A hirdetésértékesítés folyamata Sáfrány Zsuzsanna 2006. április 11.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Szóviv ő Bál – nem csak szóviv ő knek! A rendezvényr ő l… A Magyarországi Szóvivők Országos Egyesületének szervezésében immár VIII. alkalommal rendezzük.
Reklámhatékonyság növelése retargetinggel. A hatékony display kampány: minimális költséggel maximális konverzió. 2/10 Hogyan lesz hatékony egy kampány?
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
A szponzorálás.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Szervezetfejlesztési Program
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
A direkt marketing fogalma
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
DPR kommunikáció alapelvei
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A kommunikációs mix elemei
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
A reklámköltések alakulása Magyarországon Forrás: Mediagnózis Milliárd Forintban.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
ATL - mit hirdessünk és hol?
FELVI Média A fiatalok figyelnek ránk!. Médiaértékesítés az OFIKnál 2005-ben indult, elsősorban az online és a nyomtatott médiában 2006-tól adatbázisok.
Médiaajánlat (2013) 1. Fiatalos kulturális portál, programajánló site Filmajánlók Könyvkritikák Koncertbeszámolók Gasztronómia Interjúk Kirándulás, szabadidő.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
A diákat készítette: Matthew Will
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Sponsorare necesse est
Gazdaság KKV felmérés szponzorációs ajánlat augusztus 2.
Kereskedelmi levelezés
A hirdetésértékesítés folyamata
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A reklám centruma.
A digitális reklám eszközei 1.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
MÉDIAAJÁNLAT: MAMMUTMAIL.COM MAMMUTSHARE.COM.
Haszon rendezvények médiaajánlat
Országos nagykereskedelmi menedzser
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Előadás másolata:

A hirdetésértékesítés folyamata Sáfrány Zsuzsanna április 11.

Az előadás tematikája : MI A SALES? Sales = értékesítés. Mivel foglalkozik a médiaértékesítő? MIBŐL ÉL EGY MÉDIAVÁLLALKOZÁS? Bevételi források, reklámtorta, reklámköltési adatok. HOGYAN ZAJLIK A HIRDETÉSÉRTÉKESÍTÉS? Az értékesítés folyamata, a sales mérése, teljesítés, speciális értékesítési módok. HIRDETÉS ÉS MÉDIUM VISZONYA

Mi a sales? Eladás = Értékesítés Sales = ÉRTÉKesítés - Az értékesítő nem elad, hanem hozzáadott értéket közvetít az ügyfélnek - Az értékesítő kapcsolatot épít ki az ögyféllel, optimális esetben személyes kapcsolatot - Az értékesítő az ügyfél szemében bizalmi pozícióban van: TANÁCSADÓ

Miből él egy médiavállalkozás? A médium is azt értékesíti, amije van: az elérését. 3 bevételi forrás: - támogatás (nonprofit) - szponzoráció - hirdetésekből származó bevétel Támogatás: mecenatúra. Viszonosság nélküli anyagi támogatás, amelyet egy szervezet, vagy személy részére ítélnek meg a támogató cég által képviselt misszió alapján. A támogatás nem, vagy csak kis mértékben publikus, a támogató cég a pénzért cserébe nem vár el reklám-jellegű tevékenységet.

Szponzoráció: kölcsönösen előnyös megállapodás, ahol a szponzor anyagi támogatás fejében értékben megegyező megjelenési lehetőséget kap a szponzorált eseményen, weboldalon vagy más médiumban. Az év szponzorációja Sziget Fesztivál A Sziget tavaly 1,8 milliárd forintból gazdálkodott, az eddigi legnagyobb szponzorációs bevételét érte el. Az esemény 2005-ös büdzséjének körülbelül 30 százaléka származott szponzoroktól, konkrétan a Coca-Colától, a Kereskedelmi és Hitelbanktól (K&H Bank), a British American Tobaccótól (BAT), valamint a Red Bulltól. A Sziget két, „bemutatja” kategóriájú főszponzora a Dreher és a Pannon GSM voltak. A rendezvény további támogatója volt tavaly a Siemens, a Pöttyös, a Milli, a MasterCard, a Durex, a Nescafé, a Wizz Air, a Maggi, a Nestlé, a Richter Gedeon, a Merrell, illetve a Jim Beam. Az esemény médiatámogatói között 2005-ben a TV2-t, a Pesti Estet, a Roxy Rádiót, a Vivát, a Sanoma Budapestet, a Radio Cafét, a Blikket, a HVG-t, a Népszabadságot, a TV5-öt, a Freee-t, a Klub Rádiót, a The Budapest Sunt, a WAN2-t és a Radio Deejay-t találjuk.

