Egy kreatív tanulási eszköz

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IT Essentials I. IT Alapismeretek: PC Hardver és Szoftver v4
Advertisements

Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Szöveg feldolgozása Fontok használata.
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
Word 2007.
Médiapedagógia.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Internet ismeretek II..
Komplex Instrukciós Program
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Zalaegerszeg, február 16. Bíróné Bondor Katalin
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Tehetségsegítés kisgyermekkorban IKT eszközökkel
A TANULÁS BELSŐ FELTÉTELEI
Nyomtassa ki a mintatranszpa rens diáit, vagy írja be saját üzenetét. Kattintson a betűkre, és írja be saját szövegét. Diánként csak egy karaktert használjon.
Készítette: Szabó Zénó
Az Univerzum térképe - ELTE 2001
Bemutató készítési alapok
6. A képkompozíció, mélységélesség
Készítette: Kecskés Imre
6. rész: A részletmérés.  A változási vázrajzok elkészítéséhez szükséges részletmérés során a változással érintett területen az állami alapadatok tartalmában.
2009. április 3. Ficzkó Ildikó Honlapelemzés április 3. Ficzkó Ildikó
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
1 Az aktív tábla használatáról. 2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt.
University of Kent arculati kézikönyv
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
OLDALSZERKEZET ELEMEK 1. A TAG A header taggel fejléc adható meg. Ez a rész tartalmaz bevezető információt a weboldalról vagy annak egy részéről (pl..)
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Tanulásmódszertan kötelező tantárgy I. év – 1. félév
Tanulásmódszertan kötelező tantárgy I. év – 1. félév
A GONDOLATTÉRKÉP.
Figyelmeztetés! E program használata fokozottan
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
1 Sajtódigitalizálás - tartalom BCE Központi Könyvtár Szivi Józsefné dr. – gyűjteményszervezési igazgató OSZK / MEK / június 19.
A mérhető és a mérhetetlen Kompetenciafejlesztés az Ikerkönyvekkel.
Algoritmikus munkafolyamatok az irodalomórán Valaczka András, 2009.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Bemutatókészítés Takács Béla
Szemhibák, szemüvegek Chyby oka, okuliare
Készítette: Szabó Zénó
SZÖVEG ÉS KÉP A KÉPMEZŐBEN
Prezentációkészítés összefoglaló
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
A prezentáció-készítés szabályai
GRAFIKAI TERVEZÉS A TANULÁS MOTIVÁLÁSÁRA ÉS A LEMORZSOLÓDÁS KEZELÉSÉRE.
Regionális gazdaságtan
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Tematikus kutatás, 2. félév Témák és feladatok. Kutatás – írás Témák (szűkítés, konkretizálás) Módszerek (külön is: PhD-sok rövid bemutatója: történeti.
Prezentációk készítése
C Programozási alapok.
HEFOP Zárókonferencia Kutatásmódszertan: szociálpszichológia e-tananyag Kiss Paszkál Szabó Mónika Ujhelyi Adrienn Berkics Mihály.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Agykontrollos továbbképző éveseknek
Gyakorló óra 5/12.
Á B R Á Z O L Á S T E C H N I K A ábrázolási módszerek és vizuális alátámasztási technikák az építési projekt menedzsmentben Összeállította: Vidovszky.
Jegyzetkészítés 5/17.
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
TANÍTANI… Kinek?Mit? Hogyan ?. Kinek? Egyes szám, harmadik személy…
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
moduláris szakképzési szerkezet
Hatékony és pontos munkavégzés
Multimédia.
Hatékony és pontos munkavégzés
Velünk élő középkor Forrás:
POWERPOINT Bemutató készítése.
Előadás másolata:

Egy kreatív tanulási eszköz GONDOLATTÉRKÉP Egy kreatív tanulási eszköz

A GONDOLATTÉRKÉP MI AZ? MIBEN SEGÍT? Egy térbeli vázlat, amely képet ad a megtanulandó tananyagról. MIBEN SEGÍT? a megértésben, a lényeg kiemelésében, a tananyag bevésésében és felidézésében.

Az előbbi gondolatok így jeleníthetők meg egy gondolattérkép segítségével:

Képet ad a tananyagról Térbeli vázlat Mi az? GONDOLATTÉRKÉP

GONDOLATTÉRKÉP Mi az? Miben segít? Képet ad a tananyagról Térbeli vázlat Mi az? GONDOLATTÉRKÉP megértés Miben segít? lényegkiemelés bevésés felidézés

Elkészítésének szabályai Fektetett A4-es lapot használunk. A témát (címet) középre, bekeretezve írjuk fel. Az alcímek ebből a központból ágaznak ki. Az ágak egy-egy kulcsszót tartalmaznak. A kulcsszavakat nyomtatott nagybetűkkel kell a vonalra írni. A fő ágakhoz kapcsolódhatnak a kevésbé fontos információk, kisebb elágazásokon. Ahol lehet, használjunk színeket, képeket, jeleket! Így érdekesebb, ezért könnyebben megjegyezhető.

Központi téma, a GT tárgya Gondolattérkép

Gondolattérkép FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK Központi téma, a GT tárgya KÖZPONTBÓL

Gondolattérkép FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK CSOMÓPONTOS SZERKEZET Központi téma, a GT tárgya Gondolattérkép FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK KÖZPONTBÓL CSOMÓPONTOS SZERKEZET

Gondolattérkép FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK KULCSSZAVAK CSOMÓPONTOS SZERKEZET Központi téma, a GT tárgya ÁGAKON Gondolattérkép FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK KULCSSZAVAK KÖZPONTBÓL VONALRA ÍRVA CSOMÓPONTOS SZERKEZET NYOMTATOTT BETŰKKEL

Gondolattérkép GAZDAGÍTHATÓ FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK KULCSSZAVAK KÉPEKKEL SZÍNEKKEL GAZDAGÍTHATÓ JELEKKEL Központi téma, a GT tárgya ÁGAKON Gondolattérkép FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK KULCSSZAVAK KÖZPONTBÓL VONALRA ÍRVA CSOMÓPONTOS SZERKEZET NYOMTATOTT BETŰKKEL

Egy haladó változat - Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe, in TaníTani, 18-19.

NÉHÁNY PÉLDA

NÉHÁNY PÉLDA

NÉHÁNY PÉLDA

JÓ TANULÁST!