Azoknak a tanulóknak, akik 2016. január elseje után kezdik meg érettségi vizsgájukat, az érettségi megkezdésének feltétele, hogy 50 óra közösségi szolgálatban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Advertisements

A pedagógusok munkaidő beosztása
- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Közösségi szolgálat elkezdése Kövesd az utasításokat!
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
AZ ÚJ KÖZNEVELÉSI TÖRVÉNY ELŐÍRÁSA
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
A Hallgatói Mentorprogram működése
A közösségi szolgálat, mint új lehetőség a köznevelésben
Gondozási Központ Zalaegerszeg
Az iskolai szociálismunka
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Demecser Oktatási Centrum
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Összeállította: Sütő Szilvia iskolapszichológus
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Az iskolai közösségi szolgálat
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
A Magyar Vöröskereszt ben jött létre – 132 éve működik! -Kiterjedt vöröskeresztes nemzetközi kapcsolatok: 186 országban van jelen -Kiemelten közhasznú.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A KATASZTRÓFAVÉDELEMNÉL
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
Közösségi szolgálat 2014.
Tájékoztató gimnazista gyerekek szüleinek az 50 órás közösségi szolgálatról Károlyi István Gimnázium január Hirmann László.
50 órás közösségi szolgálat
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Közösségi szolgálat Összeállította:
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
(Hatályos: I. 1-től) 4.§ (15) A közösségi szolgálat: - szociális, - környezetvédelmi, - a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, - szervezett.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Az iskolai közösségi szolgálat “Nem tudom mi a sorsod, de egy dolgot tudok: csak azok lesznek igazán boldogok, akik keresték és megtalálták, hogyan lehet.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Iskolai közösségi szolgálat
Közösségi szolgálat Mit jelent a közösségi szolgálat?
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Az IKSZ alapelvei, céljai
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) a fogadóintézmény szempontjából
Az IKSZ tevékenység dokumentálása
Tervezési folyamat.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Család – és Gyermekjóléti Központ
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

Azoknak a tanulóknak, akik január elseje után kezdik meg érettségi vizsgájukat, az érettségi megkezdésének feltétele, hogy 50 óra közösségi szolgálatban eltöltött időt tudjanak igazolni. A sajátos nevelési igényű tanulók esetében a szakértői bizottság ez irányú javaslata alapján a közösségi szolgálat mellőzhető.

A „közösségi szolgálat (…) szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független, egyéni vagy csoportos tevékenység és annak pedagógiai feldolgozása”.

 felelősségvállalás  önbizalom növelése  felelős döntéshozatal  szociális érzékenység  együttműködés  empátia  konfliktuskezelés  problémamegoldás

 a) egészségügyi  b) szociális és jótékonysági  c) oktatási  d) kulturális és közösségi  e) környezet- és természetvédelemi  f) katasztrófavédelmi  g) óvodás korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal, idős emberekkel közös sport- és szabadidős területen folytatott tevékenység

A középiskola a 9–11. évfolyamos tanulói számára lehetőség szerint három tanévre, arányosan elosztva szervezi meg vagy biztosít időkeretet a legalább ötven órás közösségi szolgálat teljesítésére, amelytől azonban indokolt esetben a szülő kérésére el lehet térni.

Az iskola a fogadó intézménnyel együttműködési megállapodást köt. Fogadó intézményt a tanulók és a szülők is javasolhatnak, ha az eleget tesz a törvényben foglalt meghatározásoknak.

A közösségi szolgálat helyszínén a szolgálattal érintett személy segítése alkalmanként legkevesebb egy, legfeljebb háromórás időkeretben végezhető.

A közösségi szolgálat teljesítése körében egy órán hatvan perc közösségi szolgálati idő értendő azzal, hogy a helyszínre utazás és a helyszínről hazautazás ideje nem számítható be a teljesítésbe.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat a tanulók lakókörnyezetében, legfeljebb 30 kilométeres körzeten belül szervezhető meg.

A tizenhatodik életévét be nem töltött önkéntes által a közérdekű önkéntes tevékenységre fordítható idő nem haladhatja meg  a) tanítási szünet ideje alatt a napi három órát és a heti tizenkét órát  b) tanítási időben a heti hat órát és  ba) tanítási napon a napi két órát  bb) tanítási napon kívül a napi három órát

A tizennyolcadik életévét be nem töltött önkéntes közérdekű önkéntes tevékenységet 20 óra és 6 óra között nem végezhet.