Hirdetés: az adott médiumban vásárolt felület, vagy műsoridő, melynek (általában) transzparens tarifaára van. Ebből a médium belátása szerint további kedvezményeket adhat. A top 3 hirdető Magyarországon A legnagyobb hirdetők A november végéig összesített listaáras adatok szerint tavaly a három legnagyobb hirdető az Unilever, a Procter & Gamble és a Magyar Telekom (T-Com) volt. A TNS Media Intelligence kutatóintézet adatai szerint évek óta vezet az Unilever, de ha folytatódik a listaáras adatok alapján kirajzolódó tendencia, akkor lehet, hogy féltenie kell első helyét: a második helyen álló Procter ugyanis több mint 70 százalékkal növelte reklámkiadásait, míg az Unilever alig hét százalékkal. Az Unilever médiaköltéseit egyértelműen a tévé túlsúlya jellemzi. A médiamixet illetően hasonló cipőben jár a két másik dobogós is, ami széles tömegeket megcélzó hirdetők esetében nyilván érthető.

Hogyan oszlik meg a reklámköltés? A reklámköltés mérésének nehézségei: - nem publikus költési adatok - alkupozíciók védelme - „láthatatlan” BTL - mérési módszer Reklámköltést mérő 2 szervezet: Magyar Reklámszövetség (MRSZ): kérdőíves megkérdezés TNS Media Intelligence: (korábbi nevén Mediagnozis) tarifaáras költés alapján

MRSZ szerint: Televízió: tavalyi, legutolsó becslése szerint a televíziós piac 2005-ben körülbelül 41 százalékkal részesedett a reklámtortából. Bár hosszabb távon a televíziós költések lassú csökkenése valószínűsíthető, egyelőre azonban a tömegtermékeket reklámozó, jelentős költségvetéssel rendelkező hirdetők kommunikációjukon belül a legnagyobb súllyal a televíziót szerepeltetik ben a TV2-nél éves szinten mintegy 20 százalékos emelést hajtottak végre. Az R-time Sales & Marketing kutatási vezetője szerint az RTL Klubnál az átlagár 13 százalékkal volt magasabb 2005-ben, mint egy évvel korábban ban az RTL Klub átlagosan 5,6 százalékkal, míg a Tv2 28 százalékkal emelte az árait. MTV-n új rendszer: a szokásos éves célcsoportról áttértek a éves, ABC ESOMAR kategóriára.  valószínűleg a kereskedelmi tévék is átállnak erre a rendszerre.

Sajtóköltés: az MRSZ szerint a TV és sajtóköltés fej-fej mellett halad 40-41% körüli megoszlással. Rádió, internet: „osztozik a maradékon”

A TNS Media Intelligence szerint: 2005-ben a reklámköltés a főbb médiumtípusokban (kivéve outdoor): - 66% TV - 21% sajtó - 5% rádió - 1% Internet (Internet: 2004-hez képest 21%-kal magasabb reklámbevételt mértek)

Az összehasonlítás kedvéért még egy 2000-es adat: MRSZ és MaKSz becslés a évi reklámköltésekről (nettó költés) • Televízió: 45 Mrd • Sajtó:45 Mrd • Közterület: 11 Mrd • Rádió:9 Mrd • Mozi:0.8 Mrd • Internet: 0.85 Mrd Mrd • Televízió: 131 Mrd • Sajtó:64 Mrd • Közterület: 16 Mrd • Rádió:12 Mrd • Mozi:1 Mrd • Internet: n.a. 224 Mrd TNS Media Intelligence - médiaköltés tarifaáron 2000

