Közigazgatás és informatika Az e-közigazgatás feltételrendszere Fekete Gábor e-közigazgatásért felelős helyettes államtitkár
Mit parancsolsz, kedves gazdám? Alapelv Mit parancsolsz, kedves gazdám? 2011.02.17.
Fejlesztés, üzemeltetés Működés most Állampolgár, vállalkozók Felhasználók Minisztériumok Szabályozás Mindenki saját maga (Kopint-Datorg, KEK KH, KIFÜ stb.) Fejlesztés, üzemeltetés 2011.02.01.
Fejlesztés, üzemeltetés Működés a jövőben Állampolgár, vállalkozók Felhasználók Minisztériumok Szabályozás Kopint-Datorg, KEK KH, KIFÜ stb. Fejlesztés, üzemeltetés 2011.02.01.
Új alapelvek Idő és gyorsaság! Olcsó és hatékony! Ideje nagytakarítani! Integráltság és univerzalitás helyett distinkció! Mindent a maga szintjén! (Szubszidiaritás) 2011.02.01.
1. Idő és gyorsaság! Haladjunk! “Nem az a baj, hogy kevés idő áll a rendelkezésünkre, hanem főképp az, hogy sokat elfecsérlünk abból, ami adatik.” (Lucius Annaeus Seneca) 2011.02.01.
1. Idő és gyorsaság! Eddig Ügyintéző ideje hosszú válaszidők, felesleges lépések, bonyolult iratkezelés Ügyfél ideje nehézkes információkeresés, hiánypótlások, utazgatás, „buta” ügyindítás „Közigazgatás” ideje késedelmes projektek, hiányzó szolgáltatások (e-fizetés, e-közbeszerzés stb.) 2011.02.01.
1. Idő és gyorsaság! A jövőben Ügyintézőre optimalizált ügyintézői rendszerek csak az a funkció, ami neki kell, megfelelő válaszidővel Ügyfeleknek egyszerű ügyintézés távolról érdemi telefonos, elektronikus, személyesen kormányablakok hálózatán (posta stb.) Szolgáltatásnál a követelményekhez igazodó reális vállalások és azok betartása reális feladatnagyság reális határidőre és teljesítve! 2011.02.01.
2. Olcsó és hatékony! a közigazgatás nézzen szembe az önmaga alacsony hatásfokával két fókusz, lehetőleg együtt használni, ha érdekütközés, akkor priorálni kell 2011.02.01.
2. Olcsó és hatékony! Eddig Számolatlan pénzköltés (csak a jósok tudhatják a végösszeget) központi rendszer újabb és újabb milliárdjai, a létező legdrágább eTAJ kártya-elképzelések Mindent az állam fizet (más által megvalósított, működtetett szolgáltatások kizárása) email, e-aláírás, piaci ráépülő szolgáltatások kizártak Feladatok szétosztása politikai alapon korábbi KEK KH, Kopint-Datorg feladatai Elavult megoldások jelszavas azonosítás, mobilis használat akadályozása 2011.02.01.
2. Olcsó és hatékony! A jövőben Teljes életciklusra kalkulált programok valós stratégia, valódi programmenedzsment Működő szolgáltatások befogadása ügyfél saját e-aláírása, e-mail, Skype, facebook ?! Mindent oda, ahol leghatékonyabb állami a posta, MVM, NAV is… Innovatív megoldások teljes tranzakciókra törekvés ügyindítás helyett, okostelefon, iPAD 2011.02.01.
3. Ideje nagytakarítani! Szolgáltatási szempontból felülvizsgálni Osztályozni Dönteni 2011.02.01.
3. Ideje nagytakarítani! Eddig Központban az IT Informatikai szemléletű felmérések fejlesztési tervek, adatvagyon Toldozgatás-foltozgatás központi rendszer, SZIR, azonosítási projekt Alapkérdések tabuként kezelése azonosítás, központi rendszer szerepe 2011.02.01.
3. Ideje nagytakarítani! A jövőben Központban a szolgáltatás IT szolgáltatások számbavétele Osztályozása (mint takarításnál) Kidobandó, kicserélendő (hibás megközelítés) Tisztítandó (alaposabb átalakítás, de alapjában maradhat) Leporolandó (lényegében jó, csak kisebb korrekciók kellenek) Szabályozás újragondolása 2011.02.01.
4. Integráltság és univerzalitás helyett distinkció! Modulokból ésszerűen felépülő rendszerek 2011.02.01.
4. Integráltság és univerzalitás helyett distinkció! Eddig Monolitikus szoftver, amelyet a megrendelő igényeihez igazítottak (fejlesztés, perszonalizálás), kisebb alkalmazások integrálása. Az eredmény egy szervesen összenőtt konglomerátum , amelyben nincs cserélhető modul, nincs önmagában javítható alkalmazás, az egész rendszer működését veszélyeztetem, bárhol nyúlok hozzá. 2011.02.01.
4. Integráltság és univerzalitás helyett distinkció! A jövőben Modulokból felépülő rendszerek Ésszerűen ‘szeletelt’ folyamatok, csak egy-egy szelethez illeszkedő modulok. Cserélhető, javítható, fejleszthető modulok – dinamikus változáskövetés Önmagában is egész! 2011.02.01.
5. Mindent a maga szintjén! (Szubszidiaritás) A feladat megoldására képes legmegfelelőbb szint kiválasztása Besegítés 2011.02.01.
5. Mindent a maga szintjén! Eddig Központi ötletelés és feladatmeghatározás Központi rendszer megoldások Központi feladat-végrehajtás ügyféltájékoztató - magyarorszag.hu A helyi kezdeményezések akadályozása magánynyugdíj-biztosító tájékoztató 2011.02.01.
5. Mindent a maga szintjén! A jövőben A probléma megfelelő szinten történő kezelése A megfelelő szint az a legalsó szint, amely már képes megoldani a feladatot speciális esetben az egyén 2011.02.01.
Elérendő cél Az informatika támogassa, s ne korlátozza a politika döntéseit, azaz a jövő ne jó álom, hanem jó állam legyen! Ehhez a bemutatott új szemlélet kell. 2011.02.01.
Köszönöm a figyelmet! Fekete Gábor