A profitmaximalizálás és a Superbrands november 4. Kempinski Hotel Corvinus dr. Serényi János – Superbrands Bizottság, elnök
Jack Welch – sok évvel ezelőtt „Közeleg a vég, ha a vállalaton kívüli változások aránya meghaladja a vállalaton belüli változások arányát.”
Ma Szinte lehetetlen, PEDIG KÖTELEZŐ a külső változásokhoz való belső igazodás.
Módosulások a válság után Dolgozói fluktuáció vagy tehetségmegtartás? Profitabilitás vagy fenntartható profitabilitás? Vásárlói elégedettség vagy vásárlói élmény? 4
Cél, útvonalterv
A szolgáltatási profitláncolat működtetése Belső szolgáltatási minőség Dolgozói elégedetts ég A dolgozó termelékenysé ge Külső szolgáltatási érték Ügyfél- elégedettség Ügyfélhűség Bevétel- növekedé s A dolgozó megtartása Haszon
MEGVÁLASZOLANDÓ KÉRDÉSÜNK: Miként növelhető a belső szolgáltatási minőség, valamint a külső szolgáltatási érték a Superbrands elismerés segítségével?
A szolgáltatási profitláncolat működtetése Belső szolgáltatási minőség Dolgozói elégedetts ég A dolgozó termelékenysé ge Külső szolgáltatási érték Ügyfél- elégedettség Ügyfélhűség Bevétel- növekedé s A dolgozó megtartása Haszon
A Díjat használjuk a profitnövelés elősegítésére Philip Kotler: „A marketingterv egy dollár profitot sem képes teremteni, ha nem valósul meg.”
A Superbrands kommunikálása a dolgozók felé •Megadni a módját! •Elismerés, motiválás. •Legyenek rá büszkék! •A Díj hasznának (nem csupán a jellemzőinek) a bemutatása.
A haszon bemutatásának ereje Jellemzők? Alacsony befolyás Hogyan segíthet, illetve hogyan használható? Közepes befolyás Milyen problémát hogy old meg? Nagyon magas befolyás TulajdonságokElőnyökHaszon
Sok a teendő a lánc további részein -gazdasági válság -bizalomválság -mindent bevállaló versenytársak
A szolgáltatási profitláncolat működtetése Belső szolgáltatási minőség Dolgozói elégedetts ég A dolgozó termelékenysé ge Külső szolgáltatási érték Ügyfél- elégedettség Ügyfélhűség Bevétel- növekedé s A dolgozó megtartása Haszon
Külső szolgáltatási érték A vállalat relatív piaci teljesítményének bemutatása azon tényezők tekintetében, amelyek a legjobban számítanak a vásárlóknak. Ezek: •Relatív fontosság •Relatív teljesítmény Haszon Külső szolgáltatási érték Ügyfélelégedettsé g Ügyfélhűség Bevétel- növekedés
Ügyfélelégedettség Az itt összegzett információk megmutatják a jelenlegi teljesítményi szinttel való ügyfélelégedettséget. Haszon Külső szolgáltatási érték Ügyfél- elégedettség Ügyfélhűség Bevétel- növekedés
Az ügyfélelégedettség ügyfélhűséggé való konvertálása Külső szolgáltatási érték Bevétel- növekedés Haszon Ügyfél- elégedettsé g Ügyfélhűség
A DÍJAT ITT IS HASZNÁLJUK A PROFITNÖVELÉS INDIREKT ELŐSEGÍTÉSÉRE!
SZEGMENTÁLÁS •Cél (ügyfélmegtartás, ügyfélszerzés, ügyfél-visszaszerzés, stb.) •Ügyféltípus •Időzítés •Tartalom •Üzenetküldő •Stb.
A Díj hatása a partnerségi viszonyra Partner Vásárlás magas Stratégiai fontosság alacsonymagas A helyettesítés nehézségei
A márkamenedzselés a felső szintű menedzsment felelőssége.
A Superbrands díjban rejlő előnyök hasznosítása hasonlóképpen.
A Díj......a korábbi munka rangos elismerése. A Díj méltó hasznosítása az újabb sikerek elérésének egyik különleges eszköze!
És ebben nincs semmi mágia…
... csak odafigyelés, tudatos kommunikáció. HOGY A DÍJ MINÉL TÖBB PROFITOT TERMELHESSEN!
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!