Assessment Center Esettanulmány.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
TÁMOP /A
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Kompetenciák és munkavállalás
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pepper Rendszerház Zrt.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
A HEM kialakulása és fejlődése
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az üzletek operatív működtetése
GYÁRTÁSTECHNOLÓGUS A Caterpillar Magyarország gödöllői telephelyére
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
A problémafeltárás technikái
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Kontroller.
Előadás másolata:

Assessment Center Esettanulmány

A humánpolitikai igazgatóság tagolódása   Vezérigazgató     Humánpolitikai igazgató Személyzeti adminisztrációs Osztály Személyzetfejlesztési Osztály - emberi erőforrás tervezési csoport személyzetfejlesztési csoport

A személyzeti adminisztrációs osztály feladatai Belépések ügyintézése Munkaszerződések megkötése Bérszámfejtés Időnyilvántartás, szabadságok kezelése Nyugdíjazások ügyintézése Az SAP PA (Personal Administration) moduljának folyamatos karbantartása a naprakészség figyelése Munkáltatói igazolások kiállítása Bérgazdálkodás Bértervezés Létszámtervezés Kilépések ügyintézése Adóbevallások elkészítése

Az emberi erőforrás tervezési csoport fő tevékenységi területei Munkakör-elemzések Munkakör-értékelések Prémium rendszer kidolgozása Pozíció leírások elkészítése Rehabilitációs tevékenységek Kollektív szerződés karbantartása Üzemi megállapodások kötése

A személyzetfejlesztési csoport feladatai Toborzás, kiválasztás Állásbörzéken való részvétel Assessment Center-ek szervezése Pályakezdő (rotációs) program szervezése és felügyelete Belső áthelyezések Díjak, elismerések Oktatástervezés - Oktatásszervezés Tanulmányi szerződések Nyelvtanfolyamok Szakképzési hozzájárulás kezelése Diákmunka Szakmai gyakorlatosok foglalkoztatása Részvétel teljesítményértékelési rendszerek kialakításában, működtetésében

Az adott évben négy AC került megrendezésre   ·    Gazdasági AC – pályakezdő közgazdászoknak ·     Műszaki AC – pályakezdő mérnököknek ·     Telefonos ügyfélszolgálati AC ·   Üzemvezető helyettesi AC – belső pályázók részére Az értékelő központok során összességében 13 fő került kiválasztásra.

Vizsgálandó kompetenciák Kommunikáció (elvárások) ·     jelölt képes az információk torzulásmentes vételére/átadására, ·     megjelenése ápoltságot, igényességet mutat, ·     non-verbális kommunikációja megfelelő (gesztikuláció, tesztbeszéd, szemkontaktus, közelség-, távolságtartás, mosoly stb.) ·     jó szóbeli kifejező képességgel rendelkezik, megfelelően artikulál, ·     írásban képes strukturáltan, a nyelvtani szabályok szerint kifejezni magát.

Vizsgálandó kompetenciák Illeszkedés (elvárások) képes a célokkal azonosulni egyéni és csoport szinten! ·    pozitív gondolkodás jellemzi, részt vesz a célok közös kialakításában, ·   törekszik a saját álláspontjának érvényesítésére, de a helyzet igényei szerint tud a háttérben maradni és onnan támogatni, ·  érvelése meggyőző, de érdekli a többiek véleménye, álláspontja is, · problémahelyzetben törekszik a kompromisszumos megoldásokra, ·    megfelelően tud a környezetében lévőkhöz alkalmazkodni, kész mások szempontjait megérteni, elfogadni. ·   érvei mellett kitart, de nyitott az új érvekre és adott helyzetben kész változtatni álláspontján.

Vizsgálandó kompetenciák Előadókészség (elvárások) · mások számára érthetően, világosan, élvezhető módon adja át az információkat, ·  előadásmódja lényegre törő, világos, változatos, ·   törekszik a helyes artikulációra, · előadásmódja a hallgatóság (befogadó közeg) igényei szerint változó, annak igényeire tud reagálni, · mimikája, gesztikulációja, az egész testbeszéde a mondanivalójával összhangban van, ·  előadása során figyel az idői keretekre, gazdálkodik az idővel, · előadásának színesítésére eszközöket (flip-chart, ábrák stb.)használ.

Vizsgálandó kompetenciák Stressztűrő képesség (elvárások) · munkatempója megterhelés mellett is megtartott, feszültségi helyzetben is „önmaga marad”, ·      nem ad indulatvezérelt reakciókat, ·      kontrollálja saját cselekedeteit, ·     feladatvégzése kitartó, összerendezett.

Vizsgálandó kompetenciák Elemző, logikus gondolkodásmód (elvárások) a tények figyelembe vétele, céltudatosság, következetesség, módszeresség jellemzi, mondanivalóját felépíti, a lényegre tud koncentrálni, az összefüggéseket felismeri, képes prioritásokat felállítani, mérlegelni, a vitában saját stratégiát képvisel.