TNS Media Intelligence médiaköltés tarifaáron 2004 MRSZ becslés a évi reklámköltésekről (nettó költés) 438,3 Mrd Ft154,7 Mrd Ft

HIRDETŐK: TV2 top 10 hirdető Hirdető Procter & Gamble Benckiser Unilever Bayer Danone L'Oréal Master Foods Nestlé T-Mobil Győri Keksz ,7 % Listaáron, 1000 Forintban

HIRDETŐK: RTL Klub top 10 hirdető Hirdető Unilever Henkel T-Com Pannon GSM Vodafone Ferrero Borsodi Sörgyár Johnson & Johnson Coca-Cola Brau Union % Listaáron, 1000 Forintban

HIRDETŐK: MTV top 10 hirdető Hirdető T-Com Procter & Gamble Teva Master Foods Bayer UPC Magyar Suzuki Pannon GSM Porsche Hungária T-Mobil % Listaáron, 1000 Forintban

A Televíziók reklámbevételének változása MTV TV RTL Klub Listaáron, 1000 Forintban + 11,3 %

A hirdetésértékesítés folyamata MÉRÉS  ELEMZÉS  KÖVETKEZTETÉS  TERVEZÉS  CSELEKVÉS Releváns adatok Elemzett adatok Javaslat Döntés Ajánlat Értékesítési terv AJÁNLATTÉTEL MEGÁLLAPODÁS TELJESÍTÉS SZÁMLÁZÁS Írásos ajánlat Megrendelő szerződés Igazolás

A hirdetésértékesítésben résztvevő szereplők: - Mérés, elemzés és dokumentációja: Piacelemző - Tervezés a dokumentuma a médiaajánlat: Értékesítési vezető - Ajánlattétel és dokumentumai: Értékesítő (sales-es) - Teljesítés: Szerkesztő / Értékesítési vezető / Traffic - Számlázás és fizetési igazolás: Pénzügy

Az értékesítési vezető feladata: az inputok biztosítása KNOW-HOW: - piacismeret (dokumentum) - termékismeret (dokumentum, általában a médiaajánlat) - értékesítési ismeret (tréningek, megbeszélések) - ügyfélszegmens ismerete (adatbázis is ide tartozik) ELVÁRÁSOK: - bevételi elvárás meghatározása (egyéni és összesített) - sales terv INFRASTRUKTÚRA: - számítógép, internet, telefon, mobil, fax - gépkocsi - nyomtatási lehetőség SZABÁLYOK: - ügyfél-kommunikációra vonatkozó szabályok (ált. és speciális etikai és erkölcsi szabályok) - infrastruktúra használatra vonatkozó szabályok - céges szabályok stb.

A sales terv A sales vezetője készíti Ügyfele a tulajdonos és az értékesítők Célja, hogy a több termék és a hosszabb időszak értékesítési szempontból tervezhető legyen (optimalizáció) Helyes formája: írásos Helyes tartalma: minden médiatermékre tartalmazza - hirdetői terméksztenderd  ajánlat - értékesítési folyamat timing - adatbázisok és sales-esek leosztása + bevételi elvárás (és ennek teljesülése sales-esenként, termékenként) - műszerfal (egységes és sales-esek műszerfala)

A vevő vásárlói folyamata Szükséglet felismerése  Információgyűjtés  márka percepció (több márka)  mérlegelés (fogyasztói black boksz) + vásárlást befolyásoló szereplők hatásai  vásárlói döntés  elégedettség  újravásárlás / elégedettlenség  új márka v. szükséglet felszámolása (ha lehetséges) Fogyasztói döntést befolyásoló tényezők: Külső: - ár - jövedelem - társadalmi szokások Belső- ízlés - értékrend - hasznosság érzete Hasznosságmaximalizálás elve több termék esetén: több termék esetén a fogyasztó a termékek fogyasztásával megszerezhető haszon maximalizálására törekszik  alapesetben minden termék fogyasztása kihatással lehet a mi termékünk hasznosságérzetére

