A menstruációs higiéné ismeretének hiányosságából adódó leggyakoribb nőgyógyászati fertőzések a fiatalkorú lányok körében Készítette: Ossik Anett IV. éves.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZAKDOLGOZAT a tudományos munka iskolája
Advertisements

Dr. Pop Andrea Szülészeti-Nőgyógyászati Prevenciós Tudományos Társaság
Vélemények a tehetségről
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Az onkológiai betegek pszicho-szociális szükségleteinek felmérése
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
PODCASTING, MINT TANULÁST SEGÍTŐ MEGOLDÁS
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Csecsemő és Gyermekgyógyászati Szakmai Kollégiumi ülés
A honvédtisztjelöltek lelkiállapotának vizsgálata
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
Serdülőkorúak egészsége
Papp János Semmelweis Egyetem I. Belgyógyászati Klinika
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
MEGŐRIZHETŐEK-E ELTŰNŐ FÉLBEN LÉVŐ TÁJFAJTÁK FALUSI KERTEKBEN?
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Instrukciók a készítéshez Az irodalomkutatás eredményeit kell hangsúlyozni. (Mi történt eddig, s abból mi állapítható meg.) Az irodalomkutatás eredményeit.
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Felnőttképzés jelentőssége az egészségügyi szakdolgozóknál.
SZÜLŐK LÁZZAL, LÁZCSILLAPÍTÁSSAL KAPCSOLATOS ISMERETEI
Neveléstudományi doktori iskola A tapasztalatok hatása a pedagógusok szakmai életútjára (Nádasi Mária – Hunyady Györgyné) Speciálkollégium november.
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
Kocsis Nikoleta – Spátay Anna Országos Tudományos Diákköri Konferencia
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Országos Gyermekegészségügyi Intézet
Rizikómagatartás és reziliencia 2006-os HBSC adatok tükrében
Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása Németh Ágnes 1, Aszmann Anna 1, Kovacsics Leila 2, Kökönyei Gyöngyi 1, Örkényi Ágota 1, Páll Gabriella 1, Sebestyén.
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
PROBIOTIKUMOK SZEREPE AZ UROGENITALIS FERTŐZÉSEK KEZELÉSÉBEN
Szepesi Vendel A Királyhelmeci Magyar Tanitási Nyelvű Alapiskola.
A kerettantervek fejlesztése
Egészségügyi szakdolgozók tűszúrásos baleseteinek hazai alakulása
A magyar kortárs gyermekirodalom elterjedése az iskolában
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
Egészségi állapot és öngyilkosság kapcsolata serdülőkorúaknál 2001/2, OKTK pályázat dr. Hajnal Ágnes, Susánszky Éva.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
MAT VII. Kongresszus1 Elterelés programban a dohányzásról Szögi Lakatos Maya Törzsök Góczán Emese Kék Kocka Nonprofit BT.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Dr. Vojnisek Zsuzsanna, Dr. Szőnyi László, Dr. Dezsőfi Antal
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Humán Papillóma Vírus (HPV)
Az iskolai egészségfejlesztés védőnői szemmel – kihívások és megoldások SZABÓ KATALIN – JÁRÁSI VEZETŐ VÉDŐNŐ HMKH EGRI JÁRÁSI HIVATAL NÉPEGÉSZSÉGÜGYI OSZTÁLYA.
IBD betegek életminőségét befolyásoló objektív és szubjektív körülmények felmérése Június MCBBE egyesület beteg tagjai között végzett kérdőíves felmérés.
- A WHO szerint a leggyakoribb betegségek közé tartoznak.
TÉMAVEZETŐI TÁJÉKOZTATÓ KMDI ÚJ KÉPZÉSI RENDJE
Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT)
Dr. Felvinczi Katalin Nemzeti Drogmegelőzési Intézet
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

A menstruációs higiéné ismeretének hiányosságából adódó leggyakoribb nőgyógyászati fertőzések a fiatalkorú lányok körében Készítette: Ossik Anett IV. éves szülésznő hallgató Témavezetők: Lipienné Krémer Ibolya SE-ETK Alkalmazott Egészségtudományi Intézet Ápolástan Tanszék Dr. Laky Ilona Marcella SE I. számú Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika

Célkitűzések a menstruációs higiéné ismeretének feltérképezése a leggyakrabban előforduló nőgyógyászati fertőzések előfordulási gyakoriságának vizsgálata, valamint összefüggés keresése a menstruációs higiéné ismeretének hiányossága és a fertőzések gyakorisága között ebben a témában kutatás eddig nem történt.

