A célcsoport közvetlen közelről

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Női viselet.
Advertisements

FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
A Turizmus sajátosságai a marketingben
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Digitális világ A digitális reklám
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
A direkt marketing fogalma
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Márkák iPhone-on Sallai Péter - Ponte.hu
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Kovács Zita Tiborcz Anikó
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Coke Zero sampling
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Trend vagy evolúció? üzleti döntésfolyamatok átalakulása a túlélés és fejlődés érdekében Dr. Csorbai Hajnalka Opten Informatikai Kft. Opten - Céginformáció.
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
Az Európai Női Lobbi nézőpontja Juhász Borbála.
Játék és reklám TNS Hoffmann.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Készítette: Goldgruber Katalin Február
Családi vállalkozások - prezentáció
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Segítenél nekik, ha ez neked is hasznodra válna?.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A cég alapítója, és tulajdonosa James Ward
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Középpontban: A mindentudó páciens Trendek az egészségügyi online kommunikációban Somogyi Máté Ügyfélkapcsolati igazgató Neo Interactive Kft.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
ATL - mit hirdessünk és hol?
7. Előadás Termék stratégia
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Magasabbrendű idegtevékenység
Digitális világ – interaktív táblán
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Sponsorare necesse est
Fogyasztói magatartás 2006
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
DM kampány Készítették: Gémesi Julianna Kemensky Angéla.
Tízből négy férfit zavarna, ha női főnöke lenne
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Projekt bemutató 2007.Március 9. 1 JOB(B) A NŐKNEK PROGRAM Az eddig elért eredmények.
Férfias és nőies formák
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Promóciós eszközök és megoldások a jövőben - ahogy a médiatulajdonos látja Ádám Péter
smart times augusztus 28 – 30 | budapest autó a hősök terén a legnagyobb smart találkozó valódi közösségi élmény több ezer érdeklődő,
Budapest, Elmúlt-e a CRM láz? FARKAS TIBOR
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
Termék PR és PR ügynökség helye a vállalati struktúrában PR Konferencia,
az Akasztói Szikiponty
LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?
Lövenberg Balázs, Karmamedia szeptember 30.
Előadás másolata:

A célcsoport közvetlen közelről 18-35 AB 50-50 ffi/nő A célcsoport közvetlen közelről

Márkák és célcsoportok nemi identitása I. Kiknek készül & tradicionálisan kik használják? Funkcionálisan női termékek (pl. tampon, körömlakk) Funkcionálisan férfi termékek (pl. after shave, alsónadrág) Funkcionálisan uniszex termékek (csokoládé, szappan)

Márkák és célcsoportok nemi identitása II. Identitás váltó termékek & márkák Eredetileg női, de férfi jelleget is mutató Példa: férfi hajfesték, ránctalanító krém Eredetileg férfi, de női jelleget is mutató Példa: borotva, boxer short Folyamat: „rejtőzködő használat” uniszex jellegű termékvariánsok felfutása Diverzifikálódás: külön női és férfi variánsok megjelenése

Márkák és célcsoportok nemi identitása III. Kik vásárolják & ténylegesen kik használják…? Homogén: férfiak/nők által vett és/vagy használt termékek Heterogén: nők által vásárolt és férfiak által (is) használt/fogyasztott termékek Például: joghurt, snack DE: sampon, sör, óvszer (!) férfiak által megvett/választott, a nők által (is) használt/fogyasztott termékek Például: háztartási gépek, villanykörte DE: üdítő, ásványvíz, mosószer (!)

A probléma Vannak kiváló sör kampányok férfiaknak és vannak kiváló hüvelygomba elleni krém reklámok nőknek – és ez így van jól! …de miért van az hogy bizonyos uniszex termékek/márkák elsősorban férfiak vagy nők nyelvén beszélnek? Példa: miért beszél minden LCD TV kampány „férfi nyelven”? bizonyos inkább férfi/női márkák nem szívesen veszik tudomásul, hogy termékeiket mások veszik és/vagy fogyasztják, mint azt ők feltételezik? Példa: miért nincs „férfi” probiotikus joghurt promóció is?

Márka(nemi)identitás – BTL szemmel Mi a gondunk? Nem ismerjük a fogyasztónkat, mert Nem/ritkán/rendszertelenül kérdezzük meg őket Nincs szignifikáns adatbázisunk a rendszeres fogyasztóinkról Nincs profilépítés csak címadatgyűjtés a meglévő adatbázisokban Nincs elemzés a meglévő adathalmazok alapján Amilyen adatunk van az sokszor régi vagy külföldi Ha van adatunk és látjuk a trendeket, akkor is sok esetben nem merünk/tudunk/akarunk elszakadni, mert Jobban bízunk a bevált megközelítésben Jobban bízunk a központ vagy versenytársak által kitaposott útban Féltjük a márkát Féltjük az állásunkat

Jutalomjátékok és igazi kihívások Könnyebb dolgunk van uniszex termék esetén: a nőkkel a nagyvárosiakkal a rendezvényekkel (ha van rá pénz és idő) Nehezebb kampányt optimalizálni uniszex termékeknél: fiatalokra (legnehezebb tinédzserekre) férfiakra vidékiekre promóciós platformra (különösen az ajándékpiramis miatt!) Tudjuk például, hogy egy vidéki 35 év feletti nő akár 4-5x szívesebben vesz részt bármely promócióban, mint egy városlakó fiatalabb férfi!

A célcsoport közvetlen közelről Hazai példák A célcsoport közvetlen közelről

Nők a nőkhöz Reckitt Benckiser Demy Lady Team

Férfiak egymás közt Adidas Victory League

Nők a férfiakhoz: Kozel cseh ser teszt

Férfiak a nőkhöz: Armani make-up launch

Nyitás a nők felé: Garnier – Volkswagen road-show

Nyitás a nők felé: Luxury night by Davidoff Superslims

Nyitás a férfiak felé Airwick illatdekor kampány

Nyitás a férfiak felé Garnier Men Mineral online kampány

Férfias játékok Volkswagen Touareg launch event

Férfias játékok Volkswagen Touareg launch event

Nőies kikapcsolódás Volkswagen Touareg launch event

Nőies kikapcsolódás Volkswagen Touareg launch event

Mindenki megkapja a magáét Jack Daniel's BBQ Party

Mindenki megkapja a magáét Lay’s laptop promóció

A célcsoport közvetlen közelről Külföldi példák A célcsoport közvetlen közelről

A termék önmagában nem elég: Philips férfi vasaló

A körítés is fontos: Four N’ Twenty salátástányér

A terméket a megfelelő kontextusba kell helyezni: Durex m-marketing http://www.youtube.com/watch?v=PkNM88dHTqw&feature=player_embedded

Példa: a sör mint a férfi összetartás szimbóluma Andes TELEPORTER – pub promóciós installáció http://www.youtube.com/watch?v=iKDgYKSEN6M

Példa: a sör kicsit másképpen Heineken gerilla + event http://www.penn-olson.com/2010/03/20/heineken-shows-how-guerrilla-marketing-is-done-video/

Mi a tanulság? Miért más a BTL…? Ügynökségünk 2 évtizedes múltjából alig tudunk olyan példát kiemelni, ahol egy-egy márka stratégiájának tervezésekor a BTL ügynökséget legalább utólag megkérdezték volna… …pedig minden BTL aktivitás direkt, sokszor élő személyes kapcsolatot eredményez olyan emberekkel, akik megvásárolják és használják vagy fogyasztják termékeinket A rossz célzás egy reklámnál hiba… …egy BTL kampánynál végzetes lehet!

Nincs veszve minden…!