A hirdetésértékesítés folyamata A sales formája lehet: Sales formájaAKTÍVPASSZÍV DM A sales-es küld ki levélben vagy e- mailben ajánlatot Levélben vagy en érkező megrendelő Telesales A sales-es kezdeményezi az ügyféllel a telefonos kapcsolatfelvételt A sales-est hívja az ügyfél, hogy megállapodást kössön Personal selling (személyes eladás) A sales-es keresi fel személyesen az ügyfelet tárgyalásra Az ügyfél "esik be", hogy vásároljon pl.: bolti eladás

A sales formájának hatékonysága Legáltalánosabb modellje: Aktív DM --> 5% passzív megrendelés --> 95% aktív telesales --> 15% passzív megrendelés Személyes tárgyalások alkalmával a sikeres üzletkötés aránya a legmagasabb, 25-40% között mozog

A sales műszerfala Az értékesítési tervben kitűzött célszámok teljesítése az értékesítési vezető felelőssége. Az értékesítési folyamat nyomon követése, a folyamatos mérés tudja biztosítani, hogy bármikor beavatkozhasson az értékesítők munkájába. Lehetséges megoldási módok: - ügyfelek átcsoportosítása - újabb sales-es beállítása - sales-esek ösztönzése - visszacsatol a termékre A sales műszerfala tartalmazza sales-esenként a bevételi teljesítményeket, termékek szerinti bontásban. A sales-esek eredményeit a sales folyamatvezetője egy egységes műszerfalon vezeti. 2 mérőszámot ad: Mennyiségi: hány magfolyamat indult Költség: a befektetett tőke megtérülési arányát (ráfordítás és bevétel viszonyát)

A telesales sztenderd napi műszerfala

Az értékesítés műszerfala: (példa összegek!) 1 termék esetén az értékesítési vezető egyszerűsített műszerfala: Médium érté-kesítési időszaka Értékesítő 1Értékesítő 2Értékesítő 3 TervszámTényszá m Eltérés 1. nap Ft Ft ,83% 2. nap Ft Ft ,14% 3. nap Ft0 Ft Ft ,29% ZÁRÁS: Ft Ft Ft %

Az értékesítés műszerfala: (példa összegek!) több termék (termékportfolió) esetén a sales vezető egyszerűsített műszerfala: MédiumÉrtékesítő 1Értékesítő 2Értékesítő 3TervszámTényszá m Eltérés Médium Ft Ft ,83% Médium Ft Ft ,14% Médium Ft0 Ft Ft ,29% ZÁRÁS: Ft Ft Ft %

A műszerfal bővítési lehetőségei - hirdetési felületek / szpotok terjedelmének rögzítése - kedvezmények rögzítése - ügyfél-specifikus megjegyzések (például a termék mérésére is alkalmas, ha mérjük a nemleges válaszok okait --> a termék azonnali mérésére ad lehetőséget, ami alapja lesz a terméksztenderd módosításának). - pontos timing alapján az ütemterv ellenőrzése Ideális esetben egy folyamatszoftver segítségével történik az adatok rögzítése és kiértékelése --> robosztussá tehető az értékesítés hatékonyságának mérése és rögtön inputot jelenthet a sales terv kidolgozásához.

A sales zárójelentése Ki készíti: sales menedzser Kivel: - Ki a zárójelentés ügyfele: sales vezető A jelentés formája: írásban A jelentés tartalma: Mely termékre, hány megállapodás, mekkora értékben, + eltérések a megállapodott teljesítményszinttől + javaslatok, nem tisztázott elvárások a következő megállapodáshoz az inputokkal szemben Mennyiség: 1 Pontos: minden sales folyamat zárását követően Költségek: munkaidő, infrastruktúra

