Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá! Fodor Zsolt, SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium
Miért? Divat (?) Szűkülő időkeret Romló gyerekanyag Változó célok Sulinet, Celebrate, e-tolerancia program Szűkülő időkeret Romló gyerekanyag más érdekli másképpen érdekli Változó célok lexikális ismertek helyett kompetenciák fejlesztése differenciált foglalkoztatás
…képbe kerül az e-learning És… …képbe kerül az e-learning
Helybe felvetett kérdések Minden tanár alkalmas? Milyen előképzettség kell? (tanár-diák) Mi a gép, az internet, a multimédia szerepe? Aki kimarad, lemarad? (tanár-diák) Az eredményességhez „tökéletesnek” kell-e lenni?
Eredmény? vagy Eredménytelenség? Kollégák bevonása Eredmény? vagy Eredménytelenség? Külső tanfolyamok, bemutatók Belső „terjesztés” Minden „szembejövőnek” Új osztályfőnököknek
Tanári várakozások Történelem Német Informatika Eredményesebb készülés érettségire Német Kulturáltabb közzététele a tanulnivalónak Informatika „Rend lesz”
Mellékeredmény Ami bejött… Ami nem jött be… osztályközösség építése (bár…) közös feladatok megbeszélése (bár…) önszabályozó folyamatok új osztály – osztálytalálkozó régi osztály – közösségi találkozóhely Ami nem jött be… nagyobb – más célú közösségek
Ne pusztán egy újabb taneszköz legyen, hanem egy univerzális társ! Újrafogalmazás Ne pusztán egy újabb taneszköz legyen, hanem egy univerzális társ!
Eszközhasználat – tanárok
Augusztusi látogatottság (kattintások száma)
Az utolsó látogatás időpontja (látogatók száma)
Miért nem pozitívabb a kép? Az IKT eszközök ott igazán sikeresek, ahol amúgy is folyik pedagógiai innováció, ahol a tanárok és a diákok nyitottak az új oktatási módszerek iránt…
Történelem – a múlt gyakrabban vázlatok közreadása – word dokumentumként személyes kommunikáció (magánbeszélgetés) fogalomtár (glossary)
Történelem – a múlt ritkábban fórumok használata feladatmegoldás tesztkészítés (!)
Történelem – a jövő szeretnék… online feladatok hangsúlyozottan tesztek hangsúlyozottan akár géptermi dolgozatok tananyagok html lapként komplett forrásgyűjtemény tananyag egységbe foglaltan (egy fejezetnek egy belépési pont!) ! statisztika – éves teljesítmény – előny !
Német – a múlt gyakrabban feldolgozandó szövegek elhelyezése (általában word formátum) beadandó – fájlfeltöltéses feladatok differenciált foglalkoztatás (problémák)
Német – a jövő gyakrabban hanganyagok elhelyezése filmanyagok elhelyezése fogalomtár használata (nyelvtan és feladat) tesztkészítés
Idegen nyelvek – problémák Eszközbeli nagy méretű fájlok Jogi mi és hogyan használható fel? Fejlesztés, idő A tesztkészítés egyedül nagyon nehéz!
Informatika – a múlt ami bevált minden egy helyen értékelések maradandóak javul a hf megoldási hajlandóság, de… számonkérés egyszerűsödik nyomtatási igény csökken ! tanárjelölti kurzus !
Informatika – a múlt ami nem vált be ami gondot jelent fórumhasználat önálló fogalomtár ami gondot jelent verziókövetés
Informatika – a jövő esszéiratás – leadás – reagálás – javítás a belépők mérése tesztekkel elmélet tesztelése rászorítás a fórumhasználatra
Általános problémák Tanár oldala Diák oldala idő, idő, idő lehet(ne) differenciálni a kedv elszáll vagy nincs is meg? Diák oldala hozzáférés (csak ez a gond?)
Általános elemek – a jövő Tanári együttműködés szakonként közös feladatbank közös tananyagelemek Közreadás formátumai jpeg PDF!
Milyen lesz valójában? ???