Egynapos és rövidített ápolású ellátások és minőségi garanciái

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kistérségi járóbeteg szakellátó központok
Advertisements

Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
Kempinski Hotel Corvinus Budapest január
Sebész rezidens helyzet a dél-alföldi régióban
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Kornai János: VITAINDÍTÓ ELŐADÁS Egészségbiztosítási reform konferencia január
1 BALESETBIZTOSÍTÁS (munkahelyi egészségbiztosítás) az üzleti biztosítók szerepvállalásával Összeállította: Magánbiztosítók egészségügyi reformbizottsága.
A Nyírbátori Szakrendelő jövőképe az egészségügyi reform kapcsán
Szegedi Magatartástudományi Napok, jún. 5-6.
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
 1. Szociális:  - a lakás 1 órán belüli elérhetősége  - telefon 24 órán át  - gépkocsit nem vezethet a beteg: hazaszállítását meg kell oldani.
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
ÉRDEKVÉDELEM Dr. Borsi Éva május. Dr. Papp Lajos Miatyánkja Mikor hittél abban, hogy téged megbecsülnek, Munkád elismerik, lakást is szereznek,
Egészségügy Betegjogok.
Szakmai kártérítési felelősség magán- egészségügyi sajátosságai A felelősség bárkit levetkőztet.
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
Marketing az egészségügyben Dr. Szalkai Iván E-consult 2000 Rt.
Modellkorrekció a gyógyszerellátásban
Dr.Fülesdi Béla DE OEC AITT EMMI ESZK
A mindenkori kormányzati intézkedés kritikája mindig szimpatikusabb mint saját hibáinkkal, gondjainkkal történő szembenézés. Dr. Illés BélaGöd 2007 nov.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Pest Megyei Orvosnapok 2006 Hogyan lássam el a beteget? Járó-, vagy fekvőbetegként? Dr. Domján Gyula.
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
RENDSZER ELŐTT RENDSZER UTÁN
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr.
Ápolási tevékenységünk központja a beteg SE ÁOK I.sz.Sebészeti Klinika Budapest Mollnár Enikő Zina.
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Kitörési pont a betegellátásban: XVIII. Pest Megyei Orvosnapok
Egynapos sebészet adta lehetőségek az integrált járóbeteg ellátásban
Az esetmenedzser munkája és szerepe az egynapos sebészet ellátásban
Az Egynapos Sebészet 6 éves tapasztalata Budaörsön
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Készen állunk az egészségbiztosítási piacnyitásra
Egynapos sebészet Beteg alkalmasság, beteg biztonság
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Üdvözöljük konferenciánkon!
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA.
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
Adómentes juttatási elemek: egészségbiztosítás
A sürgősségi osztály indításával és működtetésével nyert tapasztalataink. CSMEK Hódmezővásárhely - Makó Dr. Lóczi Gerda.
Ahogy a szakfőorvos látja
Egészségügyi szolgáltatók üzleti etikai kódexe OEVOSZ üzleti etikai kódex.
A betegellátás keretei és rendszere
Egynapos sebészet: hazárdírozás, vagy biztonság?
Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház Dr. Fülöp Norbert Kaposvár
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Egynapos sebészet a finanszírozás tükrében
Truven Health Analytics Micromedex 2.0 Információs tudástár.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Diverzifikáció az állatorvosi praxisban EGERSZEGI PÉTER, SEREGI ANTAL.
Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház bemutatása Dr. Papp Erzsébet orvosigazgató.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Centralizáció és specializáció az Onkológiai sebészetben
Hazai kórházi-járványügyi helyzetkép: adatok és aktualitások
Centralizáció és specializáció a sebészeti onkológiában
RFID és Telemedicina Dr. Ficzere Andrea RFSUGMED.
Egészségügy 5 Dimenzióban augusztus 31. Leitner György
Szakmapolitikai fórum
A szakma és az egészségpolitika kapcsolata a nemzetközi gyakorlatban
Debreceni Egyetem Kenézy Gyula Egyetemi Kórház
Adómentes juttatás 2019-ben? Igenis létezik!
Dr. Mészáros János egészségügyi ellátórendszer működtetéséért felelős
Előadás másolata:

Egynapos és rövidített ápolású ellátások és minőségi garanciái Dr. Gamal Eldin Mohamed PhD Sebész és gastroenterológus főorvos, Europ-med Egészségügyi Központ elnök, Multidiszciplináris Egynapos Sebészeti Társaság Elnök, 10th International Congress Of The International Association For Ambulatory Surgery (IAAS), 5-8 May, 2013, Budapest IAAS Executive Committee Member Magánpraxis 2013 Egészségbiztosítás, Szerződés és Biztonság Kongerencia Szekció: Magánpraxis, egynapos ellátás; szakemberek és intézmények, Kempinski Hotel Corvinus, Budapest 2013. január 25-26

Állami Kontra magánpraxis „People no longer talk in terms of the public sector versus the private sector” Gabriel Masfurroll, chief executive of the USP Hospitales, the second-largest private helathcare provider in Spain. „They just talk about good service and bad service” Mark Mulligan: USP Hospitales, Positive prognosis for Spanish private provider. Published

Az államra nézve, mik a kötelező ellátások? (Hazai viszonyok!!!) Sürgősségi ellátás? (polytrauma) Magas progresszivitási szintű ellátás? (Onkológia, transzplantáció stb.) Megfizethetetlen egyedi gyógyszerellátás? Itt mennyire lehet érvényesíteni a gazdaságosságot és a költséghatékonyságot? (A szakmai minőségről a magas szakmai felkészültség és a magas tudású technika- technológia gondoskodik, de a többi?)