A megállapodások teljesítése, igazolások és mérések, pénzügyi folyamatok - kampánymenedzsment PÉLDÁK: Egy megjelenés esetén PRINT: hirdetési anyag technikai paramétereinek megadása, lapzártáról tájékoztatás, küldés módja, stb. --> beérkező anyagok ellenőrzése --> továbbítás a grafikusnak (kontrolpont) --> hirdetés helyének kijelölése a laptükörben --> tördelőhöz küldés --> olvasószerkesztő és korrektor (szükség esetén javítás és jóváhagyás) --> kontrolpont az értékesítési vezetőnél nyomdába küldés előtt --> nyomás felügyelete --> támpéldányok és számla az ügyfélnek ONLINE: hirdetési anyag technikai paramétereinek megadása, lapzártáról tájékoztatás, küldés módja, stb. --> beérkező anyagok ellenőrzése --> továbbítás a grafikusnak (kontrolpont) --> hirdetés helyének kijelölése az oldalon, szükséges fejlesztésekről visszacsatolás a fejlesztőktől --> kihelyezés --> mérési élesítése a megjelenés kezdetekor -- > dokumentáció (elektronikus és print sem árt kezdő és végnapról + statisztika) --> igazolás és számlázás

Kampánymenedzsment PÉLDA több megjelenés esetén Kiindulás az ajánlattétel: kiderül, hogy az ügyfél portfolióban gondolkodik, vagy javaslatot teszünk rá, ha ez neki előnyösebb --> médiamix kialakítása az ügyfél számára releváns mérőszámokból (olvasottság, lapletöltés, adatbázis végpontok száma, stb.) --> kampány timing: megjelenések ütemezése (és itt kell előre tudni, mely megjelenésre vonatkoznak a fentebbi folyamatok főbb időpontjai… A kampány-teljesítés ezt követően az egyszeri print és/vagy online megjelenések menetében történik.

Speciális esetek a médiaértékesítésben: - portfolió értékesítés: a médiatulajdonos nem csak egy médiumot értékesít, hanem médiumok gondosan felépített rendszerét. Ezek lehetnek - teljesen eltérő piaci szegmenseket lefedő médiumok (például: azonos terméktípus, például magazinok különféle igényekre) - azonos piaci szegmenset lefedő több médium (eltérő elérési út alkalmazása ugyanarra a kiemelt szegmensre, például online, magazin és tematikus TV csatorna) - kevert portfolió: több célcsoportot és többféle elérési utat kínáló portfolió. Kialakítását számos külső és belső tényező indokolhatja, például: - nemzetközi cég esetén a komoly háttértapasztalat, piacismeret - lefedetlen piaci réseken első belépési lehetőség - licencvásárlással külföldi, bejáratott márkanévvel új médium indítása - felvásárlás - egyéb belső (pl.: misszió) és külső tényezők

Az értékesítés hatékonysága ugyanakkor jelentősen nő, ha a különböző médiumok célcsoportja viszonylag egységes. (Példa: Habostorta.hu a áprilistól megválik a SWI oldalaitól: a tar.hu, a freeweb.hu és az altavizsla oldalaktól, ugyanakkor korábban megvásárolta a Gyaloglo.hu oldalt). „A fiatalok minél célzottabb elérésében látjuk az utat, míg az SWI a korosztálytól független, tömegekhez kíván szólni” - mondta el Weiler Péter, a Habostorta ügyvezető igazgatója. (Kreatív Online) A közös értékesítésről a kiegészítő anyagok között mellékeltem egy cikket, hivatkozása: os_mediaertekesites.doc

Sales house-ok A klasszikus sales house a médiumok külső partnere. A hazai sales house-ok a legkülönfélébb médiafelületeket ajánlják ki a hirdetők részére (tematikus televízió, újság, helyi rádió, indoor és mozilánc, de lehet akár bérautó is). Létrejöttének oka: a tematikus, vagy regionális elérést biztosító médiumok házon belül nem tudják hatékonyan megoldani a felületek hirdetési célú értékesítését. A sales house ügyfelei részére hatékonyan tud regionális, vagy a különféle regionális és tematikus médium közül akár országos kampányhoz megjelenési felületet/műsoridőt értékesíteni. Beszélhetünk médium-függő és média-független sales house-okról. Médium-függő: egy-egy médiacég saját portfolióját (esetleg további külsős médiumokat is) bevonva ajánlja ki a megjelenési lehetőségeket. Médium-független: nem kötődik médiavállalkozáshoz, csupán belép a piacra, mint kereskedő. A sales house-ok szerepéről kiegészítő körinterjút mellékeltem az alábbi link alatt: House.doc

