Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
A holokauszt tanítása iskolámban
VI. Interaktív Tábla Konferencia
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Értékelés a pedagógiában
E-learning és a multimédia
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Az E-TANÁR portál.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE a Leöveyben november – október Bánhegyesi Zoltán, Leövey.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Expanding horizons Jean Monnet „Learning EU at schools”
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Weblap-szerkesztés. Információs hálózati szolgáltatások Internet fontosabb szolgáltatásai (szóbeli) Elektronikus levelezési rendszer használata (szóbeli)
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
TIOK IKT – tesztelés Pihelevicsné Oberländer Melinda kémia-informatika szakos tanár.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az Office 2007 új grafikus felülete
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió) A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Regionális konferencia
Online közösségek pedagógusoknak
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Informatika munkaközösség
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Programjaink matematikából a ös tanévben
Kompetencia alapú szakoktatás
Disszemináció matematika tanároknak
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
Matokos, avagy okoseszközök matematikaórán
Előadás másolata:

Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá! Fodor Zsolt, SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium

Miért? Divat (?) Szűkülő időkeret Romló gyerekanyag Változó célok Sulinet, Celebrate, e-tolerancia program Szűkülő időkeret Romló gyerekanyag más érdekli másképpen érdekli Változó célok lexikális ismertek helyett kompetenciák fejlesztése differenciált foglalkoztatás

…képbe kerül az e-learning És… …képbe kerül az e-learning

Helybe felvetett kérdések Minden tanár alkalmas? Milyen előképzettség kell? (tanár-diák) Mi a gép, az internet, a multimédia szerepe? Aki kimarad, lemarad? (tanár-diák) Az eredményességhez „tökéletesnek” kell-e lenni?

Eredmény? vagy Eredménytelenség? Kollégák bevonása Eredmény? vagy Eredménytelenség? Külső tanfolyamok, bemutatók Belső „terjesztés” Minden „szembejövőnek”  Új osztályfőnököknek

Tanári várakozások Történelem Német Informatika Eredményesebb készülés érettségire Német Kulturáltabb közzététele a tanulnivalónak Informatika „Rend lesz” 

Mellékeredmény Ami bejött… Ami nem jött be… osztályközösség építése (bár…) közös feladatok megbeszélése (bár…) önszabályozó folyamatok új osztály – osztálytalálkozó régi osztály – közösségi találkozóhely Ami nem jött be… nagyobb – más célú közösségek

Ne pusztán egy újabb taneszköz legyen, hanem egy univerzális társ! Újrafogalmazás Ne pusztán egy újabb taneszköz legyen, hanem egy univerzális társ!

Eszközhasználat – tanárok

Augusztusi látogatottság (kattintások száma)

Az utolsó látogatás időpontja (látogatók száma)

Miért nem pozitívabb a kép? Az IKT eszközök ott igazán sikeresek, ahol amúgy is folyik pedagógiai innováció, ahol a tanárok és a diákok nyitottak az új oktatási módszerek iránt… 

Történelem – a múlt gyakrabban vázlatok közreadása – word dokumentumként személyes kommunikáció (magánbeszélgetés) fogalomtár (glossary)

Történelem – a múlt ritkábban fórumok használata feladatmegoldás tesztkészítés (!)

Történelem – a jövő szeretnék… online feladatok hangsúlyozottan tesztek hangsúlyozottan akár géptermi dolgozatok tananyagok html lapként komplett forrásgyűjtemény tananyag egységbe foglaltan (egy fejezetnek egy belépési pont!) ! statisztika – éves teljesítmény – előny !

Német – a múlt gyakrabban feldolgozandó szövegek elhelyezése (általában word formátum) beadandó – fájlfeltöltéses feladatok differenciált foglalkoztatás (problémák)

Német – a jövő gyakrabban hanganyagok elhelyezése filmanyagok elhelyezése fogalomtár használata (nyelvtan és feladat) tesztkészítés

Idegen nyelvek – problémák Eszközbeli nagy méretű fájlok Jogi mi és hogyan használható fel? Fejlesztés, idő A tesztkészítés egyedül nagyon nehéz!

Informatika – a múlt ami bevált minden egy helyen értékelések maradandóak javul a hf megoldási hajlandóság, de… számonkérés egyszerűsödik nyomtatási igény csökken ! tanárjelölti kurzus !

Informatika – a múlt ami nem vált be ami gondot jelent fórumhasználat önálló fogalomtár ami gondot jelent verziókövetés

Informatika – a jövő esszéiratás – leadás – reagálás – javítás a belépők mérése tesztekkel elmélet tesztelése rászorítás a fórumhasználatra

Általános problémák Tanár oldala Diák oldala idő, idő, idő lehet(ne) differenciálni a kedv elszáll vagy nincs is meg? Diák oldala hozzáférés (csak ez a gond?)

Általános elemek – a jövő Tanári együttműködés szakonként közös feladatbank közös tananyagelemek Közreadás formátumai jpeg PDF!

Milyen lesz valójában? ???