Hol lenne a magánpraxis és magán ellátás helye? Olyan beavatkozásoknál, ahol az elektív betegellátás és a betegbiztonság követelményrendszere tud érvényesülni Olyan területeken, ahol szem előtt kell tartani a költséghatékonyságot Ahol az ellátás minősége és az „outcome” egy vezérlő szempont Ahol rövid rehabilitáció után munkaképessé lehet tenni a beteget és visszaadjuk a társadalomnak

Hol lenne a magánpraxis és a magánellátás helye? Járóbeteg szakellátás Nappali sebészet (több mint 350 beavatkozás) Igazi egynapos sebészet (24 órás) Rövidített kórházi tartózkodást igénylő beavatkozások (24 – 72 órás) Rövidített kórházi tartózkodást igénylő beavatkozások (24 – 72 órás), melyet rehabilitáció követi Kúraszerű ellátások

Mik az elvárásaink (orvos, szolgáltató, biztosítók) a magán egészségüggyel szemben? Az ellátás legyen: Biztonságos Hatásos Beteg centrikus Időben történik Hozzáférhető Joggal szabályozott Következetes és jó kimenetelű, tehát eredményes

Beteg specifikus elvárások Orvosi ellátás Az orvos: Szakképzett Racionális Bizonyítékokon alapuló gondolkodás Diagnózis: Pontos Idő faktor Mennyi bekerül? Ellátás: Biztonságos, hatásos Eredményes Gyógyszer, kapható-e Kórházi (nem orvosi) Szociális helységek Ültetési lehetőség Tisztaság Mellék helységek Váró a kísérőknek Büfé Személyzet: Empátia Udvarias kommunikáció és szolgáltatás Diszkréció

Tehát: hol érvényesülnek elvárásaink? Egynapos és rövidített ápolású sebészet, mint a reform hajtóereje

Egynapos és rövidített ápolású sebészet, mint a reform hajtóereje James Nicoll (1864 – 1921), Glasgow, Scotland, Reported the overall success of day surgery treatment in 8,988 paediatric cases (1909)

Mi az egynapos (ES) és rövidített ápolású sebészet (RÁS)? Definíció: (ES: egynapos sebészet, nappali sebészet, ambuláns sebészet, day surgery, same day surgery (12 órás), overnight surgery (RÁS:Több mint 24 órás) Ellátási forma: elektív (műtét előtti kivizsgálás, diagnózis, aneszteziológiai ambulancia) Beteg alkalmassága fontos: ASA I-II, illetve kompenzált ASA III Ellátás utáni rehabilitáció: mely rövid időn belül alkalmassá teszi a beteget eredeti tevékenységének végzésére

Mi az ES és RÁS Követelményrendszere? Legmodernabb technika, technológia alkalmazása (laparoscopia, endoscopia, minimál invazív technikák) Legmodernabb altatási gyógyszerek és technikák Legjobb szervezés: betegutak, jó koordináció betegbiztonság, prevenció Multidiszciplináris működési forma Magas orvosi tudás és technika Szabályozott rehabilitáció Minőségi ellátás

Mi az ES és RÁS Követelményrendszere? Elektivitás, Szervezés, koordináció Költséghatékonyság Minőség

Minőség az egészségügyben, legyen beteg centrikus Legyen megfelelő beavatkozás, Megfelelő standardok alapján, A megfelelő időben, Megfelelő mennyiségben, A megfelelő betegnek, És nem utolsósorban, ne legyen ártalmas a betegnek

Kerekasztal (1) Járóbeteg A) Szakember: Szakképesítés? license vizsga? Továbbképzés, oktatás (mérhető?) Szakmai tapasztalat, hogyan mérhető? Pereferenciák: hírnév, mennyi időt szán egy-egy betegre, mennyi a várakozási idő? Etikai kérdések (feljelentések? Műhiba per? Számlát ad – e? Marketing? Reklámok etikája?), beteg forgalom? Betegtájékoztatási és kommunikációs készség? betegek elégedettsége (mérhető módon, szabványok használata? Hogyan ellenőrizzük?)

Kerekasztal (1) Járóbeteg Praxis: feltételrendszernek megfelelő, tanúsítvány (van-e? Nemzetközi?) Szakmai színvonal, ellenőrzött tevékenység (ki ellenőrzi?) komfort fokozatok fontossága adat feldolgozásra képes informatikai rendszer után vizsgálatok, beteggondozás (mérhető legyen), jól dokumentált tevékenység betegbiztonság kérdése Szerződéskötés (ki, kivel)