Hogyan hat a hirdetés a médiumra? Hogyan hat a médium a hirdetésre? A médium megjelenése és tartalma, valamint a benne megjelenő hirdetés kölcsönösen befolyásolják a médiumról és a hirdetőről kialakult képet. PozitívNegatívSemleges Hirdetőre hat a médium 1. Hozzátesz a hirdetés tartalmához: (pl.: autentikus környezet, a lap magas presztízs-értéke) 1. Elvesz a hirdetés tartalmából (pl.: túlságosan tagolatlan tartalom, logikátlan műsorstruktúra, negatívan megítélt eszmék iránt elkötelezettnek tartott médiumban jelenik meg stb.) Se nem erősít, se nem gyengít, vegytiszta formájában kivételes (törekedjünk inkább a pozitív hatású médiumok használatára). 2. Hozzátesz a hirdetés formájához (pl.: kimagasló nyomdai minőség, kiugró elhelyezés az újságosstandon, stb.) 2. Elvesz a hirdetés formai hatékonyságából (pl. rossz nyomdai minőség, kusza oldalkép, adáshiba, stb.) 3. Hozzátesz a hirdetés mennyiségéhez (pl.: többször forgatják az adott médiumot, elteszik, rögzítik a műsort, amiben a hirdetés megjelenik, stb.) 3. Elvesz a hirdetés mennyiségéből (pl.: meg se nézik a hirdetési oldalakat, magazinműsorokat) 4. Időnyereség (pl.: a megjelenés kimagasló aktualitása) 4. Időveszteség (pl.: csúszik a megjelenés) 5. Költség: ár-érték arány: pontosan targetál a lap, az egy főre jutó költség nagyon alacsony más médiumhoz képest, stb. 5. Költség: ár-érték arány rossz (pl.: banner- letöltésnél hátrány lehet a látogatói szám hirtelen megugrása, ami hirtelen költségnövekedéssel jár ha letöltés alapon megy az elszámolás).

PozitívNegatívSemleges Médiumra hat a hirdető 1. Hozzátesz a médium tartalmához (pl.: különösen jól sikerült PR anyag, magas presztízzsel bíró hirdető márka) 1. Elvesz a médium tartalmából (pl.: negatív asszociációkat keltő hirdetések, alacsony presztízsű márkák) Se nem erősít, se nem gyengít 2. Hozzátesz a médium formájához (pl.: egy igényesen szerkesztett hirdetés, egy szponzorált műsorszám) 2. Elvesz a médium formai hatékonyságából (pl. egy igénytelenül összetákolt hirdetés) 3. Hozzátesz a médium mennyiség- érzetéhez (például egy behúzott magazin) 3. Elvesz a médium mennyiségéből (pl.: túl sok hirdetés, keresni kell a szerkesztőségi tartalmat a lapban) 4. Hozzátesz időben (pl.: elteszi a hirdetés miatt az újságot) 4. Időveszteség: nem küldik időben a hirdetést, nem működik a banner hivatkozása a kihelyezéstől kezdve, stb. 5. Költségben: például promóciós együttműködés (összecsomagolt lapszámok, vagy ajándék az előfizetéshez, laphoz, ami az olvasó oldalán nyereségként jelenik meg) 5. Költségveszteség: lemondják az előfizetést, csökken az eladás, stb. Hogyan hat a hirdető a médiumra?

A következő órán: Hogyan működik az üzlet: rádió? Előadó: Földes Ádám, a Sláger Rádió kereskedelmi igazgatója

Köszönöm a figyelmet! Az előadás anyaga letölthető: Kérdések: