Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen dr. Nagy Tamás főiskolai docens nagytomi@sze.hu Gödöllő, 2011. 06. 23-25. 2010.06.24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Felsőoktatás – mérnöktanár-képzés A felsőoktatás változása Kreditrendszer (kiszámíthatatlan tanulmányi utak..) Bolognai folyamat (BsC, MsC…) Tömegképzés (10.000 feletti hallgató) Levelező képzés, távoktatás (idő, utazás…) Hallgatók igényeinek a megváltozása (időbeosztás, …) Törekvés az oktatási folyamat átlátható, szakszerű kezelésére Tudatos tevékenység és időtervezés (hallgató és oktató) Minőségbiztosítás (információ a rendszer működéséről - Analytics) Felkészítés – felkészülés a LLL-re Eredmény: igény a CMS és LMS rendszerek bevezetésére, az e-tartalmak fejlesztésére 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Felsőoktatás – mérnöktanár-képzés Előzmények Felkészülés a távoktatásra 2003-tól COEDU rendszer COEDU rendszer működtetése Távoktatáshoz tananyagok készítése tartalom áttekintése (racionalizálás) követelmények meghatározása a szükséges információk beépítése (szöveg, kép, videó…) önellenőrző kérdések és vizsgafeladatok Tutorok felkészítése Proszeminárium (rendszer megismerése) A távoktatási rendszer állandó követése Jelenleg közel 300 e-tananyaggal és tanulási útmutatóval rendelkezünk 2006-tól megkezdtük a Moodle rendszer használatát 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Felsőoktatás – mérnöktanár-képzés A jelen Kinőttük a COEDU rendszert, megszűnt a rendszertámogatás Az új fejlesztések egyre inkább a Moodle rendszerben történnek tananyagok (különféle típusú tartalmak) zh-k, vizsgák (ahol automatizálni lehet, kell) feladatbeadás laborgyakorlat, pedagógiai gyakorlatok, szakdolgozatok támogatása pályázatok (eszköz, módszer, tartalomhordozó) tantárgyak (nappali, levelező és távoktatás) fejlesztési feladatok (ahol közös munka szükséges), stb. Bebizonyosodott, hogy a nyílt forráskódú rendszer is lehet biztonságos. 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Kurzusok a SZE Moodle szerveren Az utóbbi 3 évben többszörösére emelkedett a Moodle kurzusok és 15-szörösére a látogatók száma: 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Speciális kurzusok a SZE Moodle szerveren Pályázatok, fejlesztések támogatása: TÁMOP - Tudásmenedzsment Központ 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Speciális kurzusok a SZE Moodle szerveren Pályázatok, fejlesztések támogatása: TÁMOP 412/A Tananyagfejlesztés – 412/C Képzők képzése 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Műszaki Tanárképző Tanszék Tanárképzés: nappali képzés BsC és Mester szinten gépész, informatika és közlekedési szakirányok Elméleti és gyakorlatigényes tárgyak (például): didaktika módszertan mérés és minőség pedagógiai gyakorlat Tanárképzés felkészít: az iskolarendszerű oktatás területeire vállalati oktatási feladatok megoldására Tantárgy az Elektronikus tanulás (tervezés, megvalósítás, kipróbálás) 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Műszaki Tanárképző Tanszék Moodle rendszer használata a saját oktatási feladatok megoldására Miért szeretem? Minden tantárgyamat a Moodle kurzus segítségével szervezem. Rend és tudatos tervezés 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Műszaki Tanárképző Tanszék Miért szeretem? Nincs elveszett feladat, nincs határidőn túli feladat… Papírmentes iroda, a feladatokkal kapcsolatban minden információ elérhető… 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Műszaki Tanárképző Tanszék Miért szeretem? A feladatbank funkcióval megoldható az ellenőrzés és értékelés egyes feladatainak az automatizálása… Minden hallgató hasonló és mégis különböző mérőeszközt tölt ki… A rendszer zártvégű feladatoknál azonnal jelzi az eredményt, a helyes, hibás megoldásokat, pontszámokat… ZH és vizsga után azonnal megbeszélhetők a tapasztalatok… Tanárképzés fontos feladata az elmélet, saját tapasztalatok azonnali aktualizálása… 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Műszaki Tanárképző Tanszék Miért szeretem? Elemezhetők a megoldások, a feladatok működése Kapcsolat a tantárggyal (Pedagógiai értékelés) – itt például a normaorientált értékelés… Ez egy 100%-os megoldottságú feladat, vajon alkalmas-e… 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Hatások Nincs késve leadott feladat Nincs elveszett feladat Mindenhol, mindig elérhetők az állományok, stb. Minden lépés, feladat kiszámítható (mindenki tudja mikor mi a feladat) Gyors kommunikáció (hallgatói feladatok előzetes átnézése) Hallgatók együttműködését támogatja Oktatók együttműködését (pályázat, projekt) segíti „Papírmentes iroda” Minden tevékenység naplózásra kerül (információk a tanulási szokásokról) Segíti a minőségbiztosítási rendszer működtetését (információk) Segít megváltoztatni az oktatók szokásait, szemléletét 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Terveink Oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére Hallgatók bevonása az e-learning feladatok megoldására Új megoldások bevezetése az e-tanulás tantárgyban Könyvtári feladatok támogatása (kutatásmódszertan kurzus elkészítése) Pályázatok, projektek támogatása a Moodle rendszer segítségével NEPTUN Moodle kapcsolat kialakítása Oktatási hatékonyságvizsgálatok Új e-tananyag- és feladatlap szerkesztők kipróbálása, bevezetése (különböző célok miatt több szoftverre lesz szükség – Theses, stb.) 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! dr. Nagy Tamás főiskolai docens nagytomi@sze.hu 2010.06..24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen