Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A digitális nemzedék a felsőoktatás kapujában a – a Netgeneráció 2012 kutatás első eredményei Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Vázlat A kutatás céljának és módszereinek bemutatása II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Vázlat A kutatás céljának és módszereinek bemutatása Pillanatkép a kutatásról: (számítógép és internet- használati szokások, közösségi oldalak használata, tanulási és olvasási szokások). Összegzés és a kutatás további irányai
II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A kutatás céljai A hazai helyzet új felmérése, elemzése, a magyar netgeneráció jellemzése. (Előzmény: a 2010-ben lezajlott Netgeneráció 2010 kutatás) Az eredmények összevetése a legfrissebb külföldi mérések és a korábbi hazai kutatás adataival. Friss helyzetkép, fejlesztési lehetőségek feltárása.
A kutatás módszerei Előzmény: Netgeneráció 2010 felmérés (N=2083 fő) II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A kutatás módszerei Előzmény: Netgeneráció 2010 felmérés (N=2083 fő) Online kérdőíves felmérés (Jelenleg is folyamatban, a pillanatkép N=451 fős mintáról szól) Irodalomelemzés Interjúk
Minta jellemzése Fiú-lány arány: 25% - 71% (4% nem nyilatkozott) II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Minta jellemzése Fiú-lány arány: 25% - 71% (4% nem nyilatkozott) A mintában szereplő oktatási intézmények száma: 22 felsőoktatási intézmény (a 2010-es mérésben 10). A mintában résztvevő tanulók/hallgatók száma: N=451 fő
Technikai felszereltség II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Technikai felszereltség 2010 2012 Saját számítógéppel rendelkezik 97,4% 42+66% (asztali + notebook/netbook) Internet hozzáférés otthon 92% Mobiltelefon 100% 62+39% (mobil+okos) Mobil internet 15,2% 27,7% Tablet és ebook- olvasó ----- 4,88% és 6,43%
A netgeneráció számítógép-használati szokásai Magyarországon II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A netgeneráció számítógép-használati szokásai Magyarországon
A netgeneráció számítógép-használati szokásai Magyarországon II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A netgeneráció számítógép-használati szokásai Magyarországon
Tanulás és az internet használata II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Tanulás és az internet használata
A netgeneráció és a web2 használata II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A netgeneráció és a web2 használata
Az internet kreatív használata II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Az internet kreatív használata
II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A Facebook használata Mindenkinek van Facebook oldala! (Facebook – iWiw 79%-36%) 50% válaszolta az, hogy használta már tanulásra is… Naponta többször benéz 62,5% (átlagosan 7-szer)
II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. A digitális bennszülöttek - digitális bevándorlók egy lehetséges modellje
II. Nemzetközi Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra, MTA Budapest, 2012. szept. 25-26. Összegzés … Az adatfelvétel után kapott adatok további részletes elemzése és publikálása.
Köszönjük figyelmüket! VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2010. ápr. 16-17. Köszönjük figyelmüket!