A középiskola intézményvezetője jelöli ki az iskolai koordinátort, aki felelős: — a tanulók felkészítéséért — pedagógiai feldolgozásért (mentorálás) — a fogadó helyekkel való kapcsolattartásért — adminisztrálásért, dokumentálásért, igazolásért — a tanulók bevonásáért a folyamat egészébe — a tevékenységek elismeréséért — az együttműködés és kölcsönösség elvének érvényesítéséért

A közösségi szolgálatot az adott tanuló esetében koordináló pedagógus az ötven órán belül – szükség szerint a mentorral közösen – legfeljebb öt órás felkészítő, majd legfeljebb öt órás záró foglalkozást tart.

A közösségi szolgálat során a tanuló naplót köteles vezetni, amelyben rögzíti, hogy mikor, hol, milyen időkeretben és milyen tevékenységet folytatott.

A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező elemeként a) a tanulónak közösségi szolgálati jelentkezési lapot kell kitöltenie, amely tartalmazza • a közösségi szolgálatra való jelentkezés tényét • a megvalósítás tervezett helyét és idejét • valamint a szülő egyetértő nyilatkozatát

A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező elemeként b) az osztálynaplóban és a törzslapon az osztályfőnöknek dokumentálnia kell a közösségi szolgálat teljesítését

A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező elemeként c) az iskola a közösségi szolgálat teljesítéséről igazolást állít ki két példányban, amelyből egy példány a tanulónál, egy pedig az intézménynél marad - ez különösen fontos iskolaváltás esetén.

 A közösségi szolgálatot teljesítő köteles  a) a közérdekű önkéntes tevékenységet a vonatkozó jogszabályok, szakmai és etikai előírások, valamint a fogadó szervezet utasításai szerint személyesen végezni,

 A közösségi szolgálatot teljesítő köteles  b) a közérdekű önkéntes tevékenység során tudomására jutott személyes adatot, üzleti és egyéb titkot megőrizni.

A közösségi szolgálatot teljesítő köteles megtagadni az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása más személy életét, testi épségét vagy egészségét közvetlenül veszélyeztetné.

A közösségi szolgálatban résztvevő nem köteles a fogadó szervezet utasításait teljesíteni, ha annak végrehajtása a) az önkéntes életét, testi épségét vagy egészségét közvetlenül veszélyeztetné, b) jogszabályba vagy az önkéntes szerződésbe ütközik.

1. Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás  feladat a napközi otthonban  feladat az otthoni ellátásban  egyedül élők segítése

Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás  idősekkel való foglalkozás:  rendezvények szervezésében, lebonyolításában való segédkezés (farsang, juniális, Idősek világnapja – büfé vitele, műsor szervezés, szereplés);  egyéni és kiscsoportos foglalkozás (beszélgetés, felolvasás, társasjátékozás, kézműves foglalkozás szervezése és lebonyolítása, rejtvényfejtés, séta stb.);

Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás  a környezet szépítése  kerti munkák (kerítés festés, fűnyírás, locsolás, lombgereblyézés, kisebb kertészeti munkák – pl. a „mediterrán kert” építgetése, hólapátolás stb.)  az otthon szépítése (a folyosók, lépcsőházak falainak díszítése képekkel, falfestményekkel; nagytakarításban való segédkezés)

Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás  az otthon által meghirdetett pályázatokon való részvétel  kisfilm, portréfilm az idősekről  az otthon szépítésére képek, festmények felajánlása

 Házi segítségnyújtásban:  idősekkel való foglalkozás: beszélgetés, felolvasás, bevásárlás,játék (sakkozás, kártyajáték);  környezetük gondozása: fűnyírás, locsolás, lombgereblyézés, hólapátolás

2. Önkéntesek a családsegítő, gyermekjóléti szolgálatnál:  élelmiszer adomány érkezésekor pakolás, csomagok kiosztása  családoknál segítés festésben  kert összerendezésében  nagycsaládosoknál gyermekfelügyelet  álláskereső klubban való segítés, például számítógép használatra való megtanítás, önéletrajzírásban való segítés, állásinterjúra való felkészítés

2. Önkéntesek a családsegítő, gyermekjóléti szolgálatnál:  ruhaadományok, és egyéb adományok felkutatásában való segédkezés, ezek osztása  kézműves foglalkozások lebonyolítása  családi nap, gyermeknap rendezvényének szervezése, lebonyolítása, pakolás  tanulás segítése (korrepetálás)  gyermekklub esetén: szervezése, programok, lebonyolítás  nyári étkeztetésben való segédkezés

Önkéntes segítők a városi bölcsődék, gyermekfelügyelet esetén:  az udvar szépítése, kerítés festése, játékok rendezése  évszaknak megfelelően (télen hólapátolás, ősszel a falevelek összerendezése, nyáron locsolás)  rendezvényeken való segédkezés

