Marketingkommunikáció és PR

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

On-line kommunikáció a WebDokin WebDoki - a számok tükrében •Regisztráltak száma: fő •Napi hírlevelet kér: 85% •Napi látogatások száma:
Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
BEE Satisfaction / Piackutatás Vélemény felmérés Online elégedettség mérés.
ESR: Fogyasztók a neten
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
A direkt marketing fogalma
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Allegroup.hu Grando.hu – Az online pláza.
Forgalomterelés videóhirdetéssel Sáfrány Katalin Marketing és online szolgáltatások osztályvezető.CommerceDay Budapest,
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
A B2B e-kereskedelem sajátosságai
A B2B e-kereskedelem sajátosságai Előadó: Dimitrova Dessislava Cégvezető, Alphasonic Kft Április 17.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
DPR kommunikáció alapelvei
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
Gyümölcsöző társadalmi vállalkozások - a Fruit of Care, mint társadalmi márka - ajándék, amivel kétszer ad.
A magyar háztartások fizetési szokásai
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
OTTHON A MUNKÁBAN OTTHON A MUNKÁBAN OTTHON.
Piac és Profit - Pénzek a régióban március 21. Nézd meg kivel kötsz üzletet!
Kovács Gergely – ügyvezető Kupon Birodalom Kft.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Az észak-alföldi közép- és kisvárosok feldolgozóipara az ezredfordulón
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Online értékesítési modellek
Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Miért kell ösztönözni a fogyasztókat, kereskedőket?
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Online Kiskereskedelmi Index
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A évi személyi jövedelemadó- és Tao-bevallások tapasztalatai, valamint kata és kiva jellemzők Komárom-Esztergom megyében Karácsonyi Norbert igazgató.
NAV Veszprém Megyei Adóigazgatósága
1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
– Letölthető változat –
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Networkshop 2019 Győr, április 26.
Előadás másolata:

Marketingkommunikáció és PR Sajtótájékoztató Sajtóreggeli Kis Gergely Ügyvezető igazgató gergely.kis@enet.hu Palocsay Géza COO palocsay.geza@arukereso.hu Madar Norbert Tanácsadó norbert.madar@enet.hu Füleki Éva Marketingkommunikáció és PR fuleki.eva@arukereso.hu

Magyarországi E-kereskedelmi Felmérés 2012

A kutatásról I. A kutatás célja a Magyarországon működő, rendszeresen frissített termékkínálattal rendelkező, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek működésének vizsgálata. A kutatás célcsoportjának kiválasztása: Magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak becsült száma 5-6 ezer Az eNET adatbázisában szereplő webáruházak száma 4100 db Működő, gazdasági tevékenységet folytató webáruházak száma 3600 db Rendszeresen (legalább havonta) frissülő termékkínálattal rendelkező webáruházak száma 1200 db A kutatás módszertana: Online – html alapú kérdőívvel történő – adatfelvétel A kutatás időtartama: 2013. március Webáruház: Interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi vállalkozás: magyar nyelvű honlapon, termékek online módon történő megrendelését és kosaras értékesítését végző cégek köre. A kutatásban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások.

A kutatásról II. Mind az eNET, mind pedig az Árukereső.hu számára ez a szegmens jelenti a magyarországi online kiskereskedelem fejlődése szempontjából legfontosabb réteget, ezért 2013-ban a szinergikus hatások kihasználása végett piackutatási együttműködést kötött. Az első közös kutatás -  vagyis a Magyarországi E-Kereskedelmi Felmérés - eredményei kiegészítésül szolgálnak az eNET éves, rendszeres webáruház kutatásához, amely a magyarországi online kiskereskedelmi piac egészét vizsgálja, így a piackutató cég adatbázisában szereplő összes működő webáruházra kiterjed. Előbbiben a marketing- és értékesítéstámogató eszközök vizsgálatára helyezték a hangsúlyt a partnerek, míg az utóbbinál a teljes forgalom és a gazdasági tevékenységek kutatására fókuszál az eNET. A felmérésben a megkérdezettek több mint 10%-a vett részt, amely arány online adatfelvételek esetében kiváló eredménynek számít. A kutatásban résztvevő cégek online árbevétele a teljes becsült B2C online kiskereskedelmi piac forgalmának 10%-át képviselte. A kiemelt fontosságú szereplők elérésének céljából ezen cégek esetében telefonos, illetve személyes megkeresést is alkalmaztunk. Ennek eredményeként a vizsgált piac legnagyobb online árbevétellel rendelkező szereplői felülreprezentáltak a kutatásban.

A webáruházak online árbevételéknek megoszlása az értékesítési csatornák típusa szerint A kutatásban résztvevők teljes online forgalma 16 milliárd Ft volt 2012-ben, 2013-ra pedig közel 20%-os növekedést várnak. Bár a forgalom háromnegyede közvetlenül a webáruházi felületen keresztül érkezik, elég jelentős, kb. 20%-os az ár-összehasonlító oldalak szerepe.

A vásárló felhasználók aránya a regisztráltak és a hírlevélre feliratkozók között A résztvevők összesen közel 2 millió regisztrált felhasználóval és 1,2 millió hírlevélre feliratkozóval rendelkeznek. A regisztrált felhasználók 2/3-a, a hírlevélre feliratkozóknak pedig 3/4-e már vásárolt az adott webáruházban.

Oldalletöltések száma Átlagos látogatási értékek a webáruházak működése és forgalmi adatai szerint Látogató Látogatások Oldalletöltések száma 5 M Ft alatt 4 000 6 000 17 000 5-50 M Ft 11 000 15 000 115 000 50 M Ft felett 200 000 450 000 1 500 000 Offline 85 000 700 000 Online 20 000 30 000

A webáruházak átlagos konverziós mutatói működési mód és árbevétel szerint Az online kereskedelemben a 3%-os konverzió már jónak tekinthető. A kutatásban résztvevők körében a súlyozott konverziós ráta 2,03%. A konverzió a kisebb forgalmú boltoknál jóval alacsonyabb, vélhetően a jóval bizalmatlanabb vásárlók miatt.

A webáruházak mobilra optimalizáltsága A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás.

Marketing eszközök hatékonysága 1-től 5-ig, ahol az 1 jelentése nem hatékony, az 5 jelentése nagyon hatékony

Hirdetési típusok használati gyakorisága 1-től 5-ig, ahol az 1 jelentése nem használjuk, az 5 jelentése folyamatosan alkalmazzuk

A webáruház forgalmát mérő statisztikai elemző programok/szolgáltatások használata

A közösségi oldalak használatának aránya webáruházak körében forgalom szerint Az erőforrás-igényes közösségi média felületek használata (pl. Facebook, YouTube) főként a nagyobb áruházaknál jellemző, míg a mikroblogok a Twitterrel az élen nagy népszerűségnek örvendenek a kisebb áruházak körében.

Amennyiben most indíthatna áruházat, belefogna-e?

Marketingkommunikáció és PR Sajtótájékoztató Köszönjük a figyelmet! Kis Gergely Ügyvezető igazgató gergely.kis@enet.hu Palocsay Géza COO palocsay.geza@arukereso.hu Madar Norbert Tanácsadó norbert.madar@enet.hu Füleki Éva Marketingkommunikáció és PR fuleki.eva@arukereso.hu