Hipotézisek Feltételezem, hogy a fiatalkorú lányok keveset tudnak a menstruációs higiénéről, hogy az utóbbi években emelkedett azon fiatalkorú lányok száma, akiknek nőgyógyászati fertőzésük vagy panaszuk volt, hogy azért növekedett a nőgyógyászati fertőzésekben szenvedő fiatalkorú lányok száma, mert nem ismerik a menstruációs higiéné szabályait.

Módszer kvantitatív felmérés önkitöltős kérdőív 19 zárt kérdéssel 14 és 17 év közötti középiskolai tanulók körében válaszadók száma 120, ebből 100 felhasználható statisztikai módszer

Eredmények

Kutatási eredmények I. A menstruációs higiéné ismeretének hiányából kialakulható leggyakoribb nőgyógyászati fertőzések: Bacterialis vaginosis (bakteriális hüvelyfertőzés) Vulvovaginalis candidiasis (gombás hüvelyfertőzés) Trichomonas vaginosis (STD)

Kutatási eredmények II. A kézmosás gyakoriságának vizsgálata tampon/betét csere idején N=100

Kutatási eredmények III. A tampon/betét csere gyakoriságának vizsgálata N=100

Kutatási eredmények IV. A tisztálkodás gyakoriságának vizsgálata N=100

Kutatási eredmények V. A tampon csere gyakoriságának vizsgálata uszodai tartózkodás alatt N=44

Kutatási eredmények VI. A szexuális együttlét vizsgálata menstruáció ideje alatt N=100

Kutatási eredmények VII Kutatási eredmények VII. A fertőzések előfordulása és a nőgyógyászati vizsgálatok számának összehasonlítása N=100 N=65 Járt nőgyógyásznál fertőzés tüneteivel. Nem járt nőgyógyásznál, de volt panasza.

Kutatási eredmények VIIi. Leggyakoribb nőgyógyászati panaszok előfordulásának gyakorisága N=88

Kutatási eredmények IX. A higiénés ismeret hiányossága és a fertőzések gyakorisága közötti összefüggés N=100

Következtetés A mai fiatalkorú lányok közül 100-ból 43 fő hiányos ismeretekkel rendelkezik a menstruációs higiéné szabályairól. A megkérdezettek több mint felének (88 fő) volt már nőgyógyászati fertőzése. Nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a menstruációs higiéné ismeretének hiánya miatt alakulnának ki ezek a nőgyógyászati fertőzések.

Javaslatok A fiatalkorúak ismeretét bővíteni lehetne tudományos kisfilmekkel, tanulmányokkal és külön felvilágosító órákkal. Szabadon választható tantárgy keretén belül tanulhatnánk a hiányosságokról és közép- és általános iskolákban tartott előadásokkal segíthetnénk a fiatalabb lányokat a védőnőkkel együttműködve. A téma további kutatását fontosnak tartom általános iskolák felső tagozatos tanulóival kiegészítve.

Legfontosabb felhasznált irodalom http://www.gardosandor.hu/doc/ahuvelyfertkorszkezelese.pdf http://distyapuccino.blogspot.hu/2011/03/sindroma-discharge-vagina.html http://www.pecsma.hu/abszolut-no/randi/endometriozist-okozhat-a-tampon/ http://www.zatik-nogyogyasz.hu/fogamzasgatlas_4.htm Serdülőkorú lányok egészsége és életmódja ( Németh Á., Aszmann A. Kovacsics l., Kökönyei Gy. Örkényi Á., Páll G., Sebestyén E., Várnai D., Zakariás I.)– Országos Gyermekegészségügyi Intézet, 2007 Sylvia Schneider – Birgit Rieger : Felvilágosító könyv fiataloknak CSER Kiadó, 2001 Dr. Végh György – Dr. Zsirai László: Biztonságos szerelem – A nem kívánt terhesség és a nemi úton terjedő betegségek megelőzése Spring Med Kiadó Kft. 2005 Mi az intim higiénia? (szerző nem volt feltüntetve) - Védőnő című szaklap VIII. évfolyam 1998/5. szám Dr. Szalay János – Dr. Molvarec Attila: A női genitális traktus higiénéje - Védőnő című szaklap XII. évfolyam 2002/2. szám

Saját munka irodalomkutatás célkitűzések, hipotézisek felállítása kérdőív elkészítése, kitöltetése adatok Excel táblázatba való bevitele, eredmények kiszámítása, diagramok készítése az előadás diasor elkészítése

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!