3. Feladat rehabilitációs intézetben  segítség kíséretben  tolerancia programok előkészítésében és megvalósításában való segítség  segítség rendezvények alatti felügyeletben  közreműködés sport és kulturális programok megvalósításában

4. Egészségügyi szervezetek segítése  kórházban beteg gyerekekkel való foglalkozások  szakorvosi rendelő  betegkísérő  leltározás  betegek kisgyermekeivel foglalkozás

5. Feladat a volt általános iskolában  bekapcsolódás a kulturális munkába, iskolanapok programjaiba  Műsorok szervezése, hangosításban való közreműködés  Iskolai honlap szerkesztésében való közreműködés  Iskolai újság és kiadványok szerkesztése  drogprevenciós kortárs segítő program  bekapcsolódás az IDÖ munkájába, közösségi programok, öntevékenységi körök

5. Feladat a volt általános iskolában  bekapcsolódás az iskola sportprogramjainak megvalósításába, síelés, osztályok közötti bajnokság, stb.  szabadidős programok támogatása  bekapcsolódás az iskola jótékonysági programjaiba, iskolai bálok, gyűjtési akciók, stb.

5. Feladat a volt általános iskolában  bekapcsolódás tanulószobai munkába (házi feladat írásban való segítségnyújtás)  nyári napközis táborokban való segítségnyújtás (játékok szervezése, vezetése, kíséret, stb.)  környezetvédelmi programok, szakértelmet nem igénylő felújítási programok.

6. Civil szervezetek munkájának segítése  Városi könyvtár munkájának segítése  Vöröskereszt (véradás, gyűjtési akciók, akciók segítése)  a helytörténeti gyűjtemény anyagainak gyűjtésében való közreműködés, bekapcsolódás a múzeum anyagának archiválásába, honlapjának kezelésébe, programok megvalósításába, takarítás  idősek szervezeteinek segítése pl. nyugdíjas klub, Internet használatának segítése, bekapcsolódás kulturális és közösségi programok megvalósításába  egyházak jótékonysági programjainak, hitéleti tevékenységének segítése

7. Saját iskolán belüli programok  takarítási, tisztasági és környezetvédelmi programok  papírgyűjtés szervezése, lebonyolítása  virágok locsolása, gondozása

7. Saját iskolán belüli programok  segítség a helytörténeti vetélkedőre való felkészülésben  gólyatábor szervezésének segítése, bekapcsolódás a programok megvalósításába  iskolai újság szerkesztése

7. Saját iskolán belüli programok  a városi könyvtárral, kultúrházzal és más kulturális szervezetekkel való közreműködés segítése  jótékonysági programok, gyűjtési akciók szervezése és támogatása  jótékonysági bál  élelmiszer, könyv, ruhagyűjtési akciók

8. Közreműködés városi rendezvények lebonyolításában  információs feladatok ellátása  küldöttségek programjainak segítése, kísérete  a programiroda munkájának segítése

8. Közreműködés városi rendezvények lebonyolításában  sportprogramok és kulturális rendezvények lebonyolításának segítése  műemlékek környékének rendben tartása  a város környezetvédelmi területeinek feltérképezése, az ilyen munkát végző szervezetek munkájának támogatása

9. Bekapcsolódás óvodai programok megvalósításába  óvodaudvar rendezése  egyszerűbb felújítási munkák  ünnepségek programjának segítése  gyerekek kíséretének segítése  játékos programok szervezése, segítése

Közösségi szolgálat a Pápai Katasztrófavédelmi Kirendeltségen Teljesíthető tevékenységi körök: Tűzmegelőzés, tűzvédelem  közreműködés az iskola tűzriadó tervének kidolgozásában, tűzvédelmi rendszerének ellenőrzésében, tűzoltósági bemutatók előkészítésében és lebonyolításában  részvétel hatósági ellenőrzésen, a tűzoltó laktanya karbantartási tevékenységeiben

Közösségi szolgálat a Pápai Katasztrófavédelmi Kirendeltségen Teljesíthető tevékenységi körök: Polgári védelem  részvétel a katasztrófakockázati helyszínek bejárásában, lakosságfelkészítési tevékenységben  közreműködés a polgári védelmi gyakorlatok, ifjúsági versenyek előkészítésében, lebonyolításában

Közösségi szolgálat a Pápai Katasztrófavédelmi Kirendeltségen Teljesíthető tevékenységi körök: Iparbiztonság  részvétel a veszélyes áruszállítás ellenőrzésében, veszélyes üzem bejárásokon, gyakorlatokon, a kritikus infrastruktúra védelem ellenőrzésében  közreműködés statisztikai kimutatások készítésében, a szakterülethez kapcsolódó adminisztratív tevékenységek végrehajtásában