehetséges modellje

II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Összegzés … Az adatfelvétel után kapott adatok további részletes elemzése és publikálása.

Köszönjük figyelmüket! VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2010. ápr. 16-17. Köszönjük figyelmüket!