Vizsgálandó kompetenciák Kreativitás (elvárások) új, építő jellegű ötletei, javaslati vannak eltérő szempontok integrálására is képes lendületet tud adni a kezdeményezéseivel tud szempontot/nézőpontot váltani aktív, lendületes az új szempontokat felhasználja, azokat gyorsan alkalmazni tudja képes új helyzetre úgy reagálni, hogy a tapasztalatokat beépíti, átalakítja saját értékrendszerébe

Vizsgálandó kompetenciák Vezetőkészség (elvárások) domináns, dinamikus, határozott, döntésképes önértékelésében biztos, kiegyensúlyozott személyiség képes másokat mozgósítani empatikusan tud reagálni lényeglátó képessége fejlett képes szintetizálni, összefoglalni

Az Assessment Center eszközei Jellegzetes feladattípusok:   ·        Postabontás ·        Vezető nélküli csoportvita ·        Kooperációs gyakorlatok ·        Versenyben a csoporttal ·        Páros helyzet gyakorlatok Egyéni vezetés szimulációk

Postabontás Vezetői pozícióban jellemző típus levelek megválaszolása, prioritások felállítása a feladat. A jelöltnek meghatározott idő áll rendelkezésére körülbelül 10-20 ügyirat feldolgozására. A szimulált helyzet szinte kivétel nélkül úgy alakul, hogy egy beosztottnak hirtelen helyettesítenie kell vezetőjét és ez a beosztott a gyakorlatot végző vezetőjelölt. Ebben a feladatban az időgazdálkodást, prioritások felállítását, szervezést, delegálást, kommunikációs készséget, motivációs készséget, terhelhetőséget vizsgálják a megfigyelők.

Vezető nélküli csoportvita A módszer lényege, hogy a felvetett kérdésekre mindenki egyenlő eséllyel válaszol. A kommunikáció ideje alatt nincsen kijelölt mentor, aki vezeti a beszélgetést.

Kooperációs gyakorlatok Ide tartoznak az együttműködést igénylő csapatmunkák, amelynek megoldásához az egész csoport együttműködésére van szükség. Ezek a feladatok egyénileg nem oldhatók meg. Egy információ halmazból kell a team tagjainak megoldásra jutni.

Versenyben a csoporttal gyakorlatok A csoport minden tagjának külön véleménye van, így ellenfélként jelennek meg ebben a feladattípusban. Egy szituáció keretein belül saját véleményük igazáról kell meggyőzniük a csoport többi tagját. A következő lépcsőfok, hogy a csoport egy közös rangsor állítson fel az egyéni döntéseiket összedolgozva. Megfigyelhetővé válik az egyes pályázók tárgyalási technikája, a csoportban elfoglalt helye, kompromisszum készsége, kommunikációja.

A folyamat 1 Szervezeti célok meghatározása Kritériumok meghatározása Előszelekció 4 Feltételek biztosítása 5 Megfigyelői tréning 6 Megvalósítás

A folyamat Nyitó és záró prezentációk szervezése Kiválasztott jelöltek előzetes értesítése Nyitó-és záró prezentációk és szakmai feladatok beszerzése Forgatókönyvek és névkitűzők elkészítése AC dossziék összeállítása jelölteknek Feladatlapok sokszorosítása, ellenőrzése Termek berendezése és igényelt eszközök biztosítása AC lebonyolítása

Lebonyolítás - Jelöltek fogadása - Fényképezés -      Dossziék kiosztása, amelyben egy tájékoztató található meg az Rt-ről, a nap menetrendje, apró ajándékok (jegyzettömb, toll), névkitűző -      Humánpolitikai igazgató köszönti a jelölteket 10 percben, ismerteti a nap fontosabb állomásait -      Kommunikációs osztályvezető a vállalat tevékenységéről tart átfogó prezentációt 15 percben -         1. helyszín -         2. helyszín -         Ebédszünet

Lebonyolítás 3. helyszín -         Gazdasági, vagy üzemeltetési vezérigazgató helyettes prezentációt tart szakterületéről. (Mérnökök esetében üzemeltetési vezérigazgató helyette, közgazdászoknál a gazdasági vezérigazgató helyettes). -   Prezentációhoz kapcsolódó kérdések -   Humánpolitikai igazgató összefoglalja a nap fontosabb momentumait -   Minden jelölt pár szóban elmondja milyenek voltak a benyomásai -   Kérdések

Utómunkálatok ·        Feladatlapok javítása ·       Értékelő megbeszélés a szakterülettel együtt ·       Döntés a kiválasztott kollégákról ·       Jelöltek értesítése a döntésről ·       Visszacsatolás

Pozitívumok Az interjús előszűrő megfelelő ·      komplexebb, összetettebb, ezért az ismeretek széles körét vizsgálja ·      a résztvevők (jelöltek és döntéshozók) száma nagy, így tárgyilagosabb, kevésbé szubjektív döntést eredményez ·      Ugyanez igaz a másik oldalról, azaz az interjúztató talán kevésbé megvezethető egy jó fellépés után ·      Az egyes jelöltek készsége, képessége, teljesítménye könnyen összehasonlítható ·     A strukturáltság alapvetően jó volt ·      ·      Műszaki területeken is egyre fontosabbak az egyéb készségek (nyelv, menedzsment szemlélet, stb.)

Negatívumok ·  A három szakasz nem volt egyenlő súlyú a szükséges időráfordítást és terhelést tekintve. ·        Befolyásoló hatással bírhat a megítélésre, véleményre (akár pozitív, akár negatív), hogy ki milyen csoportba került. ·        A kontrolling feladatra szánt idő kevés, bár a célja nyilván az, hogy a szűk idő alatt, ki mit tud kihozni magából, és nem feltétlen cél a tökéletes megoldás.

Társasági előnyök ·        a jelölt teljesítménye, képessége nagy pontossággal felismerhető ·        objektív ·        eldönthető, hogy a jelölt fejlesztése megtérülő beruházásnak minősül-e, költségtakarékos

Előnyök a jelölteknek · A jelentkező az értékelés során fokozottabban felismeri erősségeit és gyengeségeit, mivel a megfigyelőktől objektív képet kap saját magáról. ·   Segíti a beilleszkedést. ·   Növeli a munkakör presztízsét.